Exzeem: Homeopathie of huisarts?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ja maar dat zou jij dan toch ook zeggen bij een ander kindje....het is meer medelijden toch?

Snap wel dat het op een gegeven moment niet leuk is:)

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar je krijgt zelf vaak het gevoel dat mensen denken dat je er niets aan doet. Dat je je kind gewoon zo rond laat lopen!

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    haha, i know.

@Brigges, dat meen je niet!
    Nou die zou ik dan eens lekker met hun gezicht in t zand willen duwen. Dat zeg je toch niet:x

Heb t hier weleens met een nieuwe leidster op t kdv gehad.
    Toen las ik ineens in zijn schrifje: hoe is t met zn eczeem, we merkte wel weer ruwe plekken hoor. Nou ik vond dat zon lage streek, dan denk ik; verdorie je moet eens weten! Vraag het dan gewoon direct aan me.
    Plus, ik ben daar vorige jaar zomer echt aan t vechten geweest, om ze duidelijk te maken dat Tim niet ZONDER broekje aan in bed mocht. Steeds had ie zich tot bloedens toe opengekrabt daar. En dan wagen hun het om zo sneaky iets melden....daar ben ik dus wel ff een gesprek over aangegaan

4. Alita

Alita Niet meer actief

nee ik snap het.....hier heeft de oudste het ook helaas....van mij ondanks 1 jaar bv:(

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ik denk dat je je toch al snel voelt aangesproken al bedoelen ze dat niet zo;) Het is juist goed dat ze het rapporteren...alleen komt het bij jou anders over

Eczeem is gewoon een rotziekte!
    Maar lekker naar het strand in het zoutwater en in de zon...helpt goed!

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Cindy, nee ik vind dat ze dit niet via een schrift moeten doen, maar gewoon aan mij vragen hoe t gaat. En geloof me, als je die leidster in t begin had meegemaakt, dan had je t ook zo gedacht haha. Als er iets met Tim was en ik zei hoe ik t deed, dan was er steeds een weerwoord.
    Ik haalde m op ziek, koorts en zei tegen m...nou mama geeft je dadelijk een zetpil en dan lekker slapen. Kreeg ik gelijk te horen; o dat zou ik niet doen hoor, koorts is goed voor een kind!

Tim werd geholpen aan zn neusamandelen en kreeg buisjes en een week van te voren zei ze ook ineens; ach ja, is toch eigenlijk niet nodig, ze groeien er wel overheen.
    Terwijl ik steeds met een ziek kind met hoge koorts zat

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja de zon kan goed zijn, maar je moet de kind toch ook insmeren met zonnebrandcreme? Daar reageert die van mij ook slecht op. Krijgt hij ook allemaal bultjes van en jeuk. Wat moeten we daarvoor gebruiken dan?

8. Alita

Alita Niet meer actief

Oh ja dat klopt wel idd...niet over nagedacht:)

Oh zo iemand die vergeet dat zij niet de ouder is;)

9. Alita

Alita Niet meer actief

ikzelf heb nu roc.....

Kruidvat is niks en louis widmer was ook niks...maar dit moet je zelf uittesten...moeilijk is het he;)

10. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hoi,

Ik heb mijn hele leven al eczeem en huidproblemen. Vanaf dag 3.

Ik heb veel hormoonzalf gebruikt maar of het hielp niet en zowel dan kreeg ik het ergens anders terug.

Ik heb nu sinds een paar jaar Salcura intensive spray en het helpt! Het is helemaal natuurlijk. Nu gebruik ik het soms als ik denk dat ik weer wat krijg, paar dagen later is het weg.

Voor babies is er ook de Gentle spray. Omdat ik zoveel huidproblemen heb heeft mijn kindje er ook aanleg voor en ik wil eerst dit proberen voordat ik de hormoonzalf gebruik. Soms is het prima hoor als je kindje het af en toe heeft en eroverheen groeit. Maar echt goed is het niet, helemaal niet op lange termijn.

In Nederland heet het Bloem Gentle spray
    Gezond & Wel - BLOEM GENTLE SPRAY=

11. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

He meis,
    allereerst als moeder doe je het goed, want je zoekt naar het beste voor je kind! En iedereen weet het altijd beter, dat is met de voetbal zo en dat is met de opvoeding zo ;)

Ik kan je wel mijn ervaring vertellen. Misschien kan het helpen. Mijn meiske had ook eczeem. Rond maand of 6 werd t steeds erger. Hier hebben we de ergste ellende wel behandeld met hormoonzalf. Verder smeerde ik haar in met Lipikar Baum van La Roche Posay. Hier hielp het goed. Voor de zon gebruikte ik van Garnier de olievrije variant.
    Nu is ze bijna 2 en heeft al een hele tijd nergens meer last van. Als ik het idee heb dat de huid wat schraal wordt (dat was hier altijd een voorteken) dan smeer ik weer met Lipikar baum.

Heel veel succes

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je kunt bij de huisarts gewoon een verwijzing vragen voor de dermatholoog. Ik loop ook al maanden te sukkelen met mijn zoontje. Ook hormoonzalf gesmeerd in verschillende soorten. Maar het hielp op een gegevn moment niks meer en sommige plekken raakten zelfs ontstoken.
    2 weken geleden voor het eerst bij de dermatholoog geweest en zijn nu sinds een week begonnen aan een teer behandeling en dit lijkt de plekken rustig te maken bij die teerbehandeling heb ik ook nog een hele vette koelzalf gekregen die ik tussendoor moet smeren. Daaroverheen draagt hij een speciaal krbpakje zodat hij zich niet kapot kan krabben.
    Het meurt als de hel alles en iedereen ruikt naar die teerzalf maar het lijkt hem te helpen...dus dan vind ik het goed.

Wat betreft homeopathie vind ik meer iets voor erbij maar geen vervanging voor een medisch geschoolde arts en medicijnen.

13. vive2

vive2 Fanatiek lid

Als klein kind heb ik vreselijk eczeem gehad. Het begon toen ik een jaar of twee was. Mijn moeder is eerst een paar jaar aan het smeren geweest met homeopatsche middeltjes. Maar helpen ho maar. Het was, naast geen mooi gezicht, echt een hel. Die kriebel! Vreselijk! Sla alsjeblieft het hele A.Vogel traject over en ga naar een dermatoloog. Naast het feit dat je kind kriebel heeft, zijn andere kinderen heel hard in hun oordeel: jij bent vast besmettelijk.
    Uiteindeijk is het in mijn pre-pubertijd verdwenen, maar mijn huid blijft wel een zwakke plek.

Er is trouwens geen oorzaak gevonden hoor, waarom ik eczeem had. Dermatologie is ver achter op de rest van de wetenschap.

14. Alita

Alita Niet meer actief

Eczeem is gewoon erfelijk toch?

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Als er in de familie eczeem, astma, hooikoorts etc voorkomt, dan heb je dus een grotere kans op een kindje met eczeem.
    Aangezien dus al die dingen in beide families voorkomen, vind ik het al een wonder dat ze het niet allebei hebben!

Maar herkennen jullie ook de angst, dat je kind astma zal ontwikkelen? Dat heb ik dus heel erg. Zeker omdat Tim altijd hoest, snotterd en soms zo vol met slijm zit en hoest, dat hij als hij boos word ofzo gaat overgeven. Dan krijgt hij t slijm niet meer weggehoest lijkt wel:(
    Als het zo erg is, dan wil de ventolin nog wel eens uitkomst bieden.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, mijn zoontje heeft ook wel eens exceem,
    het gaat weg met een kuurtje creme van de huisarts en dan komt het later weer. Maar sinds ik bij de homeopaat ben geweest, heeft hij het veel minder vaak. Hij krijgt elke 2 weken een granule, homeopatisch geneesmiddel. Daarom zou ik zeggen, maak gebruik van beiden.

17. Alita

Alita Niet meer actief

Ik dacht dat eczeem altijd erfelijk was namelijk....hier zit het ook in de familie dus;)

Ik heb die angst helemaal niet eigenlijk maar als je kindje zoveel last heeft laten nakijken meid;)

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb me er nooit in verdiept, maar weet niet of t altijd komt door erfelijkheid. T hoeft in ieder geval niet zo te zijn, dat als je t als ouders hebt, je kind t ook zeker krijgt.
    Maar ik geloof ook wel, dat er gevallen zijn, dat het door een allergie getriggerd wordt.

En nakijken, ja dat heeft nu nog zo weinig zin, voor de 4 is het toch nog niet vast te stellen.

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben met mn zoon naar een homeopatisch arts geweest... na 2x is hij er nu zo goed als vanaf. Het is nu goed te doen met 1x pd een vette zalf.

Ik heb het zelf jarenlang gehad tot ik op mn 15de bij die arts kwam (en echt heel erg, lag helemaal open zelf) en die heeft me er vanaf geholpen. Mn huid heeft wel te lijden gehad onder jarenlang smeren met 101 verschillende hormoon en teerzalf en dat wou ik mn kindje niet aandoen. Juiste keuze dus geweest...

Ik geloofde er nooit zo in maar na mn eigen ervaring en die van mn zoontje ben ik wel fan... wel opletten dat je een goede vindt.

20. Alita

Alita Niet meer actief

nee dat klopt dat jij als kind het niet hoeft te krijgen;)

Je hebt ook verschillende vormen van eczeem he...contacteczeem...constitutioneel eczeem....

Deel Deze Pagina