Whoh! Zo'n mooie, slanke, platte buik wil ik ook wel. Dan mag-ie helemaal vol striae zitten. Nee, ik zie nu al aankomen dat ik straks een velschortje ga dragen. Tot nu toe met amper striae, dat dan weer wel... *afklop* Ik weet niet wat erger is. Maar ach, mijn bikini-jaren liggen al weer 30 jaar achter me... Ik kan me er niet zo druk over maken. (Maar was ik begin 20 geweest, en had ik ervoor een mooi bikini-figuurtje gehad, zou ik wel tranen met tuiten gehuild hebben, hoor..!)
Mijn buik zag er gewoon weer zo uit na 9 maanden (toen was ik weer zwanger). Je zag ze bij mij zelfs nog minder omdat ik van nature erg licht ben. Wel is het soms niet mogelijk je buik weer zo strak te krijgen. Omdat striae ook zorgt voor extra huid in extreme gevallen.
Nou bij mij is het nooit meer zo strak geworden hoor Maar heb nooit een superplatte buik van mezelf gehad. Een vriendin van mij weer wel, maar dat vind ik er lelijker uitzien als bij mij. Haar buik is heel plat, maar het vel hangt wel los met straie. En dat heb ik dus niet, gelukkig. Mijn buik is wat voller, dus geen los vel. En ik heb ook gesmeerd en gesmeerd, maar het scheurt onderhuids (bindweefsel) Dus ik geloof zelf niet in al die smeersels. Het is genetisch bepaald en erfelijk.
Met smeren alleen bereik je ook helemaal niks. Het lidtekenweefsel moet zolang mogelijk soepel gehouden worden. Dit doe je doormiddel van knijptechniek massages eventueel met scrubcreme (is wel pijnlijk) van de huid. Zolang het lidtekenweefsel soepel is geneest het nog. Dat extra vel is inderdaad zonde als je dat overhoud..
Ik heb er erge last van op mijn bovenbenen... Toen ik eenmaal een vrouwelijker lijf kreeg had ik gelijk mijn tijgervelletje op m'n benen Ik maakte me echt zorgen om mijn strakke buik tijdens m'n tweeling zwangerschap, en wonder boven wonder: geen enkel streepje!! En m'n buik was weer plat na 6 weken.. Ik ben bang dat ik er nu minder goed uitkom... Heb nu al last van striemen op m'n borsten die in drie weken tijd bijna twee cups gegroeid zijn. Edit: bij mijn dochtertjes heb ik mijn buik nooit gesmeerd trouwens, maar nu heb ik voor de zekerheid de bio oil al meegenomen uit de stad!
Halleluja! Er is ook voor mijn buik dus nog hoop! Ik denk namelijk veel liever striae te hebben i.p.v. los vel. Die striae kan ik wel verbergen onder kleding...
jep hier bij de eerste met 37 weken had ik 4 streepjes en tijdens de bevalling tijdens de persweeën had ik er in eens 100 en na de bevalling nog een paar erbij
Als eigenaresse van striae EN extra vel , kan ik het hier helemaal mee eens zijn! Die striae zullen me een zorg zijn, maar dat hangbuikje ... Heel irritant. Ik ben benieuwd wat de 'schade' deze keer gaat zijn. Ach ja. Ben qua figuur toch nooit een schoonheidsgodin geweest .
Hier ook extreem. Bij mijn dochter had de gyn en vlos het nog nooit zo erg gezien. Mijn huid barstte open tot bloedens toe. Nu bij deze zwangerschap dezelfde grap. Op dit moment heb ik 7 open bloedende scheuren op mijn buik. Gelukkig is het einde in zicht en weet ik zeker dat ik niet langer hoef dan volgende week woensdag. Smeren heb ik altijd trouw gedaan alleen jammer dat het geen donder helpt. O en zo'n huidflap heb ik ook!
Meiden ze worden lichter hoor., Zien doe je wel maar niet meer paars. Ze zijn hier nu weer wit (eigen kleur want zon zien ze niet
Zo wat een reacties! Maar zoals dat plaatje, dat zit bij haar alleen aan de zijkant van haar buik/heup. Bij mij begint het nu dus vanaf onder mijn borsten tot oner mijn navel, en niet hier en daar een streepje maar de hele huid is bedekt met striemen. En dan moet het echte uitrekken nog beginnen! Ik hou mijn hart vast! En ja, ik weet dat er ergere dingen zijn en dat het het allemaal waard is, maar het voelt toch niet fijn om dit te zien gebeuren en er niets aan te kunnen doen.
ik vind m heel erg goed en zo kijk ik persoonlijk toch wat minder erg tegen striae aan ! Thanks wat n reacties idd mee eens over het feit dat men beter striae kan krijgen dan extra vel. Ik zit al 7 jaar niet meer strak in m'n vel (toen was ik 19 en woog ik 55 en was ik 1.66 lang. Voor de zwangerschap was ik 69 en nu 83. Ach.... het is voor een goed doel en word ik niet meer zo strak dan is het jammer.
Maar dat plaatje is ook gefotoshopt meid. En die straie is idd 3x niks in vergeleken bij dat van mij en de meeste. Dus ik vind dat het plaatje ook een verkeerde indruk geeft.
Ben voor de vierde keer zwanger en ben idd een fikse tijger, de eerste heeft het meeste aangericht, strepen op mijn borsten die flink slapper zijn, bovenbenen en buik tot mijn navel. De tweede keer trokken ze boven mijn navel en de derde die deed er een schepje bovenop. Je ziet het niet zo heel erg meer na een poos maar blijft wel slappen helaas. Ik zit er niet zo meer mee maar bij de eerste heb ik echt erom gejankt. Ik smeer wel maar helpt echt niet, smeerde ook met de zwangerschapsolie van welede, super spul maar hielp niet.
ik heb er ook de nodige strepen aan over gehouden, vooral goed te zien als ik me huid wat strak hou bij me buik,jeetje... ook op me borsteb trouwens, nu ook groter en helaas wat slapper hihi... naja, als ik zie wat er in huis rondloopt en ligt, vind ik het niet meer zo erg haha... ze worden miss wat lichter...maar weg gaan gebeurt helaas niet.
hier vanaf mijn jeugd ook al helemaal onder de striemen, buik/borsten/boven armen/ boven benen/ heupen enz enz echt mijn hele lichem zelf mijn vagina heeft striemen... nu begint mijn venusheuvel/buik toch al wel wat te groeien en met het resultaat dat mijn venusheuvel alweer helemaal onder nieuwe striemen zit en mijn buik ook gezellig mee doet... ach ja niks aan te doen.
Wow, wat heftig zeg. Ik zeg altijd voor de grap tegen mijn man 'ik ben uit mijn vel aan het scheuren weer!'. Schijnbaar kan het nog ook dus...
ik ben toen ook zo vreselijk gescheurd! Het is nu wit maar nog wel goed zichtbaar. Baal er ook erg van maar ja je doet er niks aan heb me rot gesmeerd!