Hallo! Ik heb dringend een vraag! Omdat ik geen bijhorende deksel heb voor mijn Wok-pan heb ik zojuist gebruik gemaakt van een koekenpan als deksel. Nu heb ik dus een probleem, want mijn pan zit nu muurvast op mijn wok-pan Hoe krijg ik dit ook voor elkaar?!!! (dit is overigens niet mijn dringende vraag, maar onderstaande) Heeft iemand een tip hoe ik mijn pannen weer los van elkaar krijg, zodat ik verder kan koken/ straks kan gaan eten?
Ik denk dat de pannen door de warmte uitgezet zijn. Ben bang dat er niets anders op zit dan ze af te laten koelen
Dank Dank Iedereen! De pan is eraf! Onder de koude kraan en vervolgens met heel veel kracht (en mijn gewicht ingezet) en toen vloog de deksel eraf (en de inhoud half op het aanrecht. Maar ik kan weer verder! Dus helemaal blij, dank je wel.
Als ik geen deksel heb voor een bepaalde pan dek ik altijd af met aluminiumfolie. Of wat ik ook wel eens gezien heb is een bord gebruiken.
Misschien voor een volgende keer een spatdeksel er overheen zetten? Wel 1 die groot genoeg is natuurlijk. Hahah
@ Elisje & Imona, dank voor de tips. Aliminium folie heb ik in huis, dus zal dat voorlopig gebruiken en zal opzoek gaan naar een spatdeksel met dank aan het forum hebben wij gisteren (gelukkig alsnog) kunnen eten