Klein zijn en zwanger raken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Talitha1, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talitha1

Talitha1 Lid

1 feb 2015
    45
    2
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vanaf september zijn mijn man en ik bezig zwanger te raken. Elke maand spannend maar nog niet gelukt. Ik was even benieuwd... ik ben erg klein 1,53.

Sinds een paar dagen heb ik erg pijn onder mijn ribben. (ter hoogte van de navel) zowel rechts als links. niet gesport of wat dan ook. Kan het zijn dat kleine mensen hier eerder last van hebben, dat dit een voorteken is ofzo?

Ik weet niet of ik zwanger ben (ben vorige week 1 dag ongesteld geweest en was alleen wat bruine afscheiding maar dat heb ik wel vaker)

Hoop dat er ervaringen zijn.
    Groetjes.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben 1.55 m en had altijd van die middenpijn rondom mijn eisprong.

Als je vorige week echt ongesteld was, kun je nu nog niet zwanger zijn. Daar heb je toch echt eerst een eisprong voor nodig.

Twijfel je of die ongesteld geen innestelbloeding was, dan zou je nu een zwangerschapstest kunnen doen. Die zal dan wel knalpositief moeten zijn intussen. Zeer lichte streepjes kunnen ook ontstaan doordat ze op je eisprong reageren (en ik vermoed dus dat je nu gewoon rond je eisprong zit en het de komende tijd dus even gezellig moet maken).

3. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 1.58 en ik had ook een soort spierpijn,dat was het 1e teken voor mij...

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ben ook niet veel groter. Maar alles past zich aan elkaar aan hoor. Je lengte heeft geen invloed op zwanger raken.

5. rums

rums Niet meer actief

Heb ook jou lengte maar dat was geen symptoom bij mij

6. Puck85

Puck85 Actief lid

17 apr 2014
    259
    1
    18
    NULL
    NULL
    ik ben ook klein en heb ook wel eens dat gevoel rond de eisprong. Misschien valt het me meer op nu ik er meer op let. Vriendinnen van mij zijn ook klein en k kan je zeggen maakt niet uit om zwanger te raken :)

7. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan nooit 1 dag ongesteld zijn.
    Maandstonden tellen pas vanaf dat ze minstens 2 dagen duren en het bloed moet rood zijn (niet bruin). Je kan dus vorige week bruinverlies gehad hebben of misschien zelfs innestelingsbloeding, maar geen maandstonden.

8. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ik ben 1.59 klein propje! Kan ook stress zijn! Ik heb dat een enkele keren gehad en toen ik wat verder in de zwangerschap was Door de baby die me hyperventilatie bezorgde.
    Kan volgens mij verder geen kwaad!

Wat betreft je "menstruatie" lijkt me niet dat het een gewone menstruatie is geweest als die enkel 1 dag heeft geduurd normale menstruatie ben je echt wel meer dan 2 dagen zoet aan de tampons/inlegkruisjes/maandverband!

Misschien was dit je innestelbloeding. Ik zelf heb geen bloed bij de eisprong of innesteling gehad dus kan daar helaas niks over zeggen :D

Heb je al testen in huis gehaald? Ik haalde ze gewoon bij de action. Toen ik een positieve had haalde ik 1 wat duurdere om zeker te zijn! ( heb toen vanaf test 1 positief nog wel 10 goedkope gehaald omdat ik een keer een miskraam had gehad en echt wilde kijken of ze op bleven lopen :) )

9. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Maakt niets uit! Ik ben 1,60 en snel zwanger geraakt. Pijn rond je middel kan natuurlijk van alles zijn, denk ook niet dat dit iets met lengte te maken heeft. Zoals eerder gezegd past je lijf zich aan. En ik zou idd even een testje doen! 1 dag ongesteld is vreemd.

10. Talitha1

Talitha1 Lid

1 feb 2015
    45
    2
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,
    bedankt voor alle reacties,
    het was geen zwangerschap in ieder geval maar ben ook niet ongesteld geworden. Erg vreemd.Spierpijn was ook na vier dagen over.
    Nu alweer een ronde verder.... hmz.. misschien wil ik wel iets te graag.

Deel Deze Pagina