Ik kijk voor het eerst ook niet uit naar zo'n belangrijke sportwedstrijd. Ik ben best een sportfantaat en vind veel sporten leuk om te kijken. Maar de FIA verpest deze sport. Mijn man wil wel kijken, want hij heeft er nog het volste vertrouwen in dat Max kampioen wordt. Ik weet oprecht niet of ik mee ga kijken en zowel heb ik hem al gewaarschuwd dat als HAM wint dat de tv dan meteen uitgaat.
Het wordt echt vreselijk. Ik ga zeker kijken, maar pffft als het weer zo wordt als gisteren dan hou ik geen nagels meer over
En wat het meest frustrerend is aan de hele situatie is dat de feiten op tafel liggen. Fia beweert glashard dat Max keihard heeft geremd maar dit is nergens terug te vinden in de data, juist het tegenovergestelde: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/100665/telemetrie-laat-juist-onregelmatigheid-zien-bij-hamilton-en-niet-verstappen.html
Nog 1 dag en dan begint het weer.. Gelukkig is de race op de normale tijd, scheelt een slapeloze nacht
Lees net dat er een nieuwe motor klaar ligt voor Hammie. Ze kijken vrijdag tijdens de trainingen hoe het gaat en anders weer een gloednieuwe krachtbron.
Het is gewoon de grote “als Lewis en Mercedes maar kampioen worden en kom maar door met kruiwagens vol smeergeld naar de FIA-show. Heeft niets meer met de sport te maken.
Ik hoop dat Max een Sennaatje doet zondag. (Mooie dikke vinger naar Lewis aangezien Senna zijn held is. )
Echt heel jammer dat de focus nu al zo op Max ligt. FIA geeft het gewoon toe. Dat krijg je met zo’n Engels bolwerk. En dan die pers ook. Maar ja eigenlijk verrast me dat niets. Ze hebben hun eigen prinses ook de dood in gejaagd dus die gaan gewoon over lijken. Las wel het eea over een nieuwe motor maar weet niet of Mercedes het risico gaat nemen met dan 3 bulls er tussen. En we hebben Yuki dan nog hè Ik ga er nu iig niet van uit dat Max kampioen wordt, FIA gaat er een stokje voor steken. Heel erg jammer. Wel fijn dat ze erg onder de loep liggen en er veel kritischer naar ze gekeken wordt.
Hammie krijgt 5 plekken gridstraf als hij een nieuwe motor krijgt, en je hebt in Brazilië gezien dat hij binnen no time op de eerste plek rijdt. Dan is de enige optie dat perez, yuki of gasly een tik uitdelen aan hammie bij een inhaalmanoeuvre. Anders is de wedstrijd op voorhand al beslist, wat sowieso al het geval is met die corrupte FIA bende. Dat Connolly gewoon de 3e race op rij hoofdsteward is, is het levende bewijs.
Maar als Hammie een nieuwe krachtbron plaatst kan Verstappen dat toch ook gewoon doen? Ik hoop echt met alles in mijn lijf Hammie een muurtje raakt door een fout van zichzelf of door een ander. Niet heel ernstig gewond maar wel zodanig dat zijn auto dusdanig kapot is dat hij niet meer verder kan. Helaas kan ik de laatste race niet kijken aangezien ik werken moet van kwart voor 12 tot 17 uur