Hm, kolven gaat hier dus echt slecht. Ik heb net 2 borsten gekolfd en de opbrengst is een schamele 60cc . De reden dat ik nu gekolfd heb is dat als ik Tobin wakker maak voor een voeding hij voor mijn gevoel 's morgens vroeger wakker wordt dan dat ik hem laat liggen. Hij slaapt dan rustig heel de nacht door, maar omdat ik pas een giga dip in mijn productie had wil ik wel dan dus 's avonds laat blijven kolven om mijn productie op pijl te houden. Bijkomend voordeeltje is dat ik zo eens een voorraadje op kan bouwen. Maar goed, ik kolf dus amper wat. Hoe kan ik voor meer "opbrengst" zorgen?
Je borsten moeten wennen aan kolven (tenminste zo is het bij mij). Als je het regelmatiger doet, zul je merken dat het meer wordt. Wat ook goed werkt is: zorgen dat je naar je kleintje kijkt of iets lezen,een warme doek op je borsten leggen (alles behalve de druppeltjes eruit kijken zeg maar). Lukt het echt niet dan kun je aan je ha een neusspray vragen met een hormoon wat het toeschiet reflex bevordert (ben de naam even kwijt) Succes!
ik heb hetzelfde probleem, maar weet van de vorige keer nog dat alleen maar heel vaak kolven helpt en uiteindelijk heb ik ook de spray gehad. Krijg je een toeschietreflex van. Ik had vanavond maar 40cc.... ben weer aan het proberen omdat ik over 2 weken weer ga werken. iig Succes!!!
@ Twijfel: Hahaha, ja de druppels eruit kijken .dat gebeurt hier wel (of nou ja beter gezegd niet dus, maar ik probeer het ). @ Nijntje: Bij jou ook een dramatje dus. Balen is dat! Jij ook succes. Ok, dus gewoon volhouden en anders die neusspay eens vragen aan de ha. Dank dames!
Hoi, Ik heb ook moeite gehad met kolven en wat bij mij hielp: - Myrthe in het wipstoeltje voor me en naar haar kijken. - Mezelf bewust ontspannen voor het kolven. - Je borsten moeten idd aan het kolven wennen, bij was het de eerste dag 50 cc, nu is het meestal 150cc. De neusspray die jullie bedoelen is oxytocine neusspray.
Wat hier goed werkt: een vast ritueeltje (groot glas water klaarzetten, filmpje van baby op mijn gsm klaarzetten, alles aankoppelen, even heel diep ademhalen, water drinken, filmpje aan en starten maar... in no time komt dan de toeschietreflex). Het is een soort conditionering. Tegenwoordig (ben nu bijna 2mnd weer aan het werk) voel ik de stuwing al komen als ik nog maar met mijn glaasje water naar het lokaal stap Wat voor mij ook absoluut noodzakelijk is: - kalmte (rustige ruimte, niet gestoord kunnen worden) - warmte (ofwel een warme ruimte, en anders een dikke vest / sjaal / dekentje om mijn schouders) - tijd (niet op de klok moeten kijken) Mijn truukje om een krachtigere toeschietreflex te hebben: nog even je adem inhouden net voordat de toeschietreflex komt en vervolgens alles loslaten en ontspannen
kolf je dubbelzijdig? Ik kolfde eerst twee borsten omstebeurten en toen was de opbrengst ook niet zo veel. Nu kolf ik dubbelzijdig (met twee handkolven zie je het voor je hahaha) en nu gaat het veeeel beter. Ik denk omdat je dan beter gebruik maakt van de toeschietreflex. De rest van de tips zijn al gegeven . succes!
- Kunnen ontspannen. Inderdaad niet gebukt gaan zitten kijken hoeveel er (niet ) komt. Als je electrisch kolft kun je ze achter een voedingsbh steken en lekker gaan computeren ofzo - Iets warms drinken. Lekker kopje thee ofzo. Hier krijg ik altijd een 2e of 3e toeschietreflex als ik aan een warme drank begin - Nog wat na masseren en 'úitduwen'' nadat je al een minuut of 3 droogkolft. - 5 minuutjes rust en nog een beetje nakolven (incl masseren). - Om het half uur een toeschietreflex opwekken (kolfspullen gewoon laten staan en steeds kort kolven enkel voor het toeschietreflex).