Draagvraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spruitemoeder, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik droeg mijn kindje altijd in de kikkerhouding, maar dat lijkt hij niet meer fijn te vinden. Nu staat er dat de BBBB vanaf 3 maanden is in de handleiding. Maar betekent dit nou dat dat pas geschikt is vanaf 3 maanden of dat je na 3 maanden de kikkerhouding niet meer moet doen? Met de beentjes buiten vindt hij wel fijn, heb het geprobeerd... Maar kan het geen kwaad? Hij is wel bijna 3 maanden nu... maar wil het even zeker weten

Dank jullie!

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Beentjes buiten is zelfs het beste. Met de beentjes in de doek komt zijn hele gewicht op zijn heupen en dat is niet zo goed. Dus gewoon beentjes buiten de doek doen.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ook als de kleine nog geen 3 maanden is?
    Ik zit nu met een kleintje namelijk van 2 weken. Heb haar nu 2 dagen een tijdje gedragen in die kikkerhouding...

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Zodra ze zich af kunnen zetten in de doek kan je de beentjes in de m houding dragen, leeftijd heeft daar niets mee te maken.

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Meteen vanaf de geboorte mogen de beentjes al buiten de doek.

Als ze zich kunnen afzetten krijgen ze het gewicht op de enkeltjes en dat is ook niet goed. Maar voor ze zich kunnen afzetten zitten ze zo met hun volle gewicht op de heupjes en dat kun je ook beter voorkomen. Beter is beentjes buiten de doek in de m-houding.

6. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Als je het niet forceert is het, het beste om beentjes direct buiten de doek te doen:)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Beentjes mogen vanaf het allereerste begin uit de doek, mits je niets forceert. Als je kindje de beentjes dus niet wijd doet, dan in kikkerhouding in de doek en anders gewoon lekker de beentjes eruit. Die handleidingen zijn wat verouderd en worden door een hoop fabrikanten niet aangepast... ;)

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik begrijp dat forceren niet... in de kikkerhouding zitten de kleintjes toch ook met de beentjes wijd... de knieën uit elkaar? Dat is toch de hele bedoeling van het dragen? Alleen de voetjes zitten dan weer bij elkaar.

Deel Deze Pagina