Vandaag te horen gekregen dat ik vanaf nu om de dag aan de ctg mag. Maandagavond naar het ziekenhuis gegaan ivm hele dag geen leven voelen en wat rare steken (banden?) aan de zijkant. ctg was goed, vonchtend terug geweest, ctg weer prima toch willen ze me om de dag zien ( kleine heeft een groeiachterstand van 3 tot 4 weken , weinig vruchtwater, en stuitligging ) krijg ook 1x per week een groeiecho placenta en navelstreng werken wel allemaal prima wie heeft ook zovaak een ctg controle ? wat moet dat moet natuurlijk, en alles voor het kindje maar pff wat is het vervelend! ga voortaan mijn moeder maar meenemen (woont wel 15km verderop) maar anders heeft vriend na de bevalling geen uren meer over! baal er echt van. zou willen dat ik 37 weken was en we toch konden bespreken of ze er niet beter uit kan. zolang alles goed is natuurlijk beter van niet, maar deze stress is natuurlijk ook niet goed
ik heb het ook gehad, met 31 weken voelde ik minder leven en bleek er een groeiachterstand te zijn van 3 weken. 10 dagen ziekenhuis met verplichte bedrust, 2x per dag een ctg, na de 10 dagen een groeiecho gehad en de rust bleek te helpen. Ik mocht naar huis als ik me thuis ook aan het bedrust zou houden, natuurlijk doe je dat! en om de dag terug voor een ctg en heel veel groeiecho's gehad. (om de 10 dagen) De ctg's vond ik niet zo erg, vond het fijn dat ik goed in de gaten werd gehouden en met verplichte bedrust is het wel fijn dat je om de dag even van bed mag. Uiteindelijk ben ik met 39,3 weken ingeleid, bloeddruk was ineens te hoog, en had ze door al het rusten en best mooi gewicht, 2900 gram en 48 cm. wel heeft ze nog 10 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege prematuur gedrag, ze vergat te ademen tijdens het drinken.
Ik ben bij mijn dochter vanaf week 36 aan de ctg gemoeten. Ze was klein en rustig in de buik en dat wilden ze in de gaten houden. Met 37 weken kreeg ik er een hoge bloeddruk bij en moest ik ook om de dag een half uurtje. Uiteindelijk had ik een dusdanig hoge bloeddruk (140/105) dat er even sprake van was of ze me daar moesten houden, maar mijn urine en leverwaarden waren nog goed en ik had geen klachten. Uiteindelijk is met 39+2 de bevalling zelf op gang gekomen. Toen ik me meldde in het ziekenhuis bleek inmiddels wel HELPP-syndroom te hebben, wat mijn lijf goed aanvoelde en daarom de bevalling inzette. Tijdens de weeen had dochterlief het wat moeilijker en bij de 3e perswee kreeg ik een knip en is ze geboren. Ze woog 2315 gram en mocht na 2 nachtjes uit de couveuse. Ze heeft in totaal 4 nachtjes in het ziekenhuis moeten liggen en dronk meteen goed. Komt goed, je ligt op een goede plek. Sterkte!
In verband met minder leven heb ik een week lang dagelijks een CTG gehad. Ik was gewoon thuis, dus moest elke dag naar het ziekenhuis. Vond het niet handig, maar wel erg geruststellend
handig is het zeker niet, maar inderdaad wat moet dat moet hoop alleen niet dat ze dit patroon nog 5 weken willen volhouden
Ik nu dus ook om de dag een ctg. En daarnaast 2x in de week een flowmeting(doppler) van de navelstreng