Goedenavond, Ik heb een tweetal vragen. Allereerst is het waar dat je aan je baarmoedermond kan voelen als het fout of goed gaat? Ik las dat je bmm hard en dicht moet aanvoelen, maar volgens mij verschilt dit van dag tot dag en is dit voor iedereen verschillend is dit juist? Mijn 2e vraag is, kan het last dat ik na het hebben van harde ontlasting hooguit 1 druppeltje bloed(oranje achtig en sterk verdund) heb, welke overigens niet in wc of inlegkruisje valt maar alleen bij het afvegen en iets naar binnen gaan merkbaar is. Sorry voor de vreemde vragen, maar over vraag 1 lees ik zoveel dat ik nu wel eens wil weten wat waarheid is. Alvast bedankt voor het antwoord
hoi, je kunt niet aan je baarmoedermond voelen of het goed of fout gaat, ook heeft het voelen aan je baarmoedermond geen enkele zin en kun je het beter achterwege laten, het geeft geen enkele informatie en het is nergens voor nodig om eraan te voelen. Na harde ontlasting is het normaal als je een beetje bloedverlies hebt, de baarmoedermond en vagina zijn heel rijk doorbloed en er kan dan een vaatje knappen. Ook kun je door de zwangerschap last hebben van aambeien en daardoor wat bloedverlies hebben. Is allebei normaal. Mirjam