Hier snap ik echt geen reet van Moest ook vreselijk lachen om de schimmeleoog Staan wel grappige dingen tussen, al zijn sommige ezelsbruggetjes moeilijker dan het te onthouden onderwerp!
mijn instructeur zei: hoe meer strepen hoe meer er niet mag (kruis = 2 strepen). Hetzelfde geldt met die gele stoeprand. "Stippellijn" is minder erg dan een doorgetrokken lijn, dus bij onderbroken gele rand op de stoep mag je niet parkeren en bij doorgetrokken gele rand mag je niet stilstaan.
Niet helemaal duidelijk uitgelegd denk ik, en het is ook eigenlijk geen ezelsbruggetje maar een manier om het te bereken (algoritme). 1x9 = 10-1 = 9 2x9 = 20-2 = 18 3x9 = 30-3 = 27 enz
kofschip? zei me niks windstreken: hier was het ook Niet Op Zondag Werken stuurboord: inderdaad de R van rechts en als aanvulling daarop: afvarig de Rode tonnen aan de Rechterkant van het schip (wij varen) dat tekentje van man en vrouw (die rondjes) mannetje is het "hoofd" van het gezin, dus een dingetje erboven, maar de vrouwtjes zijn beter dus die hebben er een plusje (+) onder XX/XY chromosoom: mannen zijn eikels/hebben een eikel dus die zijn de XY-chromosoom (pas zo uitgelegt aan mn zusje van 15, heel de klas had die vraag goed op de repetie) wist er net nog 1 maar ben em ff kwijt
Jaaah, nou snap ik hem! Eerlijk is eerlijk; ik ben van het type talenknobbel. Het wiskundegen zijn ze bij mij vergeten
De gene die 't Kofschip niet meer weten te gebruiken, zijn die nou ook slecht in d/t's? Ik had een docent die hier erg op hamerde, maar zowel ik als mijn vriendinnen hebben sindsdien weinig moeite met d/t's. Vond het dus wel een enorm handig ezelbruggetje. (Ik kon zo'n opgave met 24 zinnen foutloos, en op het HBO was ik 1 van de weinige ) Edit: ik ben trouwens verder niet zo'n taalwonder, vandaar dat ik het me afvraag
kende het kofschip niet, maar volgens mij schrijf ik meestal de d's en t's wel goed het schijnt ook te schelen als je veel leest
Hoofdstad van Georgië is terblissi George kuste lissy Over voorang verlenen aan voetgangers Kijk je hem in zijn bekkie of nekkie, blijf je op je plekkie kijk je hem in zijn oor dan rij je door.
Ja, die hadden wij ook. 'Kijk je hem in de bek of in de bek, dan blijf je op je plek' 'Kijk je hem in de oor, dan rij je lekker door' En dan nog 1 van de kleuterschool: De dagen van de week. Zondag, Maandag, Dinsdag.. Dat werd dus: Zeg Man Doe Wat De Vrouw Zegt TVTAS kende ik ook.. Ja ik deed heel veel met ezelsbruggetjes, maar heb ze gewoon niet allemaal onthouden!
De hoofdstad van RRRRRoemenie is Boekarrrrrrrest en dus niet Budapest. Hoofdstad van Oostenrijk is Wenen => Ooooh Weee! Hoofdstad van Zwisterland is Bern: laatste en eerste medeklinker van het alfabet...
Ik weet nog wel rijtjes voorzetsels voor Duitse naamvallen uit mn hoofd... bijv. 4e naamval na: durch, für, gegen, ohne, um
Hahaa, die worden er zodanig ingepompt, raak je van je hele leven nooit meer kwijt . Beetje zoals de Latijnse naamvallen. Zitten er echt ingebeiteld, ook al heb je ze nooit meer nodig
die tekentjes die staan voor man en vrouw had ik andere ideeen bij om het te onthouden hihi. De vrouw heeft een kruis, dus een kruis erbij. De man, tja die heeft een piemel die wel eens omhoog staat, vandaar de pijl omhoog ( schaam ) Verder de tafel van 9, is heel makkelijk om op te schrijven.' Het eerste getal tel je op en de laatste trek je er steeds 1 af 09 18 27 36 45 54 63 72 81 90