F1 topic algemeen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mamavan2SE, 6 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    uit een nieuwsbericht: "
    In Italië waren de rollen omgedraaid en verweet Hamilton zijn concurrent onsportief gedrag. Na het ongeluk verliet Verstappen snel zijn auto, zonder naar Hamilton om te kijken.

    "Hij liep gewoon weg", zei Hamilton. "Normaal kijk je altijd eerst even of de coureur met wie je gecrasht bent in orde is."


    -----------------------------

    echt he... hij was héél bewust nog gas aan het geven om weg te komen... Volgens mij is het dan wel duidelijk dat er fysiek niets mis is met je... Misschien dat de klap op z'n hoofd wat te groot is geweest... dat zou dan weer wel kunnen ;) .
     
    Spectre vindt dit leuk.
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113

    Ik zou ook gewoon weg lopen, man jij moet uitstappen omdat je auto boven op die van een ander staat, en meneertje LH blijft gewoon gas geven. Moet er niet aan denken wat er gebeurt was als hij los geschoten was terwijl Max aan het uitstappen was.

    Die 3 plaatsen grid straf zouden gelijk staan aan de 10 sec die LH eerder had gekregen en zou Max ook hebben gekregen als hij nog had kunnen rijden. Omdat hij eruit lag is die 10 sec omgezet naar 3 plaatsen. Of het terecht is weet is niet. Naar mijn mening had LH gas terug moeten nemen toen hij uit de pit lane kwam en daar Max al dwong uit te wijken. Hij had een blauwe vlag op dat moment. Maar goed aangezien niemand het over die blauwe vlag heeft zal ik het wel verkeerd zien ofzo :p
     
    mum2be2 en Spectre vinden dit leuk.
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Is hij al bij Mercedes samen met Stoffel van Doorn
     
  4. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Even een verduidelijking over de blauwe vlag:

    Een blauwe vlag wordt tijdens een race getoond aan een coureur als hij op het punt staat om door een andere coureur op een ronde achterstand te worden gezet. Hij moet dan zo snel mogelijk voorrang verlenen aan de andere wagen. Tijdens de kwalificatie en de trainingen kan deze vlag eveneens worden getoond aan een coureur als hij een andere, snellere coureur voorbij moet laten gaan.

    Max ging hamilton niet op een ronde zetten, dus de blauwe vlag telde niet voor hamilton.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vlaggen_van_de_Formule_1

    Hier staat ook dat hij aan rijders , die tijdens de race, uit de pitlane komen wordt getoont.

    En aangezien er op dat moment max kwam aanstormen en lewis uit de pitlane kwam neem ik aan dat die vlag voor lewis was bedoeld
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Dat klopt, maar hij hoeft geen rijders voor te laten.
    Zodra hij voorbij de witte streep is, en dat was hij, mag hij vechten voor zijn plek.
     
  7. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ja klopt inderdaad.. niet dat ze hem na de witte streep ineens naar links gooien met een snellere auto die eraan komt. Als er namelijk geen snelle auto aankomt mag je wel gelijk naar links
     
  8. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.664
    113
    Vrouw
    Nou
    Rusland
    Regen
    Gridstraf max
    Benieuwd naar het spektakel dit weekend
     
    Athina vindt dit leuk.
  9. Justtasking

    Justtasking Actief lid

    21 aug 2021
    104
    100
    43
    Vrouw
    Verstandige keuze van Max om de motorwissel te doen en achteraan te starten.

    De 3 of 5 plekken grifstraf worden gegeven als de race niet afgemaakt word door de coureur. (Dnf) Een time penalty word gegeven tijdens de race die tijdens de pitstop gedaan word. (Krom uitgelegd maar denk duidelijk genoeg)

    Nu is Olav mol nog even in gesprek geweest met de stewards en hebben ze het regelementenboek nog even bekeken…
    Wat blijkt: Tijdens de wedstrijd mag ook een gridstraf gegeven worden inplaats van time penalty.
    Hier zijn ze na 50 jaar achtergekomen..

    Vanaf nu zullen de straffen na mijn verwachting wel anders worden bekeken en uitgedeeld.

    Ik heb dit gehoord tijdens het formule 1 café vanavond, zeker de moeite waard om nog even terug te kijken als je niet hebt gekeken.

    Ben benieuwd of de 3e vrije training doorgaat en of de kwalificatie gewoon om 14:00 gereden word.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  10. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.664
    113
    Vrouw
    Ja heb een deel meegekregen

    Als de stewards een ongeval door coureurs nader verklaard willen heb en wat vaak geval is als er echt plekken straf gegeven wordt dan zal dat niet kunnen tijdens een wedstrijd. Maar dan zou het wel zo fair zijn dit nog met de uitslag aan te passen en niet de volgende wedstrijd
    Net als een tijdstraf. Als die niet wordt gedaan tijdens de wedstrijd gebeurd dat aan het einde….

    Het gebeurd in deze wedstrijd en niet de volgende….
     
  11. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.664
    113
    Vrouw
    We gaan het vandaag zien

    hoop wel want zit met voet omhoog dus ben even aan bank gekluisterd
     
  12. Justtasking

    Justtasking Actief lid

    21 aug 2021
    104
    100
    43
    Vrouw
    Helaas 3e vrije training afgelast vanwege de regen.
    Er hangt nog een bui van 50/60 km boven zee wat nog over het circuit komt maar ze verwachtten dat het tegen een uur of 4 wel droger is.
    Even afwachten wat ze nu doen met de kwalificatie!

    Er is op dit moment wel een samenvatting van de race van Brazilië 2016 op tv. (Ziggo sport bij mij)
     
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Hahaha wat een kwalificatie zeg, geweldig!!
     
  14. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mooie kwalificatie.
    En natuurlijk daarom ook meteen een mooie startopstelling.

    Ik gun het Lando echt, maar natuurlijk Sainz en Russel ook.
    Mooie prestatie.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  15. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.664
    113
    Vrouw
    Heerlijk dit! gun het lando zo!!

    En als max geen motorwissel nodig had was er ook nog een mooie kans geweest voor max om op 4 te starten voor lewis


    Maar goed op naar een inhaalrace morgen
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Ik hoop dat de formule goden max gunstig gezind ( schrijf je t zo? )zijn morgen. Hoop dat hij goed en veilig kan inhalen en zo dicht in de buurt kan kruipen van Hamilton.
     
    Athina vindt dit leuk.
  17. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Er bestaat nog een kans dat Mercedes de motor van Hamilton nog gaat wisselen. Toto wil daarover alleen niets zeggen nu.

    Afwachten wat Mercedes gaat doen.
    Hoe dan ook start hij voor Max.
     
  18. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.664
    113
    Vrouw
    De eerste 6-8 moet zeker lukken daarna wordt het lastig denk ik. al zou een alonso hem zo voorbij laten…

    hopelijk maken lando en sainz het lewis moeilijk. Russel zal hem voorbij laten gaan. gok dat ricciardo achter lewis ook nog wel lastig doet
     
  19. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    #59 susanne85, 26 sep 2021
    Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    Bottas krijgt weer een nieuwe motor en zal 3 plekken voor Max starten. Dit gaat een zeer lastige race worden vermoed ik
     
  20. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Battas idd sowieso. Zal tactiek zijn om Max achterin te houden gok ik.
    Over Lewis is nog geen duidelijkheid
     

Deel Deze Pagina