Hoi, Wie heeft ervaring met pukkeltjes op 8 jarige leeftijd? Onze dochter is in augustus 8 geworden en heeft sinds een paar weken wat pukkeltjes op haar voorhoofd, steeds bleven het dezelfde, ze gingen ook niet weg ofzo. Nu in 1 dag tijd is het ineens een stuk erger geworden. Het ziet eruit als puistjes maar dan héél veel en heel klein en er komen geen kopjes op. Twijfel of het geen uitslag is. Maar het ziet niet rood. Wat kan dit zijn?
Mijn dochter is nu net 11 en heeft ook al een paar jaar dergelijke bultjes op haar voorhoofd die inmiddels iets groter zijn en meer lijken op echte puistjes. Tijd terug wel aan de kinderarts gevraagd wat het was en zij dacht iets van uitslag. Niets mee gedaan omdat ze er geen last van had verder. Nu af en toe heeft ze ook op andere plaatsen een puistje. Daar smeren we creme op en dan ook op haar voorhoofd. Dat helpt redelijk
Mijn dochter heeft ook al een paar jaar soort witte bultjes op haar wangen en voorhoofd. Nu ze 11 is worden het af en toe echte pukkeltjes. Het gaat wel beter wanneer ze regelmatig haar gezicht goed reinigt. Hier geen voorteken van puberteit oid heb ik het idee, gebeurt nog weinig op dat vlak hier.
Dat zijn gistpuistjes. Bij mijn dochter begon het ook een aantal maanden geleden, toen ze 8 jaar was (nu 9 jaar). Nu gaat ze ook wel langzaam al richting puberteit, maar die gistpuistjes hebben vooral te maken met temperatuur verschillen, bepaalde voedingsstoffen of stress. Bij mijn dochter reageert haar huid duidelijk op het laatste. Tijdens de zomervakantie was het bijna weg, nu school weer begonnen is komen er af en toe weer wat bultjes. Maar de begin periode was het veel meer, vooral op haar voorhoofd. Het zijn idd hele kleine ‘pukkeltjes’, vlakbij elkaar, en zonder witte kopjes. Lijkt op uitslag. Wij gebruiken Cetaphil om haar gezicht mee te wassen, zit geen zeep in, geschikt voor jonge kinderhuid. En we hebben destijds ook wel zalf gekregen van de huisarts. (na 2 maanden) Daarmee werd het wel een stuk minder (duurt wel even, zijn vrij hardnekkig). Maar ivm jonge leeftijd zijn ze daar wel erg voorzichtig mee. Succes!