Hallo allemaal Ik ben op zoek naar ideeën / voorbeelden van een kast die is gebouwd tussen twee kamers in. Mijn twee dochters hebben boven de kamers naast elkaar, alleen bij de ene dochter is de kamer wat kleiner aangezien daar geen dakkapel zit. Nu dacht ik dat het een uitkomst zou zijn als er een vaste kast tussen de twee kamers geplaatst word zodat het in beide kamers ruimte creëert aangezien je de kast deelt in de twee kamers. Heeft iemand zon kast en een foto?? Liefs!
Meestal wordt dat opgelost om van beide kamers (bij wijze van) 25 cm af te nemen zodat je kast 50cm diep is. Of van de ene 30 andere 20 of gewoon hele kast in een kamer. Als de muur 3 meter lang is pak je 1,5 meter voor de ene kast en 1,5 voor de andere. In beide kamers heb je dus 1,5 meter kast en 1,5 meter muur. Die 1,5 meter muur is de achterkant van de kast van de andere kamer snap je? Geen foto haha. Maten uiteraard als voorbeeld.
Wij hebben het gedaan tussen onze kamer en die van onze dochter. In ons geval om de ruimte wat beter te benutten. Maar je zou natuurlijk zoals jij bedoelt, 2 kasten kunnen maken door deze in 2-en te delen en dan elk een halfje te hebben. Zo heb je in beide kamers een kast en een achterkant. Wij hebben schuifdeuren op maat gekocht en deze er voor gezet. Dus wij hebben nu een kast in onze kamer, welke gelijk de afscheiding is tussen de 2 kamers. Bij dochter ziet het er niet anders uit als een muur. Deze is gewoon behangen.
Bij ons zitten er inbouwkasten tussen 2 kamers. De kleinste kamer heeft geen ruimte ingeleverd daar zit alleen een kastdeur De grote kamer zijn dan de 2 kasten gebouwd, dus gewoon 1 kastdeur en 1 achterkant naast elkaar.
Wij hebben het ook in onze woning. Tussenwand bestaat uit 4 kasten, waarvan 2 openen in de ene kamer en 2 in de andere.