Mijn zoontje van 2 maanden heeft rode buldjes op zijn linker wang. Ik weet nou niet of het nou exceem is. Zijn hier moeder die ervaring hebben met kinderen (baby´s) die exceem hebben? moet ik hiervoor naar de dokter? groetjes fatiha
Mijn dochter had toen ze jong was ook snel rode bultjes en droge plekjes in haar gezichtje en vooral rond haar mond. Rond haar mond kwam door het kwijlen. Als je kindje verder nergens uitslag heeft, is het waarschijnlijk niets ernstigs, maar gewoon een gevoelig huidje. Die kleintjes hebben snel last van koude en warmte wisselingen met dit weertype. Ik zou het goed vet houden met wat vaseline of insmeren met bepanthen.
Mijn zoontje had het ook heel erg vanaf 4 weken en werd steeds erger. Eerst zeiden ze bij het CB hormoonpukkeltjes. Hoefde ik niets mee te doen, 2 weken later vonden ze het wel verergerd en zat er ook eczeem bij. Op advies van hun nu Cetomacrogol crème/zalf aan het smeren ( van de apotheek) en het is zo goed als weg!! En eindelijk een zacht babyhuidje! Het is gewoon een hydraterende crème/zalf wat je altijd overal op mag gebruiken!
Mijn zoontje zat toen hij nog klein was helemaal onder de pukkeltjes. Dat kwam door de hormonen. Hij heeft ook een gevoelig huidje en had last van babyexceem. Ik was hier wel mee naar de dokter gegaan, omdat het op meerdere plaatsen zat. Kreeg toen een vaseline (lanette geloof ik) zalf mee om hem mee in te smeren. Ik zag van de week dat hij weer wat droge plekjes op zijn rug kreeg... Heeft met het weer te maken! Niet te veel in bad en goed vettig houden...
Hier ook een kindje met een droog gevoelig huidje. Wij kregrn van de dokrer ook cetomacrogol creme en dat werkte prima. Verder er goed voor zorgen dat het vaak insmeert, zeker als je naar buiten gaat.