gisteren helaas getuige geweest van openbare kindermishandeling. het ging zo vreselijk hard, begon spontaan te huilen, wat erg! uiteraard die man verteld dat hij wel lef heeft en een stoere vent is zijn 4 jarige zoontje zo te mishandelen. was geen fris figuur.... ik kreeg een bek terug met alles wat vies was. ik stond perplex.... Maar moest m'n hoofd erbij houden, de man gevolgd. kwijtgeraakt, na lang zoeken , ik moest dit doen! heb ik ergens in een schuur het fietsje van jongetje herkend! politie is er geweest en hebben zorgmelding gemaakt en ik heb samen met nog een getuige AMK gebeld. Hij heeft samen met zijn vrouw bedrijf aan huis.... is er onder jullie iemand die weet wagt ik nog meer doen kan? mijn handen jeuken, ben opgefokt en wil wat doen! Vind het zo erg.... het is hier dichtbij.... ik wil niet weten wat daar achter gesloten deuren gebeurt! Deze man moeten ze de handen afhakken en net zo aftuigen, of erger!!!! Graag tips....:x
Pff moeilijk. Ik zou die vrouw eens aanspreken en vragen of ze daarvan op de hoogte was. En als er een school in de buurt is, checken of kindje daarheen gaat en zoja, die ook informeren.
Ooh vreselijk! Als dat zo in het openbaar al gebeurt, laat staan achter gesloten deuren... Respect voor jou dat je er achteraan gegaan bent, big like!
Zou kijken of ik de achool kan achterhalen en die informeren. Dan kunnen zij een extra oogje in het zeil houden en bij vrdachte omstandigheden extra meldingen maken. Evt kun je de buren nog inlichten en vragen of zij extra willen opletten. Super dat je erachteraan gegaan bent!
Als je al die melding gemaakt hebt kun je niet heel veel meer doen. School informeren etc zal bij zorgen n.a.v. de melding en het bezoek van politie dan ook gedaan worden door Bureau Jeugdzorg. Ik denk dat je dus alles gedaan hebt wat je kunt.
Wat naar zeg.... Maar goed gehandeld! Ik weet niet wat je zo nog meer kunt doen. Wat deed de bewuste man precies..?
Hoi, Geen idee wat je nog meer kunt doen, informeren of het AMK ook zijn huisarts en leerkracht op de hoogte stelt? In ieder geval super van je dat je zo gehandeld hebt! Wie weet heb je het kind het een en ander kunnen besparen! Vind het altijd zo naar, sommige mensen doen alles om kinderen te krijgen en dan lukt het niet en anderen hebben kinderen en gaan er zo mee om...
Je hebt het super goed gedaan. Als alle mensen dit eens deden. Zeker bij wat "onfrissere" figuren. Je hoeft niet meer te doen. Veilig thuis neemt het nu over en die gaan de zorgmelding onderzoeken. Daarbij hoort bijv. ook de school bellen om te vragen hoe het gaat.
Je hebt de politie in kennis gesteld. Laat die hun werk doen en moei je er verder niet mee. Besef goed dat als je bv de school in kennis stelt en de ouders er achter komen ze hun fustratie kunnen uitwerken op het jongetje met alle gevolgen van dien. Justitie legt dit niet zomaar naast zich neer en doet wat mogelijk is binnen de grenzen van het wettelijke. Waren er maar meer mensen zoals jij met het hart op de goede plaats. Velen zouden er gewoon voorbij wandelen!
Dit! Heel goed dat je zo oplettend bent en bezorgt. Maar justitie gaat nu ook handelen via de wet zodat zij een zaak kunnen opbouwen en om het kindje beleid te stellen. Overigens als er een melding bij het AMK is gemaakt nemen die zelf contact op met de school om informatie te verzamelen.
Je hebt gedaan wat je kon doen, meer kun je echt niet doen. Laat het los en vertrouw erop dat AMK en jeugdzorg echt gaan doen wat nodig is. Dat zal niet van de ene op de andere dag geven dat de situatie OK wordt, die dingen kosten helaas veel tijd, maar ze gaan echt doen waar ze voor zijn.
het is vreselijk.. voel me machteloos. Ze wonen in een boerderij met veel grond eromheen... niemand die het arme kind dus hoort gillen thuis... ben naar de tegenover liggende boerderij gegaan om het te melden. Zij hebben weinig contact met ze en het zijn rare mensen blijkbaar. maar dat wist ik helaas al... als ik de vrouw nog eens tegenkom ga ik haar aanspreken.. ze krijgt van mij alle details.... Ze moet die vent een trap geven, een flinke!!!!!!!! :x ben zo kwaad.... het gebeurt er vaker.
in elkaar geslagen .... kindje was 3 en niemand DEEDWAT!!!! niemand!!!!!! iedereen haalde hun schouders op, grote schande!!!!!!!!!
Weet niet of dat een goede aanpak is, ja voor jou lucht het misschien op maar of het voor hun iets brengt vraag ik me af. Die vrouw kan zelf wel mishandeld worden door die vent of misschien maakt ze zichzelf ook wel schuldig aan de mishandeling van het kind (ze laat het in ieder geval gebeuren)
Oh wat erg zeg! Gelukkig dat jij erachter aan ben gegaan en het heb ontdekt. Dat kindje zal je dankbaar zijn.
ik zou heel erg oppassen, zoals al gezegd kan dit indirect hele nare gevolgen hebben. zorg dat je instanties belt, evt de school en laat het echt daarbij. hoe moeilijk ook. want zoiets gaat niet vanzelf over. super dat je erachter aan gegaan bent. hopelijk komt het snel allemaal goed
Ik kan mij jouw emoties voorstellen, maar ik denk niet dat dit de manier is. Je hebt gedaan wat je kon en moet het nu proberen 'los te laten', voor zover dat gaat. Je weet niet wat er verder speelt: misschien wordt ze zelf in elkaar geslagen door haar man, misschien doet ze het zelf ook. Kan dan denk ik ook weer hele nare gevolgen hebben als je deze stap zou zetten
Mee eens. Bel liever zelf naar Veilig Thuis om te vragen of de melding is opgepakt en dat je je echt ernstige zorgen maakt. Dat vader het kind echt in elkaar sloeg. En dat het jou nog bezig houdt. Dat is de weg om te gaan, want die is voir iedereen het meest veilig.