Ha, Ik snap het even niet meer en hoop dat iemand me hier kan helpen. Ik heb flexibele opvang, wat inhoudt dat ik mijn kids bijv. in Januari 20 uur breng en in Februari 45 uur. Sinds dat ze gaan, en dat is nu bijna een jaar, heb ik gewoon iedere maand het aantal uren doorgegeven aan de belastingdienst. Het programma berekende dan mooi wat ik die maand terug moest krijgen en vervolgens werd dat dan ook gestort. Maar nu gaat het sinds januari 2011 al 2 keer fout...... In Februari kreeg ik ineens ruim 1000 euro gestort aan kdv-toeslag, terwijl dit rond de 600 euro moest zijn. Dus ik gebeld, en volgens die mevrouw was het een verrekening omdat ik in Januari maar 20 uur had ingevuld en in Februari 45 uur. En volgens hun 'systeem' hoorde ik dat dan ook in Januari te krijgen en dus krijg ik extra veel in Februari. Ik uitgelegd aan die mevrouw dat dat niet klopt omdat ik die uren helemaal niet afgenomen heb. Maar mevrouw bleef erbij dat het gewoon zo klopte, dus naja toen had ik ook zoiets van; wat jij wil, laat maar. ik zet het geld wel apart en dan hoor ik het wel als het niet goed is. Maar nu is het dus weer fout gegaan! Weer ruim 300 euro meer. Bij de omschrijving van internetbankieren staat: Kinderopvangtoeslag Mei-Juni. Weer een verrekening dus. Mijn vraag is aan iedereen die flexibele opvang heeft en dus ook iedere maand een ander aantal uren afneemt op het kdv: Hoe doen jullie de belastingteruggave??? Ook op deze manier? Of is er een andere/betere/handigere manier???
ik vul ook achteraf het aantal uren in per maand. omdat ik in opbouw vanaf Januari elke maand meer uren afneem. Ik krijg dan ook verrekening achteraf omdat ik dus vooruit het gastouder bureau betaal. Dus krijg elke maand achteraf uitbetaald van de belasting wat ik dus heb voorgeschoten ze trekken het niet elke maand gelijk is mijn ervaring.
ik had ook flexibel opvang maar had wel het aantal uren/dagdelen vast staan per maand dus ook een vast bedrag aan opvangtoeslag. ik betaalde ook als ze niet kwam dat was wel een nadeel er aan
Ik heb het (ongeveer) gemiddelde van vorig jaar per maand aan opvanguren doorgegeven. Aan de hand daarvan krijg ik de belastingteruggave. Aan het begin van het nieuwe jaar (februari, na invullen inkomstenbelasting) vul ik een nieuwe berekening van dat voorgaande jaar in en daarvan krijg ik dan de de definitieve berekening. Ik probeer het wel zo te doen dat ik niet hoef te betalen, maar juist terug krijg (dus uren voorgaande jaar laag aanhouden wat je per maand terugkrijgt. Bijv. was het gemiddelde vorig jaar 45 uur/per mnd, dan geef ik 40 uur/ per maand op). Ik hoop dat het een beetje duidelijk is mijn verhaal.
Wij hebben ook flexibele opvang. Hebben berekend hoeveel uur hij gemiddeld per week gaat, dit opgegeven bij de belasting. Gaat hij minder, dan wordt dit geld apart gezet.
ik heb er een aparte rekening voor, ik geef het gemiddelde aan uren door, als ik de factuur krijg reken ik met een proefberekening mijn eigen bijdrage uit voor het aantal uren. teveel betaalde toeslag blijft daardoor op die rekening staan
Maar dat geld wat jullie teveel aan toeslag krijgen, omdat ze minder naar het kdv zijn gegaan, hebben jullie dat al terug moeten betalen? Of wanneer komt daar een definitieve berekening van?
Wij vulde elke maand in hoeveel uur Jayden naar de opvang ging die maand. Nu is het niet meer nodig want we zijn met de gastouder gestopt. Ik belde de belastingdienst toen op hoe ik het het makkelijkste kon regelen en hun zeiden 'elke maand als je de uren weet dan kan je ze invullen'
@ Corina: ja dat doe ik precies hetzelfde en dat hebben ze ook tegen mij gezegd. Maar nu heb ik dus al 2 x een verrekening ontvangen waardoor ik nu iets van 500 euro ofzo teveel gehad heb in totaa vogens mij. Maja ik laat het maar staan en betaal het wel terug wanneer nodig....