https://www.scienceabc.com/eyeopeners/can-you-really-fold-a-piece-of-paper-only-7-times.html Ik lees nu dat het stuk papier nog groter was: 10 mijl (!)
Dat is in mijn geval ook een fabel. Ik slaap altijd op mijn linkerkant, op mijn rechterkant kan ik niet slapen
Ik slaap op m'n linkerzij en haast nooit nachtmerries. Als ik mijn zoontje ontbijtkoek geef kan ik er donder op zeggen dat hij binnen een uur diarree heeft.
In de opleiding verpleegkunde heb ik nog geleerd dat ontbijtkoek en pruimen goed zijn bij verstopping. Dat is al heel lang geleden ( 1990) dus wellicht is achterhaald.
Ik heb wel eens gehoord dat de meeuw de enige vogel is die kan poepen terwijl hij vliegt... In mijn zoektocht net, n.a.v. dit topic, of dit wel echt zo was, lees ik dat : - een eend 3 oogleden heeft ; - er vogels bestaan die achteruit kunnen vliegen, namelijk de kolibrie. Nou, gelukkig weer wat vogel feitjes rijker
Dit kan mijn nichtje ook niet. Haar ogen kunnen niet dicht, en ze kan de spieren vanaf haar bovenlip omhoog niet bewegen. Ze praat niet goed, het is dus soms maar gokken of ze huilt of lacht. Haar ogen maken ook geen tranen aan. Heel lastig.
.. Hahaha ik moet gelijk aan een twister ijsje denken Nog een leuk weetje : Achter het lapje dat een piraat draagt, zit geen verminkt oog.. In (teken)films zie je vaak dat een piraat een zwart lapje over zijn oog draagt. Ahoy, daar zit natuurlijk een verminkt oog (of geen oog) achter, denken veel mensen. Helaas; zo eng waren ze nou ook weer niet. Piraten droegen het ooglapje om, als ze een scheepsruim binnendrongen, meteen goed zicht te hebben. Zodra ze de donkere ruimte in gingen, verwisselden ze het lapje van oog. Het ene oog was al gewend aan het donker door het lapje, waardoor de piraat zich goed kon oriënteren. ( van internet geplukt hoor)
Zucht. Wat een ontdekking!! Nog nooit zo gezien en ook nooit zo bedacht. nu gewoon zin om zelf te proberen.
In het kader van dierenfeitjes en penissen haha: Een kater heeft weerhaakjes aan zijn penis, door het terugtrekken na de 'daad' krijgt de poes een pijnprikkel die de eisprong in gang zet. Hierdoor is het mogelijk dat ze 1 nestje heeft van verschillende vaders
Dat is handig! Dan heb je nooit gedoe met ovulatie testen enzo alleen zou het er wel raar uit zien bij een man denk ik. Ik slaap trouwens bijna altijd op mijn linkerzij en heb misschien 2 a 3 nachtmerries per jaar.
Hier geloof ik helemaal niks van. Het nadeel van geen diepte kunnen zien, lijkt me een stuk groter dan het voordeel van lichtadaptatie. Zeker in een gevecht (en piraten vechten natuurlijk heel de dag ) kun je je dat niet veroorloven. Deze link beschrijft het wat uitgebreider. https://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/06/oog-voor-het-lapje-houden-1230247-a1065449 Vooral het feit dat het ooglapje pas sinds 1920 afgebeeld wordt, doet mij sterk vermoeden dat het een hollywood-verzinsel is. Anders hadden we vast wel historische bronnen die het gebruik van een ooglapje tonen. Wat mij betreft: fabel
de grootste fabel deze week; de avond van te voren krijg je een mail hoelaat je vaatwasser komt . Worden we morgen zeker weer gebeld dat de vaatwasser een andere dag komt
Het gaat om de rijpheid van bananen. Onrijpe- en bakbananen bevatten veel 'niet-verteerbaar zetmeel' dat we niet kunnen verteren en dat kan veel klachten geven. Rijpe bananen daarentegen bevatten veel vezels. Dit kan de stoelgang juist verbeteren.