tabletgebruik gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Even nieuwsgierig, hoe is jullie tabletgebruik als gezin?
    Ik lees dat er in veel gezinnen meerdere tablets zijn. Zitten jullie dan vaak tegelijk op de tablet, of is er een andere reden dat er meerdere zijn?
    Even afgezien van een werktablet, dat is natuurlijk iets anders.

Mijn peuter zit er eigenlijk nooit op, mijn dochter iets meer en merk dat ze wel eens en ander voor school wil opzoeken of voor de fun en dat mama dan mooi mis pakt.
    Maar niet supervaak, mijn man wil er wel een tweede bij en ik ben aan het overwegen of dat loont hier.

Misschien als ik lees hoe het bij anderen gaat dat je denkt o ja toch wel handig;)

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Onze dochter zit veruit het meest op de tablet. Ze kijkt filmpjes of doet puzzels of spellen a la memory. Wij gebruiken eerder de laptop of de telefoom dan de tablet. Daar tegenover staat dat ze eigenlijk nooit tv kijkt..

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Zoon en Dochter gebruiken de Ipad en tablet voornamelijk.
    Ik meestal mijn laptop. Ipad is wel van mijn werk, dus daar gebruik ik hem ook voor.
    Man heeft niet zoveel met die apparaten.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Twee tablets hier, een iPad van 3 jaar oud en een van 3 maanden oud.
    ☺️
    De eerste hadden we gekocht toen ik zwanger was van de tweede en erg moe/misselijk. Konden we mijn oudste toch een beetje een nieuwe leuke uitdaging geven als mama op apegapen lag.
    De tweede hebben erbij gekocht omdat: de oude iPad erg traag werd, m'n man er via z'n werk er voordelig 1 aan kon schaffen, we de iPads ook gebruiken tijdens lange autoritten om filmpjes op te kijken en mijn kinderen dan elk hun eigen film kunnen kijken.

als ik aan het koken ben mogen de kinderen op "een scherm naar keuze" :tv, iPad of Wii. En nu kiezen ze vaak allebei iPad , zitten ze samen op de bank heel schattig. Mijn man en ik doen dat ook weleens savonds, maar heel zelden. Mijn man is dan meestal iets voor z'n werk aan het doen en ik zit op zp ☺️

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier begonnen met 1 ipad, nu heb ik zelf een laptop en mijn man ook. Ze moesten samen delen.
    Pas afgelopen zomer hebben ze allerbei een tablet gekregen omdat mijn dochter (9) andere films kijkt dan mijn zoon (7).

De ipad is weer voor onszelf.
    Ze zitten er per dag ong een uurtje achter, soms helemaal niet.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik had hier 1 tablet van mezelf. hier zat dochter ook regelmatig op. spelletje of even filmpje. natuurlijk net wanneer ik hem even nodig had. toen een nieuwe voor mezelf gekocht. de andere mogen de kinderen gebruiken. en als ze er beide op willen of bijvoorbeeld als ze ergens lang moeten wachten dan mogen ze beide mee. vanmiddag moest ik even snel de stal van mn paard uitmesten maar het regende flink. dan zitten ze even met zn tweeen in de auto met ieder een tablet met een filmpje of een spel.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Wij hebben er 2, 1 voor het werk van mijn man en die neemt hem tegenwoordig weer mee. Kinderen mogen er 15/30 min per dag op. Een 2e is handig maar niet noodzakelijk.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    Man en ik hebben beide een i pad. Daar blijven ze met hun jatten vanaf haha. Verder hebben we twee Samsungs voor de kids maar ze zitten hier zelden tot nooit op de tablet. Af en toe als we lang moeten rijden of ergens anders waar het voor hun vervelend is. Verder niet

9. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    We hebben er geen 1. Heel soms mogen ze een filmpje kijken op de laptop. Hier staat eigenlijk nauwelijks de tv/laptop aan. Oudste is 6.

10. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Wij hadden ooit 1 tablet, die is 2x gebruikt op vliegvakantie en verder nooit gebruikt.
    We doen het met 2 mobiele telefoons, 1 tv scherm (die aangaat met voetbal en expeditie robinson) en 1 laptop en er is alleen internet op de begane grond (nieuwbouwhuis, zo goed geisoleerd dat je en versterker nodig hebt wil je boven de wifi kunnen ontvangen)

Hier komt er voorlopig geen in huis, hopelijk kunnen we dat nog lang volhouden. En nee, we zijn niet ouderwets oid maar de kids vermaken zich gewoon heerlijk zonder. TIjdens eten koken mag dochter op kindertube.

Maar over een paar jaar zal dat heel anders zijn misschien...

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tablet is hier alleen voor de kids toegankelijk als de ene op een comp. zit youtube filmpjes te kijken ( dan mag de andere dat ook op youtube of hetzelfde met netflix) en dit komt misschien 1 x per 2 weken voor.

Ipad gaat ook mee met lange auto ritten en dan is mijn telefoon het andere schermpje. Mochten ze allebei spelletjes spelen een periode en dan weer gewoon gewoon buiten kijken en dan weer even schermtijd. Nu is lang rijden bij ons boven de 2 uur enkele reistijd.

Qua computers zijn we/ze wel verwend, eigen ict bedrijf en zoon heeft de genen van papa. ze hebben een eigen spelletjes computer en ik een laptop, papa een computer en laptop en er staat een comp aan de tv.
    maar dan wel maandag , woensdag en 1 dag in het weekend , de andere dagen mag er wel tv gekeken worden ( ook netflix) .

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij begonnen met een: voor mij ter vervanging van mijn laptop. Ook de kinderen konden hier af en toe een spelletje of bijv. Squla of andere educatieve apps op doen. Toen die tablet wat ouder werd, kwam er een nieuwe voor mij (ook in gebruik voor studie) en werd de tablet voor de kinderen.

Voor haar 6e verjaardag kreeg de oudste een eigen tablet, dit om dingetjes voor school op te zoeken, bloon te doen, Squla e.d. Elke dag even een halfuurtje sowieso (zeker spelling, flitsen e.d. in verband met haar dyslexie). In die tijd kon de middelste dan ook even rommelen op de andere tablet en was er een computerhalfuurtje-driekwartier. De middelste heeft er voor haar verjaardag ook eentje gekregen, omdat ik liever een vast moment per dag 'computer-tijd' had, als iedereen achter elkaar. Nu is het even daarop en dan dingen uit en wat anders. Daarnaast was het voor haar mooi meegenomen om wat extra verdieping, verbreding en uitdaging naast gewoon (speel/leer/denk)materiaal aan te kunnen bieden.

13. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Ik heb een eigen iPad, daar zit alleen ik op, kinderen mogen er niet aan zitten...
    Daarnaast hebben we nog twee tablets in huis, daar mogen de kinderen (6, 5 en 3) op spelen als ze willen, maar eigenlijk kijken ze er niet zo heel veel naar om.. soms als ze moe zijn kijken ze wel eens een filmpje erop.
    Man geeft helemaal niks om computers/tablets/telefoons, dus die kijkt er sowieso niet naar om.

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hebben alledrie een eigen tablet. Mijn man een ipad air, mijn dochter een samsung lite en ik een ipad mini.
    Mijn ipad is ook mijn ereader, dus wordt veeeeel gebruikt. Mijn dochter mag na het eten kiezen; tv of tablet, dan kijkt ze filmpjes op youtube of doet ze spelletjes.
    Mijn man leeft op zijn tablet; krant, filmpjes, voetbal en geen idee verder....
    Wij kijken daarentegen bijna geen tv, en worden de tablets dus 's avobds gebruikt.

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Wij hebben twee iPads. 1 van mijn man (met oa dingen voor werk) en 1 voor iedereen. Mijn man zit wel dagelijks op zijn iPad maar ik niet. Eens per week eventjes. Oudste dochter ook maar een halfuurtje per week.

16. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik heb een iPad, mijn man heeft een laptop met touchscreen en de twee oudsten hebben allebei een asus tablet.
    Die van de kinderen hebben we gekocht omdat ze beiden huiswerk online hebben en ze moesten wachten op elkaar. Ze zijn pas om 16 uur uit en moeten dan nog huiswerk maken, met 1 iPad werkte dat voor geen meter.
    Dus allebei een goedkopere tablet.
    Deze mogen ze gebruiken na school tot bedtijd. Dan inleveren bij mij!

17. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben ieder een tablet. Doen er van alles op. Dochter kijkt nu af en toe op die van mij een filmpje van Jusf Roos of teletubbies op. Of een puzzel.
    Maar dat is meer als ik even wat meer rust moet hebben ivm de cerclage.

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier 1 tablet en 1 werk laptop. Meer niet en komt er ook niet. Sinds dat de oudste van 9 overdag veel op school op de tablet zit ( verplicht ) mag hij van ons niet meer zoveel op de tablet thuis. Nou hebben ze er hier niet zoveel moeite mee en zijn het sowieso buiten kinderen maar op de regenachtige dagen mogen ze van ons echt wel eens op de tablet. Maar heb liever dat ze met het lego spelen bijvoorbeeld dan dat ze achter zo'n tablet hangen. Op de werk laptop komen ze niet, die is echt alleen van mij en mijn man.

We hebben ook nog een TV beneden en eentje op onze slaapkamer maar die staat zelden tot nooit aan, die in de woonkamer staat hier wel de hele dag aan maar dat is meer voor mijzelf ;) , ik ben een BTM en als ik dan thuis ben vind ik het heerlijk om op de achtergrond wat geluid te horen. Vaak staat er een muziek zender op. Als de kids in de ochtend wakker worden kijken ze vrijwel altijd naar NPO3 en tussen de middag vaak Cartoon network of Disney Junior.

19. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Hier geen Ipads. Wel twee laptops (3 zelfs) en allebei een smartphone. Wij hebben ze dus zelf niet nodig en nooit gekocht en zoonlief vraagt er nog niet om dus ik houd het nog even zo :)]

Hij speelt hier wel soms een spelletje op de laptop of kijkt een filmpje op youtube

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#20 MMarianne, 17 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2016
    Ik ben nu bezig op de laptop en man zit tegenover me op z'n Ipad.

Zoontje heeft de oude Ipad van m'n schoonmoeder gekregen en doet daar spelletjes op of kijkt filmpjes. Hij heeft er nu al een paar weken niet naar om gekeken maar ik vind het wel makkelijk dat als hij een spelletje wil doen of iets, ik gewoon bij m'n laptop kan voor dit of dat.

Deel Deze Pagina