Hallo Ilse, Ik heb al eerder contact met je gehad in mijn vorige topic "onzeker, doe ik het wel goed". Na al het gedoe wat ik al in dat topic heb beschreven ben ik nu begonnen met domperidon. Dat gebruik ik nu 2 dagen. Maar ik begin eigenlijk de hoop op ooit volledige bv te geven te verliezen. Als ik bijv een keer de ochtendvoeding niet live aan mijn zoontje geef mar het eerst afkolf om te kijken of mijn productie al beter is geworden kolf ik rechts net 50cc en links maar 10 tot 20cc. Dat is toch echt veel te weinig!! Mijn zoontje zal live wel wat meer drinken maar dan nog veel te weinig.. Hij is nu 7 weken oud en krijgt na iedere voeding 60cc kunstvoeding of afgekolfde bv. Dit drinkt hij niet altijd op. Hij groeit nu verder wel goed gelukkig. Maar ik heb echt al zoveel gedaan om mijn productie omhoog te krijgen maar het lukt niet. Denk jij met alle info die je nu hebt over mijn situatie (ook van mijn andere topic) dat ik ooit volledige bv kan geven? Ik denk het namelijk niet meer. Ik lees ook zoveel verhalen van meiden die vinden dat ze weinig voeding hebben terwijl ze bijvoorbeeld iedere keer meer dan 100cc kolven. Ik kolf iedere voeding niet meer dan 30 tot 50cc. En dat is alleen uit de echterborst want links doet het echt bijna niet. Daar komt in een ochtendvoeding maar 10 tot 20cc uit en de rest van de dag minder dan 10cc. Dit heeft toch geen zin meer???? Liefs Houda
Hallo Houda, Meid wat ben je ontzettend hard aan het knokken. Het lijkt allemaal niet veel uit te halen. Ik vind dat alleen al een pluim waard, die inzet! Ik al de laatste zijn die zal zeggen nu moet je stoppen. Toch wil ik een uitzondering maken. Je moet ook aan jezelf denken en gaan genieten van je mannetje! Er zijn meer dingen belangrijk dan alleen borstvoeding geven. Je hebt er alles aan gedaan wat binnen je mogelijkheden was. Laat het los en kijk wat er gebeurt. Soms zien we wonderlijke dingen. Op het moment dat de knoop is doorgehakt en de druk weg is gaat de melk ineens stromen. Er is geen druk of stress meer om de ml. Stop er mee, voel vooral geen schuld want dat is niet nodig. Je hebt echt je best gedaan. Meer kan je niet doen! Lieve Houda, ga genieten en laat het komen zoals het komt. Misschien kan je straks zelfs een tussenweg vinden met een paar flesjes en een paar keer nog aan de borst. Maar probeer "het moeten" eraf te halen. Heel veel succes Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor je eerlijke reactie. En ik ben het ook met je eens! Maar..... In de tussentijd dat ik dat bericht heb getypt heb ik besloten om er nog 1 keer voor te gaan.. Dus sinds afgelopen maandag heb ik mijn zoontje iedere 1,5 / 2 uur aangelegd en alleen bijvoeding gegeven als hij erom vroeg en dan 30cc en geen 60cc meer... Dit heb ik besloten omdat hij al 3 weken achter elkaar meer dan 300gram per week aankomt. Lijkt me meer dan genoeg En daarbij dronk hij die 60cc niet iedere keer op, dus vondt het toch nog de moeite waard om het nog 1!! keer te proberen. Ik heb gisteren in totaal 190cc bijvoeding gegeven en vandaag nog maar 60cc in totaal.. En vanaf maandag is mijn zoontje toch alweer 90gram aangekomen... Dus so far so good... Ik blijf dit een weekje volhouden en dan lijkt mij dat mijn productie wel omhoog moet zijn gegaan, of niet?? Is dit een goed idee of ben ik het voor niks aan het doen??? Het lijkt mij dat als ik iedere 1,5 / 2 uur aanleg dat ik wel meer productie moet krijgen?? Nou ja het is in ieder geval heel zwaar maar wil het toch nog deze week volhouden.. En als dit niet werkt stop ik ermee want ik moet straks ook weer aan het werk, en dan kan dit al helemaal niet... Oja zijn plasluiers zijn wel minder geworden, maar mijn zoontje is op zich wel tevreden en als hij dat niet is en nog honger heeft dan geef ik hem dus 30cc..
Hoi, Wat goed zeg dat je er nog 1 keer voor wil gaan. Wat je schrijft klopt helemaal. Als dit niet werkt dan weet ikhet ook niet meer! Intussen ben je een week verder, hoe is het gegaan. Wat voor gevoel heb je erbij? Mocht je na deze week alsnog besluiten te stoppen dan kan je in elk geval met een goed gevoel zeggen dat je er echt alles aan hebt gedaan! Je hebt zeker een dikke pluim verdiend meid! Succes en blijf genieten! Ilse
Hoi Ilse, Het hielp niet helaas... Ik heb het ongeveer een week volgehouden.. Het hielp niet voor de productie maar kreeg wel een huilend en ontevreden kind... Nu geef ik gewoon de fles en dan de borst na. Want als ik andersom doe wilt hij de fles niet meer en blijft hij ontevreden... S'nachts en sochtends geef ik nog wel alleen borstvoeding want dan heb ik blijkbaar wel genoeg... Ik denk dat mijn voeding nu wel snel terug gaat lopen want ik leg hem dus alleen aan nadat hij zijn fles heeft gekregen overdag.. En dat is niet meer standaard om de 3 uur. Soms eerder en soms later.. Ik krijg dan wel stuwing,dus melk is er nog wel... Ik kijk gewoon tot wanneer ik nog door kan gaan en als het op is, is het op... Ik heb het er nog wel moeilijk mee want ik heb er zoveel voor gedaan en veel pijn gehad enzo, maar ja misschien volgende keer beter... Bedankt voor al je antwoorden! Liefs Houda
Lieve hOuda, Je doet het super! Je hebt gedaan wat je kon! Probeer het een plekje te geven en ga genieten. Live goes on! Ilse