Doen! Prachtig mjjn nummer 2. Wij hebben zoon Marcus genoemd . Net geboren en reactie zijn ook positief al moeten mensen wennen “omdat je het nooit hoort”
Ezra stond bij mij altijd op 1, helaas (in dit geval dan) is mijn man Turks en vind het een meisjesnaam (Esra) Zal voor ons dus geen optie zijn maar een prachtige naam! Denk dat Nederlanders sowieso wel de associatie met een jongen hebben
Ezra voor een jongen, Esra voor een meisje. Noah voor een jongen, Noa voor een meisje. Zo zie ik het. Zowel Ezra als Esra vind ik prachtige namen!
Doen! Hele mooie jongensnaam! Hij stond hier ook op ons lijstje maar vonden de combi met de naam van onze dochter niet zo
Bedankt voor de reacties! Ik wordt er helemaal blij van! Ik weet nu wel zeker dat het toch Ezra gaat worden. Marcus, ook zo’n mooie naam. Ik zou ervoor kunnen kiezen. Moesten mensen eraan wennen? Misschien omdat de naam wat “groot” klinkt voor een babietje, maar daar groeit hij vanzelf in.
Jonah vind ik erg mooi! Ezra ietsjes minder. Moet denken aan Azrael, die gemene kat van de net zo gemene Gargamel , sorry En ook aan Israel. Vind het wel ietsjes meer een jongensnaam dan een meisjesnaam maar wel behoorlijk unisex. Wat vind je van Geza (je zegt kee-za, maar niet met een harde k uitgesproken, eerder een k-klank achterin je mond)?
Grappig, Géza is mijn tweede keus. Maar mijn man vond Ezra mooier. Hij moest eerst aan beide namen erg wennen maar na de 20-wekenecho kreeg hij Ezra niet meer uit zijn hoofd. Volgens mij zijn zowel Azrael als Israël ook Hebreeuwse jongensnamen, zij het wat minder gebruikelijk dan Ezra, dus misschien is het niet zo raar dat je daaraan moet denken.
Ezra echt een super mooie naam. Stond ook hier op het lijstje voor onze zoon. Uiteindelijk toch voor wat anders gegaan omdat vriend het geen naam voor een Nederlandse jongen vond, hij vond het Turks klinken en meisjesachtig. Maar ik vind hem super!
Ik vind ‘m erg mooi, maar voor ons is dat idd de reden geweest om ‘m niet te kiezen. Jonah heeft trouwens ook hoog op mijn lijstje gestaan!
Ik vind het een mooie naam! Mijn eerste associatie bij "Ezra" is trouwens jongensnaam. Overigens vind ik Jonah ook een echte jongensnaam!
Topnaam! En helemaal voor een jongen, ik ken het niet als meisjesnaam. Stond hier overigens ook op de shortlist voor onze jongste