gebalde vuilstjes baby 8 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dior84, 16 jun 2025 om 07:56.

1. Dior84

Dior84 Lid

31 aug 2023
    26
    2
    3
    Vrouw
    #1 Dior84, 16 jun 2025 om 07:56
    Laatst bewerkt: 16 jun 2025 om 08:01
    Mijn baby is nu 8 maand en heeft nog steeds gebalde vuistjes, vooral in rust.

Ook houdt hij liever zijn handen omhoog en naast hem.
    Hij grijpt wel en speelt ook heel lang maar toch die vuistjes blijven in rust, nu al 8 maand...

Verder als je hem opneemt heeft hij een rare bananenhouding, beentjes naar achter. Hij had heel veel last van zijn maag en darmen en we dachten aan reflux, 3 keer moeten veranderen van melk en met Novalac ar digest + is hij toch wel goed.

Pediater dacht dat de houding gebleven is en wel zal verminderen ...

Hij heeft gerold van rug naar buik eind maart begin april. Heel vaak ook maar dan is hij plots gestopt. Heel af en toe doet hij het zelf nog, bvb eergisterenmorgen in bed. Hij kan niet terug dus wordt hij gefrustreerd. Ik dacht dat hij daarom niet wil naar buik gaan omdat hij niet terug kan .... Geeeeeeeeen ideee.
    Nu als hij op zijn buik is, maakt hij een cirkel en draait op zijn buik...

Ik maak mij zo af en toe wel zorgen, gelijk vandaag. Soms denk ik, het komt wel goed maar nu begon ik weer te twijfelen...

Zijn er mamas met dezelfde ervaring? Is jullie kindje dan verder normaal geevolueerd?

:cry:

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.844
    7.510
    113
    Vrouw
    Uit je schrijfwijze maak ik op dat je uit België komt? Heb je daar ook iets van een JGZ of consultatiebureau? Ik zou daar je vragen neerleggen. Alleen al omdat je je zorgen maakt.

3. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.519
    1.862
    113
    Misschien eens een osteopaat bezoeken? Die banaanhouding klinkt als KISS.
    Een osteopaat kan het nakijken en eventueel behandelen of tips geven.

4. Dior84

Dior84 Lid

31 aug 2023
    26
    2
    3
    Vrouw
    We hebben Kind & Gezin, heb het vorige keer aangehaald maar de verpleegster vond alles wel normaal, hij grijpt en brengt naar zijn mond, hij houdt zijn hoofd stevig recht op buik ...
    Volgende afspraak is bij een arts, ga het dan nog eens melden.

JupitR vindt dit leuk.
  5. Dior84

Dior84 Lid

31 aug 2023
    26
    2
    3
    Vrouw
    Al 5x geweest naar een osteopaat bij 3 verschillende...

Laatste zei door de keizersnede, maar sprak niet over KISS. Misschien niet gekend in België?

6. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.519
    1.862
    113
    Zou kunnen dat ze het in België anders benoemen, zolang de behandeling maar op hetzelfde gericht is, een eventuele blokkade in de ruggenwervel opheffen.

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.844
    7.510
    113
    Vrouw
    Volgens mij wordt het KISS syndroom niet door alle artsen erkend als een officiële diagnose. Misschien daarom. Ondanks dat het je eerste kindje is (toch?), en ze ouders dan sneller als overbezorgd zien, zou ik terug gaan naar Kind en Gezin. Jij weet wat je ziet en jouw zorgen moeten serieus genomen worden. Niet wachten tot je een afspraak aangeboden krijgt, maar zelf aan de bel trekken.

8. Dior84

Dior84 Lid

31 aug 2023
    26
    2
    3
    Vrouw

De eerste twee hebben hem 2x gezien, de eerste zei dat er niets mee scheelt.
    2de heeft zijn voeten gelijk getrokken, 1 was korter dan ander... en voor de rest is alles ok zei hij.

3rde zei door keizersnede, ze krijgen een shock omdat ze niet klaar zijn om naar buiten te komen, voor de rest vond ze alles ook goed...

Ga niet nog eens naar een ander want ben het echt wel beu... iedere keer ook zoveel geld betalen.

9. Dior84

Dior84 Lid

31 aug 2023
    26
    2
    3
    Vrouw
    Sowieso heb ik een afspraak op 30 juni.
    Heb ook een afspraak gemaakt met een pediater 21 juli...
    Wou eigenlijk een kinderneuroloog maar die zijn volzet in het ziekenhuis waar ik naartoe ga normaal.
    Ander ziekenhuis: afspraak maart 2026 :rolleyes:

Deel Deze Pagina