Wat vinden jullie van de Duitse naam Luise? (uitgesproeken: Loe-ieze) Ons kindje wordt tweetalig opgevoed maar we wonen in Nederland. Als we in Duitsland hadden gewoond was Luise mijn favoriete naam geweest. Maar mijn man zegt dat die naam in Nederland niet kan. Wat denken jullie?
Ik zou het ook niet snel doen, ik denk dat "men" er snel lui-se (of later op de basisschool luizen) van maakt. Wel een leuke naam, maar ik zou het gewoon schrijven als Louise.
jaa daar was ik al bang voor Louise vind ik ook mooi. alleen is dit voor mij geen Duitse naam meer ons eerste kindje heeft ook een Duitse naam en daarom vind ik het gek om voor een Franse schrijfwijze te kiezen.
Ik las het in eerste instantie ook als Luize(n) Dus nee ik zou daar niet voor gaan. dan inderdaad eerder voor Louise.
Ik vind Lotta en Louise (Frans geschreven) prima kunnen samen. Lotta is voor mij niet specifiek Duits, maar kan ook prima in NL. Je spreekt Louise toch hetzelfde uit als het Duitse Luise, dus dan bereik je gewoon je doel. Je schrijft het alleen minder pestgevoelig voor het Nederlandse taalgebied. Ik zou wel ook een 2e naam geven met 2x een L als 1e voorletter, maar dat is wat off topic.
Lotta is ook niet per se Duits toch? (Volgens mij is Lotta een Zweedse/Finse naam). Wat vind je van Louisa of Luzia? Of andere Duitse of Duits-gebruikte namen: Agnes - Alina - Amelie - Anelie / Annelie - Anika / Annika - Anina - Ariane - Ava Bärbel - Beate - Bettina - Brigitte, Brigitta Cara, Carina - Carolin - Cathrin Dagmar - Dana - Doris - Dörthe Ebba - Eleonore - Elisa - Elke - Elli - Elma - Elsa, Else - Emilie - Evelyn Felicie - Freja - Friede Gabi - Gerlinde - Gisa - Gitta, Gitte - Grete, Greta - Gretel Halle - Hanna, Hanne - Hannelore - Heike - Hilde Ilsa - Imke - Imma - Inge, Inga - Iris - Irma - Isa, Isabell - Ivonne / Yvonne Jana - Jasmin - Jördis - Josefine - Julia - Jutta, Jutte Lea - Lena, Lene, Leni - Leonie - Liane - Lies, Liese - Liesel / Liesl - Lilli - Lisbeth Maja - Margrit - Marita - Marlen, Marlene - Marthe - Maximiliane - Meike / Maike - Melitta - Michi - Minna Nele - Nina - Nora Oda - Ottilie Pia Regina, Regine - Renate - Rike - Romy - Rosa - Rosemarie Sabine - Sascha - Saskia - Sigi - Silke - - Steffi - Suse, - usi - Svenja Verena Zella - Zenzi
Ik zou ook niet voor Luise gaan. Is toch een vrij pestgevoelige naam en daarnaast denk ik dat veel mensen het verkeerd uitspreken als ze het lezen. Lotta & Loïsa of Lotta & Louïsa vind ik dan weer wel leuk.
Ik zou er ook Louise van maken of bijv Liza als je voor een Duitse naam wil gaan. Wat ook nog kan is Louisa. Mijn moeder heeft dat officieel als tweede naam (Duitse oma).
aan Louisa zit ik ook al langer te denken. vind ik ook erg mooi. Merle vind ik ook leuk. en Ida. Maar in Nederland is dit wel erg ouderwets of niet?
Ik heb ook een Duitse achtergrond. Maar ik zou niet kiezen voor Luise aangezien het pestgevoelig is en er veel spraakverwarring optreedt. Tevens ook geen Liza, wat in Duitsland weer uitspraakproblemen geeft. Mijn oma heet Ilse. Dat vind ik ook wel een mooie naam.
Graapig, ik ben ook duits en mijn partner hollands. Het is echt moelijk een naam te vinden die voor duitsland EN holland mooi is. Louise is mooi!