Extreme moeheid wie???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beebiegirl, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebiegirl

    beebiegirl Actief lid

    3 okt 2008
    311
    0
    0
    Ik ben nu 4 weken zwanger een week voor mijn nod had ik al het vermoeden dat ik zwanger was n.a.v. een aantal klachten. Ik was wat moe en af en toe een vleugje misselijk maar dat was allemaal nog om over naar huis te schrijven.

    5 dagen voor nod was dus duidelijk dat ik zwanger ben. Hoe langer de dagen duren hoe erger het aan het worden is, ik ben VRESELIJK , moe, moe en nog eens moe. Ik MOET echt even slapen 's middags anders haal ik de dag gewoon niet. s'avonds ga ik ook gewoon weer normale tijd slapen en slaap heel goed.

    Is het normaal zo vroeg al dat ik zo vermoeid ben de hele dag alles is te veel ik kan niets. Gelukkig werk ik niet dit zou dus echt niet gaan vanwege de vermoeidheid.

    Mijn dagen nu SLAPEN :(:$
     
  2. friezinne82

    friezinne82 Bekend lid

    6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    *steekt haar vinger in de lucht* Me!me!me!...

    Ik ben inmiddels 15 weken zwanger en ook zooooo moe! Ik ben ook al bijna 5 weken echt heel erg verkouden en mijn dochter is aan het nachtbraken momenteel dus dat speelt ook allemaal mee, maar het liefst zou ik nu in een hol kruipen en pas in april of zo weer wakker worden...

    Maar goed ik neem de rust die ik nodig heb. Ik ben ook al twee weken thuis van het werk, omdat in het gewoon niet trek. Door het vele hoesten in combi met zwanger zijn geef ik ook nog eens hartstikke makkelijk over dus daar komt het ook van denk ik omdat er gewoon geen voedingsstoffen in mijn lijf zitten.

    Maar goed, het is voor een goed doel moeten we maar denken, de langere dagen komen er weer aan, als het goed is is er ook mooier weer onderweg! Ik ga er van uit dat het na een week of 16 (jipppie! voor mij is dat al volgende week) weer beter wordt.

    Veel sterkte!
     
  3. mamakarlien

    mamakarlien Actief lid

    31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, hier nog een! Nu speelt er bij mij ook wel mee dat ik ontzettend misselijk ben, met twee Emafasene (medicijnen tegen misselijkheid) per dag kan ik mijn eten en drinken nu weer binnen houden.
    Ik slaap 's avonds vaak al rond half tien tot 's ochtends als mijn dochter wakker wordt (ong 7.30) en dan als zij 's middags naar bed gaat, ga ik er ook weer in haha! Dan slaap ik ook zo weer twee of drie uurtjes! Ik ben ook thuis van mijn werk, met de misselijkheid en de vermoeidheid kan ik onmogelijk de hele dag voor de klas staan. Ik hoop dat het na de twaalf weken beter wordt, maar tijdens mijn vorige zwangerschap was het minder erg maar heeft het wel negen maanden geduurd ;). Ik ben toen aan het eind van mijn zwangerschap ook minder gaan werken.
    Succes en weltrusten!!
     
  4. Lieke23

    Lieke23 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier ook!
    Ik hou een dag niet vol zonder smiddags minstens 2 uur te slapen. Vandaag om 14 uur naar bed gegaan en kom er net pas uit. Niet uitgerust, maar doodmoe!
    Mn ogen vallen ook gewoon dicht en wordt gewoon duizelig van de moeheid.
    Tja, je moet eraan toegeven zeggen ze, maar ik moet zeggen dat mn dagen best wel eentonig zijn!
     
  5. Chai

    Chai Niet meer actief

    Ik had het ook EXTREEM in het begin.
    Na week 14 werd het langzaam minder.
    Sinds een weekje of 30 ben ik weer een beetje slaperig maar langnietzo erg als in het begin hoor.
    En ik was toen in topconditie, goede bloedruk, ijzer etc.. dus zal er wel bijhoren.
     
  6. masu

    masu VIP lid

    5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Herkenbaar!
    En dan ga je naar bed en slaap je heel vast en vervolgens word je wakker en ben je weer (of nog steeds) doodmoe...
    Heel vervelend, want echt iets aan je sociale leven doen wordt lastig op die manier.
    Maar het is gelukkig wel van voorbijgaande aard!
    Echt, die moeheid wordt op den duur minder!;)
     
  7. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben tot de 18e week echt dood- en doodmoe geweest.
    Ik sliep hele weekenden (op een dag, niet overdreven, 2 uurtjes wakker om te eten en te douchen enzo)
    Ik was constant doodmoe en aan het vechten tegen mijn slaap.
    Na de eerste 18 weken werd het beter, veeeeeel beter, maar was wel nog steeds érg moe.
    Nu is het overgeslagen in slapeloosheid. Fijn hoor, zwanger zijn ;) ;)
     
  8. Flamingo

    Flamingo Bekend lid

    9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Mijn zwangerschap is echt 100% zonder klachten verlopen. Alleen in het begin.... OOOOHHH WAT MOE!!!
    haha ik weet nog, toen was ik 8 weken zwanger (niemand wist het nog) en we hadden logees. Een vriend van ons uit Schotland was bij ons in het weekend. Pffff al ruim voordat we wisten dat ik zwanger was al geplanned natuurlijk. Nou, het ging gewoon niet!! haha ik was helemaal kapot. De werkweek doorkomen was voor mij al 1, dan het weekend... slapen slapen slapen.
     
  9. Female

    Female Niet meer actief

    Ik ben ook onwijs moe. Zorg nu echt dat ik snachts 8 a 9 uur slaap en dan ga ik 's middags ook nog 1 a 2 uur op de bank of in bed liggen....
    Het hoort er allemaal bij, maar ik kan me niet indenken dat ik een zwangerschap zó moe ben geweest als nu....
     
  10. elisabethbas

    elisabethbas Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wat herkenbaar allemaal! Ik heb verder helemaal geen klachten, maar die vermoeidheid is vreselijk. Ik werk 4 dagen van 9 uur, maar ben misschien 2 uur per dag nuttig aan het werk. De rest van de tijd zit ik een beetje voor me uit te staren of op internet. Kan me totaal niet concentreren, als ik een stuk moet lezen dwalen mijn gedachten de hele tijd af.

    Gisteren heb ik een gesprek met mijn leidinggevende hierover gehad, omdat ik me behoorlijk schuldig voel. Herken mezelf totaal niet hierin. Zij was gelukkig heel realistisch en zei: we weten waar het door komt, we weten ook dat het weer overgaat, dus geef er gewoon aan toe en doe wat je kan. Heel opgelucht was ik hierna.
     
  11. brenda1987

    brenda1987 Fanatiek lid

    27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Heel herkenbaar vanaf mijn NOD zo moe dat ik tijdens mijn werk al 3x in slaap ben gevallen erg lullig:)
    Ik slaap gemiddeld zo'n 14 uur en blijf moe.
    De Verloskundige zegt dat het erbij hoort en dat het ongeveer rond de 15/16 week over moet gaan dus we moeten nog even:D
    Succes met alles!

    groetjes brenda
     
  12. beebiegirl

    beebiegirl Actief lid

    3 okt 2008
    311
    0
    0
    Ja inderdaad je kan slapen en slapen maar je blijft gewoon moe. Ik was bij de vorige heel erg misselijk daar heb ik nu niet echt last van. Kan ook nergens van genieten alles is te veel zou wel kunnen janken. De zwangerschap vind ik helemaal niet leuk ik snap er niets van waarom ik zo negatief ineens ben. Schuldgevoelens omdat ik mij zo voel. pffff
     
  13. sweetangel1984

    18 mei 2008
    42
    0
    0
    Den Bosch
    Ik ben ook zo ontzettend moe, de laatste weken,, ik wist eerst niet waarom ik zo moe was, wat bleek er spiraal was nergens te bekennen en ik was al 9 wk zwanger. Bij mijn eerste zwangerschap was ik niet zo moe, hopelijk gaat het snel weg, hoe meer je slaap hoe moe je bent.
     
  14. whitequeen

    9 jan 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    @ElisabethBas dat heb ik ook! Ik kan me helemaal niet concentreren, ik ben al blij als ik op mijn werk een paar uren serieus werk doe (uitgespreid over de hele dag, want ik kan nog geen half uur achtereen werken), de rest van de tijd ben ik aan het lezen, dagdromen, emailtjes schrijven, kortom werk voor me uit schuiven. Mijn bazen lijken er goed mee om te gaan, maar wat voel ik me schuldig! Blij te horen dat dat waarschijnlijk gewoon bij de zwangerschap hoort.

    Verder ben ik ook heel moe, om 3 uur word ik gewoon rozig en zou ik liefst even een tukje doen. Ik krijg dan ook hevige hartkloppingen / hot flashes door heel mijn lijf en kan dan ook echt even niets doen..
     
  15. elisabethbas

    elisabethbas Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    @Whitequeen: En ik maar hopen dat het na week 12 over zou zijn... Maar jij bent al 32 weken! Hum, misschien moet ik mijn hoop / verwachtingen wat bijstellen.:(
     
  16. Isodora

    Isodora Actief lid

    4 jan 2010
    173
    0
    0
    Ik blijf ook maar moe, ben niet vooruit te branden. Kan mezelf nergens toe zetten. Ik heb zoveel te doen maar het lukt me gewoon niet. Ik hoop echt dat ik snel wat energie ga krijgen... zo komt er niets uit m'n handen:s
     
  17. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik heb CVS dus ben altijd al erg moe, maar zwanger zijn helpt niet echt, tis nu nog erger.
     

Deel Deze Pagina