Extreme verlatingsangst of toch iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Newmom123, 21 jun 2025 om 14:30.

1. Newmom123

Newmom123 Nieuw lid

Vandaag
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi allemaal,

Mijn baby van 6 maanden kan al sinds ze ongeveer 3 maanden is niet achtergelaten worden bij een oppas (in mijn geval mijn moeder waar we elke woensdag de hele dag zijn).

Ze vindt iedereen super aardig, lacht en gilt en kan bij iedereen op schoot, zolang ik er bij ben. Zodra ik uit beeld ben of op mijn laptop ga werken (als mijn moeder aan het oppassen is), is het huilen en gillen. We hebben geprobeerd om toch te gaan opbouwen want ik heb ook tijd voor mezelf nodig, maar ze blijft 2 uur lang gillen als ik weg ben, valt tijdens het huilen in slaap en als ze wakker wordt huilt ze direct verder. Ze stikt in haar eigen slijm, is knalrood en is echt helemaal van streek. Ik had het idee dat ze er simpelweg nog niet klaar voor was, maar nu ze 6 maanden is heb ik ook wel behoefte om wat tijd voor mezelf te hebben. Bij haar vader heeft ze dit niet altijd maar ook geregeld als ik ga douchen. Zodra ik in beeld kom is de paniek over en is ze direct weer vrolijk. Zodra ik uit beeld verschijn begint het gillen opnieuw.

Heeft iemand tips? Ik dacht dat het eenkennigheid was maar ze vindt andere mensen als ik er bij ben geweldig (ze lacht praat en speelt) en kan zo een uur bij bezoek op schoot blijven liggen. Of dan toch vaker langer dan 2uur weg gaan en haar zo laten huilen?

2. evaleana

evaleana VIP lid

2 nov 2021
    5.033
    6.784
    113
    Misschien heel vaak gaan oefenen, maar wel relatief kort? Dus bv max een half uur maar dagelijks? Of ook meerdere keren per dag met vader oefenen? Dus bv dat jij 2-3x per dag echt even een half uur uit beeld bent? Dus douchen, even rondje lopen, in een andere kamer uit het zicht wat doen etc.

Deel Deze Pagina