Wat eet jij tegen de misselijkheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anique, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Nou de vraag is wel duidelijk denk ik...

Bij mij werken de standaard "crackers" helaas voor geen meter. Die komen er vrij snel weer uit (als ik ze er eenmaal in heb, want echt lekker vind ik het ook niet). Het vult ook niet genoeg vind ik. Ik moet wel echt iets eten wat een beetje vult.
    Op zich werkt een boterham wel, maar helaas word ik van het smeren van een boterham heel erg misselijk. En ik moet hem heel snel zonder teveel nadenken naar binnen werken anders gaat het fout.
    Het beste werken bij mij eigenlijk de dingen die ik eigenlijk zou moeten koken, dus echt een warme hap met aardappels ofzo, pasta of rijst. Maar 1 keertje warm eten (en klaarmaken) op een dag vind ik wel genoeg eigenlijk ;)
    En ik ben met een Turkse man getrouwd en daar in de familie maken ze vaak "borek".. dat is filodeeg of gewoon deeg gevuld met vanalles, feta-kaas, gehakt, spinazie.. echt superlekker, dat werkt voor mij ook wel. (Gelukkig gaan we dit weekend bij mijn schoonouders logeren!!!)
    Helaas ben ik zelf niet zo'n keukenprinses, en momenteel ben ik eigenlijk ook niet zo bereid voor lange tijd te keuken in te gaan om ze te proberen te maken..
    Maar goed, wat werkt er voor jullie nou goed? Misschien kom ik dan op een idee..

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Pfff... je hebt het zwaarder te pakken dan ik (ik ben veel misselijk maar hoef niet over mijn nek). Ik word juist misselijk van een grote(re) maaltijd, hoewel ik in eerste instantie opknap van eten.

Als het koken je teveel is, kan je een grote hoeveelheid doen en dan opwarmen. En met dit warme weer... ik vind zelf pastasalade heel lekker, en dat kan je makkelijk in een grote hoeveelheid tegelijk maken en dan bewaren. Gewoon met spinazie, feta, mais, tomaten en afgekoelde pasta. En mayo. Geen idee waarom ik daar opeens zo'n trek in heb, bijna alles staat me tegen, maar mayo niet.

Verder helpen sommige soorten drinken ook: de Spa met citroen en gember vind ik heel lekker op een iebelige maag.

Ik weet niet of het helpt. Sterkte en hopelijk zakt het binnen een paar weken bij jou!

3. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Smorgens als ik misselijk ben dan eet ik een stukje ontbijtkoek of een kommetje brinta. En voor de rest probeer ik de maaltijden goed over de dag en avond te verdelen en eet ik om de 2 uur wat zoals stukjes fruit, of een glas melk met een crackertje, of een danoontje. En veel drinken tussendoor, water en sapjes.
    Juist als ik dit niet doe dan ben ik de hele tijd misselijk...

Oh turks eten is erg lekker, we kregen vroeger ook van zulke hapjes van een turkse buurvrouw hmmm... En soms loop ik zelf een turks winkeltje binnen, erg lekker spul hebben ze er liggen!

En nu met deze hitte staan wij ook niet al te lang in de keuken, we maken veel koude salades, zoals aardappelsalades, tonijnsalades, eiersalades, met een tomaatje, augurken en uitjes. Of een pasta salade. En klinkt gek maar een simpel soepje (ja ja met deze hitte nog wel) is ook erg lekker met een stukje stokbrood.:p

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Bij mij hielp het eten van een zuurtje goed tegen de misselijkheid tijdens het klaarmaken van eten en daarna kon ik dan redelijk eten. Iid ging warm eten (of pastasalade oid) er veel makkelijker in. Ik maakte gewoon grotere porties en bewaarde dan een deel voor 's morgens.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Het enige wat bij mij enigszins hielp was kleine slokjes cola drinken.

6. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Hier helpt veel water

7. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Cola helpt inderdad goed. Vifit... ontbijtkoek... Alles in heel kleine beetjes, als m'n maag maar niet leegraakt.

Bij mij hielpen cream crackers (die oranje pakken) wel, maar rijstwafels, knackebrod, van die lu ontbijtdingen en die kleine zoute vierkantjes NIET. Dus misschien is het de moete waard om te experimenteren?

Als je een goede multivitamine slikt voor zwanhere vrouwen, hoef je je geen zorgen te maken dat je belangrijke dingen mist, maar als je echt niets binnen kunt houden, wacht dan niet te lang met naar de dokter gaan!

Succes...

Deel Deze Pagina