vraagje...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mammamia, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammamia

mammamia Niet meer actief

Hallo,

Als ik op de site van predictor uitreken hoelang ik zwanger ben staat er dit:

Wanneer ben je uitgerekend

Laatste menstruatie: 18 april 2009Cyclusduur: 39 Je bent uitgerekend op: 3 februari 2010Je bent nu: 73 dagen zwangerEn je hebt nog: 218 dagen te gaanDit is de: 11e week

Maar op mijn banner staat er dat ik 8 weken en 6 dagen zwanger ben, dit klopt ook! Waarom staat er dan dat ik al in de 11e week zit? Heeft dat te maken met die 2 weken die ze erbij optellen? Want die heb ik er zelf al bij opgeteld en dan kom ik dus op 8 weken en 6 dagen uit. Of heeft et te maken met mijn langere cyclus (van 39 dagen)... snap het niet helemaal...

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Zowel in je tekst als in je banner staat dat je bent uitgerekend op 3 februari en dat je nog 218 dagen te gaan hebt.
    Heb net even de weken zitten tellen via de kalender en ik kom toch echt uit dat je nu in de 11de week zit vanaf het moment van de eerste dag van je menstruatie. Dat is dus inclusief die 2 extra weken!
    Je banner geeft aan hoe lang je zwanger bent vanaf de bevruchting, dus zonder de 2 extra weken.

3. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

hoi,

Je kunt gewoon even de calculator gebruiken.

4. Kimama

Kimama Actief lid

7 jun 2009
    107
    0
    0
    Dit had ik ook.
    Een cyclus die vaak een week of 2 langer was, soms wel 2 maanden duurde. En ik maar denken dat ik m'n ovulatie voelde, en dat ik de datum van bevruchting zeker wist. Niet dus!
    De test was heel duidelijk positief, en ik dacht dat ik al wel op een week of 6 zou zitten maar bleken er amper 3 te zijn.
    De echo bij de gyn gaf uitsluitsel. Daar wordt de termijn door de grootte bepaald, en dat is nu mijn leidraad.
    Als ik van de eerste dag van m'n laatste menstruatie zou rekenen zou ik al bijna een maand verder zijn, en dat is niet zo. Het is je bevruchting plus 2 weken ervoor. Dat jouw cyclus langer duurt en dat je laatste menstruatie nog eerder was doet er dan verder niet toe. Dat is alleen voor vrouwen die telkens exact 28 dagen in hun cyclus hebben...
    Gewoon uitgaan van de datum waarop je bent uitgerekend, en vandaar af terugtellen.
    De banner zegt 11e week omdat die dus wel rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. En dat klopt niet!

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Je meot nu niet uitgaan van de eerste dag van je menstruatie maar van de dag van je eisprong.
    Eigenlijk kun je het beste uitgaan van ja banner en wachten op de termijnecho van de vk/gyn...
    dan heb je het precies want ook met eisprong weet je niet precies wanneer je bevrucht bent....

succes!

6. Gabrielatje

Dit klopt inderdaad, maar als je een "gemiddelde" cyclus is 28 dagen hebt en je eisprong dan ook als "gemiddeld" op dag 14 zou zijn dan kan je naar mijn idee uitgaan van je 1e dag van je laatste menstruatie, logisch want dat is ook 2 weken natuurlijk ;) en daar gaan de standaard berekeningen meestal vanuit.

Maar bij dat tabelletje heb ik je cyclus ook op 39 dagen gezet, dus als je vk straks toch iets anders zegt (wat inderdaad klopt) moet je even kijken hoelang je cyclus dan eigenlijk zou zijn geweest en dan kan je een nieuwe maken, ik vond deze streefdata en informatie wel erg leuk en interessant:D

Laat je het nog even weten hoever je precies bent?:)

7. mammamia

Ik heb zelf nog ff nagedacht en we gaan er idd vanuit dat ik 13 mei mijn eisprong heb gehad en vanaf die dag beginnen we met 2 weken te tellen. Dan kom ik vandaag precies op 9 weken zwanger uit! Dat klopt ook wel want de eerste keer dat ik mijn echo had was ik 6,5 weken en de 2e keer, was ik 8,4 weken, het helemaal precies weten doe ik niet maar ik ben in ieder geval nog geen 11 weken! Ik ga uit van de dag van mijn eisprong (13 mei) en dan is het dus precies 9 weken nu!

8. Gabrielatje

Hihi wat leuk,13 mei is mijn verjaardag :D, maar wat zegt je vk dan?

9. mammamia

Dat is grappig;)
    Mijn vk zegt dus dat we er vanuit moeten gaan dat het de 3e febr. is uitgerekend, dus dan klopt het allemaal wel. Maar was gewoon ff benieuwd omdat er op predictor.nl stond dat ik nu al in de 11e week zou zitten. Maar dat zou zo zijn als ik gewoon een 28 dagen cyclus had, maar ik had dus een 39 dagen cyclus en dat scheelt alweer bijna 2 weken... dus had er zelf ff nie goed over nagedacht haha... ik ben vandaag dus precies 9 weken zwanger!

Deel Deze Pagina