Ik ben net moeder geworden van de tweede en van een ritme is bij ons nog niet bepaald sprake. Juist daarom ben ik zo benieuwd hoe bij anderen een normale dag eruitziet. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen hoe we het straks doen als ik weer moet werken en aanmodderen niet meer gaat! Hoeveel kindjes heb je en van welke leeftijden, en hoe ziet een dag er bij jullie uit?
Heel relaxt 7.10 wekker en douchen, aankleden. Ondertussen kleden mijn jongens zich aan en worden zo nodig geholpen door papa of mama. 7.30 beneden voor ontbijt, broodtrommels en 10 uurtje. 8.15 lopen we naar school (1 min lopen) Als ik daarna thuis kom drink ik rustig koffie, doe huishouden en boodschappen doen. Soms een uitje, afspraak of helpen op school. 14.35 loop ik weer richting school en gaan de jongens spelen of gaan naar de speeltuin. 16.30 begin ik aan het eten 18.30 jongste naar boven om te douchen of pyjama en dan doe ik even wat met de oudste die 15 min later gaat. Daarna ruim ik nog wat op of doe de was en dan vanaf 19.30 tijd voor onszelf. Maar toen ik nog kleine kindjes had was het flink stressen altijd hoor. Nu mijn jongens op school zitten heb ik eindelijk weer wat rust en tijd voor mijzelf. Nu werkzoekende dus ik geniet er ook nog maar even van
3 kindjes van bijna 3 jaar, net 2 jaar en 9 maanden oud. Op mijn werkdagen ziet het er zo uit; Savonds leg ik de kleren voor de kindjes al klaar. Ook maak ik het 10uurtje voor de oudste al klaar. 06.30 gaat mijn wekker, ik spring snel onder de douche en doe m'n kleren aan. 07.00 haal ik de oudste uit bed, kleed haar aan en doe haar haren. 07.20 zet ik haar voor de tv en krijgt ze daar een boterham. Ik doe m'n make-up en haren en maak ondertussen haar tasje af. 07.50 gaan we de auto in en zet ik haar af op pre school. En ik rij door naar m'n werk. De andere twee worden rond 08.00 wakker. Maar wij hebben een inwonende aupair, dus die haalt ze uit bed en doet hun ochtendroutine en haalt de oudste eind van de ochtend weer op. Op de dagen dat ik vrij ben gaat het zo; 08.00 jongste wordt wakker en krijgt een fles. Daarna kleed ik haar aan en gaat ze beneden in de box. 08.15/08.30 oudste twee worden wakker, aankleden en haren doen. 08.45/09.00 ontbijten 09.30 hond uitlaten in het park en lekker spelen. Ondertussen eten we fruit die ik tijdens het ontbijt al klaar gemaakt heb. Jongste slaapt een uurtje in de wagen. 11.00 weer thuis of even een boodschapje doen. 12.00 lunchen 12.30/12.45 alle drie naar bed RUST 15.00/15.30 iedereen weer wakker en bakje net rauwkost eten. Vaak nog even naar buiten. 17.30 kinderen voor de tv en ik begin met koken. Soms doe ik ze ook rond deze tijd al in bad en pyjama's al aan. 18.15 eten 18.45 naar boven 19.00 liggen ze er allemaal in. Vaak gaan we ook overdag weg. Dan gaan we na het uitlaten van de hond sochtends weg naar bijvoorbeeld het museum of balorig. De oudste slaat haar slaapje dan over en de jongste twee slapen in de kinderwagen.
Maandag: 07:00 uur opstaan 08:00 uur de deur uit 08:15 uur kinderen op school 08:25 uur start werk 15:05 uur Einde werk 15:15 uur kinderen ophalen Maandag Na school zoon en dochter naar sport. Dochter om 17:45 thuis, dan eten voor haar douchen en naar bed. Dan zoon 18:45 uur thuis, eten en naar bed. Dinsdag: 06:00 uur opstaan 06:15 kinderen en ik douchen. 07:15/07:30 uur Kinderen op BSO Ik werken tot 17:00 uur 17:30 uur op BSO 17:40 uur Eten koken, eten enz. 18:30 - 19:00 uur kinderen in bed Woensdag: 07:00 uur opstaan 08:00 uur de deur uit 08:15 uur kinderen op school 08:25 uur start werk 11:50 uur einde werk 12:00 uur kinderen ophalen 14:00 uur sport zoon 16:00 uur zoon omkleden 16:30-17:30 uur eten koken 17:30 uur dochter al in pyjama en gedoucht aan het eten. 18:00 uur zoon ophalen 18:20 eten 19:00-19:15 uur beide kinderen gedoucht en al in bed. Do: Zie maandag Vrij: Zie maandag Donderdag en vrijdag geen sport even dat scheelt!
Heel makkelijk en zonder me te druk te maken om alles. Ik ben doordeweeks alleen met drie kinderen. 6, 4 en 1 jaar. Ik werk vanuit huis voor mijn eigen bedrijf dus als het iets uitloopt iet het geen ramp. Meestal is een opdracht op locatie pas later op de dag. Maar als ik kijk naar een standaard werkdag met de jongste op de opvang en ik om 8.30 achter mn laptop wil zitten ; 7.00 uur opstaan met de oudste twee Ik kleed mezelf aan en zij lopen vast naar beneden om zich daar aan te kleden. Kleding ligt al voor ze klaar. 7.15 maak ik ontbijt en ondertussen maak ik de schooltassen klaar. 7.30 haren doen van mijn dochter 7.45 haal ik de jongste uit bed, aankleden en ontbijten 8.10 jassen aan en naar de auto. 8.15 is de jongste op het kdv en 5 minuten later zijn de andere twee op school 8.30 werken. 11.45 ophalen uit school om te eten13.00 uur terug naar school 15.30 zijn ze weer vrij. 16.00 uur begin ik met het klaar zetten van het eten en dek ik de tafel alvast 16.30 haal ik de jongste op uit het kdv en rijden we naar het zwembad. 17.00 moet de oudste in het zwembad liggen voor zwemtraining en vliegen we naar huis om te eten 17.15 eet ik met de middelste en jongste 17.45 terug naar het zwembad 18.15 zijn we weer terug en maak ik het eten voor de oudste warm. Soms eten we op zondag stamppot en maak ik genoeg voor twee dagen. Is net wat makkelijker op maandag. En anders zorg ik dat het eten zo goed als klaar is als we naar het zwembad gaan. Ligt een beetje aan de dag en hoeveel werk ik overdag heb liggen Na het eten is het een kwestie van douchen, de jongste de fles geven en naar bed. 19.30 is het stil in huis. Dit is overigens standaard op maandag. Als ik een opdracht op locatie heb dan gaat hij een dagdeel extra naar het kdv. De oudste twee gaan dan naar de tso en na schooltijd met een vriendin mee naar huis. De rest van de week loopt het zoals het loopt. 3 avonden in de week werk ik aan de voorraad haarknipjes en elastiekjes. Maar daar zit geen vaste dag aan vast gelukkig. Iets aangepast. Moet er nog aan wennen dat de oudste zwemtraining heeft op maandag haha.
O wat fijn, dat valt me tot nu toe eigenlijk best wel mee om te lezen! Alles wordt sowieso veel makkelijker als je kinderen naar school gaan maar ze worden natuurlijk elke maand zelfstandiger. Ik vind mijn jongste nu zo zielig als ik haar aan haar lot overlaat want het enige wat ze dan kan is liggen en met een beetje pech huilen. Gelukkig duurt die fase niet zo lang. Desondanks een diepe buiging voor jullie dagschema's want ze zitten bij velen wel ramvol zeg!
Ik maakte me in het begin ook best druk hoor. Maar als ik de oudste twee naar bed bracht, lag de jongste meestal beneden te slapen. Maar het kwam weleens voor dat hij net wakker werd als ik boven was. Tja, dan moest hij toch echt even wachten. Het was niet anders. En zo ging het met meer dingen hoor. Als ik het eten op tafel wilde zetten en hij begon te huilen, dan moest hij echt wachten tot de oudste twee hun eten hadden. Sinds ik had geaccepteerd dat het soms niet anders kan ging het een stuk makkelijker.
Niet te druk maken! Net als je oudste zal ook je jongste moeten 'leren' wachten. Als ik met een ander bezig was lag de jongste wel eens te huilen. Tja ik heb meer kinderen en ze krijgen er niets van! Dus laat het los (let iT gooooooo 🎵 ) Word je een stuk relaxter van 😊
2 kindjes van 2,5 en 1,5. Tussen half 8 8 uur opstaan. Jongste is heel erg ongeduldig en krijgt eerst een boterham. Dan ga ik oudste aankleden en haren doen. Dan maak ik een broodje voor de oudste en kleed ik de jongste aan. 8:00-8,30 uurtje tv kijken zodat ik mijn rustig kan gaan douchen, aankleden opmaken en koffie kan drinken. 10:00-11:30 boodschapjes en naar speeltuin 12:00-13:00 gaan we lunchen Vanaf 1 uur is het hier eigenlijk altijd rustig. Kindjes kunnen goed samen spelen en ik speel af en toe ook gewoon mee. Of we knutselen wat. En dan vanaf half 5 wordt het weer wat drukker. Dan ga ik koken, kinderen eten geven, kinderen douchen en dan nog even spelen en dan tandenpoetsen en naar bed. Vanaf 18:45 is het hier in huis stil! Zo'n 2x per week doe ik het hele huishouden, maar op die dagen is mijn man thuis zodat hij er voor de kinderen is 😊 Gewoon rustig adem blijven halen. Af en toe gewoon wat dingen laten vallen als het niet lukt. Kom echt goed
3 kinderen. 1 van bijna 2,5 en 2 van ruim 9 maanden. Op de 3 dagen dat ik werk: 5:40 Mijn wekker gaat, ik ga douchen, kleed me aan en maak me op. 6:15 Ik haal de jongste twee uit bed en kleed ze aan. Ik leg ze in de box. 6:40 Haal de oudste uit bed en kleed haar aan. 6:50 Ontbijten. 7:15 Ik zet de kinderen af bij de de oppas en ik ga door naar werk. 16:30/17:00 Klaar met werken, mijn man is ook vaak klaar en haalt dan de kinderen op en ik begin aan het eten. 17:45 Avondeten. 18:30 Naar boven. 19:00 Kinderen liggen op bed. Op mijn vrije dagen: 7:00 Ik ben wakker en maak me klaar. 7:30 Jongste twee wakker en kleed hun aan. Ik leg ze in de box. 8:00 Oudste uit bed halen en aankleden. 8:15 Ontbijten. 9:00 Boodschappen doen. De jongste twee slapen in de wagen. 10:00 Weer thuis. Eten een tussendoortje. 10:30 Gaan iets doen. Bieb, speeltuin, bos, kinderboerderij, binnenspeeltuin oid. 12:30 Lunchen. 13:00 Alledrie de kinderen naar bed. Ik doe het huishouden, iets voor werk of neem even mijn moment van rust. 15:00/15:30 Kinderen wakker. Weer tijd voor een tussendoortje. 16:00 Of we gaan nog even naar buiten of de kinderen spelen binnen. 16:45 Koken. 17:30 Avondeten. 18:30 Naar boven. 19:00 Kinderen op bed. Vooral niet te druk maken. Soms huilen ze hier alle drie tegelijk.. ik kan toch echt maar naar 1 kind. Wachten hoort erbij. Soms kan het niet anders.
6:30 uur Ik eruit, douchen, aankleden, boterhammen smeren 7:00 uur kinderen eruit, schooltassen klaarmaken, eigen ontbijt maken, eten, kinderen aansporen om door te eten 7:45 uur naar boven, kinderen aankleden, tanden poetsen, haren doen, ikzelf ook tanden poetsen, haren doen, lenzen in 8:10 uur Jassen aan, schoenen aan, mijn eigen spullen bij elkaar zoeken, vertrek richting school. 8:20-8.25 uur, aankomst op school. Jongste naar de klas brengen. Overblijfspullen in de koelkast zetten. 8:30 uur Vertrek naar mijn werk. Locatie wisselt, dus reistijd ook. Ik kom thuis tussen 18.30 uur en 20.00 uur, afhankelijk van mijn werklocatie, de drukte op de weg en hoeveel werk ik had. Of ik help mijn man nog met het eten op tafel krijgen, of ik ga de kinderen in bed een kus geven. Dan in elk geval eten, opruimen, samen met manlief iets kijken of een spelletje spelen. Tussen half elf en half twaalf ga ik naar bed. Mijn kinderen zijn 4 en 7.
1 kind van 4,5 en 1 van 1,5. 7.15u opstaan en aankleden 7.25u oudste uit bed trommelen, ze kleed zichzelf aan. Jongste uit bed halen een aankleden. 7.35U beneden, ontbijten, tanden poetsen, haren doen etc. 8.20u klaar om naar school te gaan 8.30u oudste zit op school, ik maak een wandeling van een uur met de jongste en doe dan direct de boodschappen 9.30u thuis, kleine hh dingen zoals de was/vaatwasser en ook samen spelen 10.15u fruittijd 10.30u verder met hh en samen spelen 12.00u lunch 12.30u jongste naar bed, ik stofzuigen en even relaxen 13.50u naar school om de oudste te halen. Eenmaal thuis samen even wat drinken en snoepen en meestal gaat zr dan lekker knutselen, spelen oid en ik doe de Was ophangen of speel met haar een spelletje. 15.30u jongste komt weer uit bed. Krijgt ook wat drinken en snoepen. Daarna lekker spelen 17.00u ga ik aan het eten beginnen 17.30u aan tafel 18.30u jongste naar boven, douchen en naar bed. 19.00u oudste naar boven, douchen en naar bed En dan doe ik nog wat laatste dingen zoals de broodtrommels weer vullen etc. En da hang ik vanaf ong. 20u tot 22u op de bank en ga ik ook naar bed.
Als ik moet werken en om 9 uur moet beginnen 06:30 sta ik op ga koffie drinken en even rustig zitten 07:00 uur ga ik me aankleden, opmaken en me haar doen 07:30 haal ik C uit bed, doe der haar en kleed der aan 07:45 krijgt zij brood en melk en drink ik nog koffie 08:00 stappen we in de auto 08:15 bij de oppas 08:30 ga ik richting me werk Als we vrij zijn loopt het altijd anders
Wij hebben maar één kindje, dus het verloopt hier altijd wel lekker soepel. Door de week dinsdag tot donderdag. 07.00 opstaan, opfrissen, aankleden 07.30 ontbijten, tassen klaarmaken 08.15 richting school 09.00 werken 14.45 Mijn man haalt onze zoon uit school. 17.30 thuis, man heeft gekookt 18.00 opruimen/afwassen 19.00 naar boven, douchen, voorlezen, slapen 23.00 zelf op bed Maandag is m'n vrije dag en dan breng ik onze zoon naar school, daarna heerlijk even de boodschappen doen, rondje door het dorp, thuis beetje rommelen tot hij weer klaar is met school. Vrijdag werk ik tot max 16.00 en dan is onze zoon vrij en m'n man thuis. Vrijdag is altijd zo'n bij-kom-dag.
Ik vond 1 kind eigenlijk ook wel relaxed haha... hopelijk wordt het dat met twee uiteindelijk ook wel weer! Chocochippie, wat slim om er zelf wat eerder uit te gaan en even rustig wakker te worden!
3 kinderen (6, 5, 2), TBM dus alleen te maken met school, man is van maandag tot vrijdag/zaterdag weg 7.00 wekker, kinderen wakker maken, zelf aankleden. Oudste 2 kleden zichzelf aan, jongste help ik (maar ze wil steeds meer zelf doen). 7.30 eten, tanden poetsen, haren kammen Voor mij tafel afruimen en tassen klaarmaken, kinderen spelen 8.15 middelste naar school brengen (oudste gaat zelf, wonen naast de school) 8.30 thuis, kwartier/halfuur plat op de bank omdat mn lichaam dat nodig heeft nu. Daarna huishouden/boodschappen/afspraak, net wat moet of wat ik wil 12-13 eten met de kinderen en ze weer naar school sturen (smiddags gaat middelste ook zelf) tot 15.15 zelfde als smorgens, wat moet of wat ik wil drinken voor de kinderen inschenken en dan vaak wat rommelen 16.30 eten koken 17.00/17.15 eten afruimen, kinderen in bad. Vaak om 19.00 rust en doe ik ook praktisch niks meer in het huishouden tussen 22 en 22.30 ga ik zelf naar bed. Maandagmiddag altijd even naar de markt hier (wel 3 tot 5 kramen ) en woensdagmiddag zwemles. Voor de rest geen vaste dingen. Straks met een baby erbij zie ik wel hoe het loopt, daar ga ik me nu nog niet druk om maken
Op een doordeweekse dag: 6:50 uit bed en Emma helpen aankleden daarna ik aankleden etc 7:10 eten maken en ontbijten 8:10 dochter naar school brengen 8:35 weer thuis en huishouden doen(tafels afnemen, vegen, en de afwas) Daarna wat internetten/tv kijken etc 12:00 dochter ophalen om te lunchen 13:00 dochter weg brengen voor school in de middag tot 15:00 het zelfde als in de ochtend, huishouden en relaxen daarna dochter weer halen 15:30 thuis en dan zitten we vaak aan tafel met wat lekkers een puzzel te doen, of tekenen etc 16:45 ga ik beginnen met het eten 17:30 uiterlijk eten 19:30/20:00 dochter naar bed brengen Daarna ga ik internetten of filmpjes/serie kijken met vriend En rond 10/11/12 uur naar bed
Ik heb een zoon van 8 en een van bijna 1. Ik werk 36 uur per week, man ook en hebben twee honden. Vrije dag: 06:30 jongste wakker 07:00 oudste wakker en douchen 07:30 ontbijten 08:30 oudste naar school en daarna 2 uur wandelen jn het bos met hond en jongste. 11:00 fruit eten met jongste 12:00 lunchen met jongste en oudste 13:15 oudste naar school brengen 13:20 honden uitlaten 14:00 jongste op bed en ik ga schoonmaken 15:15 oudste uit school 16:00 met z'n allen boodschappen halen 17:00 honden uitlaten 17:30 koken 18:15 eten 19:30 jongens gaan douchen 20:00 jongste papfles en daarna beiden op bed 21:30 honden uitlaten. Alle afspraken etc gaan tussendoor. Ook hardlopen tussendoor in avonduren. Werkdag: 05:15 opstaan 06:15 naar werk Man doet dan alles met kinderen naar kinderdagverblijf en school brengen. 16:30 haal ik ze op en dan herhaalt zich alles vanaf die tijd.
6:45 mijn wekker/ 7:00 wekker van de kinderen wassen/aankleden 7:30 eten 8:15 jas/schoenen aan en naar school, daarna rijd ik door naar mijn werk 12:00 kinderen ophalen van school (1 dag in de week blijven ze over) 13:05 kinderen naar school brengen 15:10 kinderen ophalen van school 17:00 eten en tussen 19:00-19:30 kinderen naar bed brengen. Ik werk 1 hele dag en dan gaan de kinderen naar de TSO en ik werk 3 ochtenden.
Maandag, woensdag, donderdag, rond 8.uur/8.10 eruit.. tasjes klaarmaken. Kinderen willen niks eten in de ochtend. Rond 8.35 naar school. Ik zelf ga daarna een goede ronde lopen (35min) Daarna ons konijntje ( Willow) 🐇 verzorgen. . Rond 10.45 omkleden om t werken, daarna wat eten en rond 11.45 weg. Me sm haalt de kindjes op en blijf tot in de avond rond 18.30. En dan neemt papa t over. De dagen dat ik vrij ben hetzelfde maar dan thuis opruimen etc. Dinsdag zwemles om 16.45 en rond 17.45 thuis , eten douchen. Jongste rond 20.uur naar boven en de oudste rond 21.uur.