Fabels en Waarheden

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Mijn schoonmoeder gaf van de week iemand het advies om ontbijtkoek aan haar zoon te geven omdat hij last had van verstoppingen.
    Ik was verbaasd dat mensen dit soort dingen nog geloven. Ontbijtkoek is namelijk een en al suiker en bevat weinig vezels. Net als fabels over bananen en kaneel trouwens...

2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hahaha :D :D

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik slaap standaard op mijn linker zij. Heb slechts af en toe een nachtmerrie, maar dat hebben mensen die op de rechter zij slapen ook.

Wanneer ik overdag een tukkie doe droom ik vaak heel intens, lang en vaak ook niet de leukste dromen.

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik slaap altijd op mijn linker zij, heb zelden nachtmerries gelukkig

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik gebruikt het juist voor het tegenovergestelde, als de kids hier aan de diaree zijn dan krijgen ze van mij een ontbijtkoek, mijn oma zei/zegt altijd dat dat juist weer er voor zorgt dat je ontlasting stevig word hahaha

6. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik kan ook gewoon stokbrood eten bij een verstopping.. ( tevens biecht ja dat vind ik heel lekker en dus gister 7 stukjes gegeten en de hele dag weet ik dat al met dank aan mijn Glutensensitieve darmen..)

Maar eh veel banaan en ontbijtkoek stoppen , veel kiwi en pruim laxeren.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik val altijd op mijn linkerzij in slaap anders kan ik niet slapen.
    Nooit last van nachtmerrries gelukkig.
    Dus voor mij geen waarheid.

8. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Hebben wij hetzelfde tv-programma gezien? Van die man die zijn ogen niet dicht kon doen en geen gezichtsuitdrukking heeft?

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat ik vroeger ook als waarheid zag, en wat ik mijn kinderen nog steeds vertel als waarheid :roflmao:, is dat je niet met je ogen open kan niezen en dat als je dat wel doet je ogen er uit ploppen :roflmao::roflmao::roflmao:

Jarenlang geloofd dat dit waar was.

Caithy en Sabje333 vinden dit leuk.
  10. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.836
    113
    Vrouw
    Bij mij klopt dit wel. Op linkerzij in slaap vallen is gegarandeerd een nachtmerrie. Al jaren heb ik dit maar ben blij dat het nu alleen maar nachtmerries zijn. Vroeger was het op linkerzij in slaap vallen gegarandeerd een slaapverlamming.

Wat ik wel heb. Als ik naar bed ga ga ik eerst op m'n linkerzij liggen want dan kan ik beter fantaseren over vanalles . Leuke verhalen verzinnen en lekker richting slaapstand gaan en dan omdraaien naar m'n rechterzij om in slaap te vallen.
    Direct op m'n rechterzij liggen kan ik alleen maar als ik echt moe ben want dan kan ik geen leuke verhalen fantaseren en kom ik niet zo snel in m'n slaapstand. :roflmao:

Dus ik richt m'n droomhuis in op m'n linkerzij en val in slaap op m'n rechtzij. Val ik per ongeluk in slaap op m'n linkerzij schrik ik wakker van nachtmerries.

Debaky vindt dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Maar als je naar je onderarm kijkt dan denk je echt; ‘huh, heb ik zulke grote voeten?’ :roflmao::oops:
    Vind je niet?

Debaky, puzzelstukje, Treez en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Haha ik slaap altijd op de linkerzij en heb eigenlijk nooit nachtmerries.

13. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik kom even binnenvallen :D

Volgens mijn oma heb je grotere kans op nachtmerries als je op je rug slaapt. Namelijk: achter in je hoofd zit het deel van je hersenen waar dromen vandaan komen, als je op je rug ligt, dus met je achterhoofd plat, komt daar een beetje druk op waardoor je nachtmerries kunt krijgen. Of het waar is geen idee, maar als ik een nachtmerrie heb/had lag ik altijd op mijn rug. :roflmao:

14. fafa

fafa Niet meer actief

Daarop inhakend: ik beweerde altijd dat je een papier, hoe groot en dun ook, nooit meer dan 10 keer kan dubbelvouwen. Maar er schijnt dus iemand te zijn die een heel dun vel papier, ter grootte van een hangar ofzo, 13 keer heeft weten dubbel te vouwen.

Dus: waarheid: als je papier maar groot en dun genoeg is kun je het meer dan 10 keer dubbelvouwen, maar dat is geen sinecure.

spruitje80, Angel1980 en Mammielove vinden dit leuk.
  15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik had begrepen dat dat dus niet kon! :roflmao:
    Dat is toen ooit op tv bij zo'n programma als myst busters, of hoe het dat, getest. Ik kan me herinneren dat dat vel dis inderdaad niet vaker ging, net als alle andere formaten. Verkeerd onthouden :oops::roflmao:

16. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Dit heb ik op mijn rug. Standaard, en als kers op de taart krijg ik vaak last van slaapverlamming als ik op mijn rug slaap.

17. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Akelig he!! Vooral de slaapverlamming vind ik heel erg naar en daf heb ik toch zeker twee keer per maand.

18. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Jaaa die arts zei dat. Wij zaten zo van: Huhhhh?!?!?! :o:

19. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Kopt ;)
    11x is de max dus. Maaar..... dat was natuurlijk geen a4 meer, dus mijn waarheid blijft wel staan ;)

spruitje80, puzzelstukje en fafa vinden dit leuk.
  20. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Allemaal onzin. Bij diarree hebben je darmen juist vezels nodig, die zitten bijna niet in ontbijtkoek. Je kan dan beter volkorenbrood nemen of lijnzaad.
    Mijn moeder gaf mij trouwens ook altijd ontbijtkoek in dit geval :D

Deel Deze Pagina