Fabeltje of feit ; De derde is ALTIJD een pittige bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door madampje, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Mijn derde bevalling heeft 35 minuten geduurd! Om half 3 kreeg ik de eerste weeen van het infuus en om 5 over 3 lag ons zoontje op mijn buik.
    De 1e bevalling duurde 12 uur, de 2e ongeveer 5 uur en de 4e bijna 12 uur.
    Elke keer weer verschillend dus. Ze zijn wel alle 4 ingeleid.

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn eerste 2 bevallingen waren echt een stuk vlotter dan de laatste 2....
    Misschien omdat de dames allebei keurig met 40+3 spontaan zijn geboren en de jongens allebei een ingeleide bevalling met 41+6 en 42+1 met infuus.

3. Mijn moeder vond haar 3e bevalling (van mij) juist de makkelijkste en de fijnste.

Oudste zus lag als sterrekijker en daarom moeilijk,
    middelste zus was 5 kg en had een groot hoofd..
    en ik was er zo :D

4. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Ik hoor meestal dat de 3e het vlugst gaat ;)
    Hier ook zwanger van nummertje 3 ben benieuwd:D

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Volgens mijn moeder was nummer 3 een eitje.. en zei de arts dat ze een eventuele nummer 4 wel alleen zou kunnen.
    Verder houd ik me momenteel een beetje afzijdig van bevallingen-from-hell verhalen ;)

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    in mijn geval was he wel n pittige bevalling , ik ben om 15:40 gestript in het ziekenhuis, 16;00 werd ik naar huis gestuurd en toen ik op mijn buurvrouw wachtte die me kwam ophalen kreeg ik weeen , vk gebeld die stuurde me terug naar de verloskamers in t zkh daar lag ik om 16:15 te puffen en om 19:11 is mijn dochter geboren , ik had om 15;45 krap 2cm ontsluiting .

vorige bevallingen hadden een langere aanloop maar uiteindelijk verliep de ontsluiting bij alle 3 enorm snel maar ook al was de geboorte van mijn dochter t snelst ik vond hem toch wel t heftigtst

7. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Hier klopt het fabeltje wel.

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    als ik hier kijk 100% fabel...

mijn derde bevalling: een met 2 vingers in je neus...
    vliezen spontaan gebroken, 3 kwartier later begonnen de weeen....
    zat ondertussen te kletsen en lachen... was gewoon wat oni-pijn en had ik 6cm ontsluiting

Na half uurtje weeen kreeg ik persdrang (toen begonnen de weeen wel wat zeer te doen, logisch lijkt me...)
    en na 3 minuten persen had ik mijn geschatte 6 ponder,
    van 8,5 pond in mn armen......

@daisy
    vierde nog sneller???!!!
    DAAR ben ik juist zo bang voor....

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    onzin. mijn moeder heeft mijn zusje (de derde) er in stuit binnen een paar uur zonder veel moeite uitgewerkt...

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zelf nog geen ervaring, heb er maar 1. Maar mijn moeder heeft 4 kinderen. Waarvan de 1e 2 zware bevallingen waren, de 3e (ik een ruime 8 ponder) was er zo uit. En de 4e een 9 ponder was er nog sneller.

11. Storm

Storm Niet meer actief

Hier ook zwanger van de derde en ik hoop toch van harte dat dit een fabeltje is ;)
    De eerste was heftig. niet vorderende ontsluiting, een aangezichtsliggen en groot kind. Uiteindelijk met vacuüm en tang geboren. Op zich viel het tijdspad nog mee. De eerste wee om 5 uur 's middags en geboren om half 12 de volgende dag.

De tweede ingeleid, was een eitje. Ik wist veel beter wat me te wachten stond. Om 12 uur vliezen gebroken, om 1 uur infuus ingebracht. Om kwart over 13 de eerste wee en om 15.03 was hij er al. Twee keer persen, echt een eitje. De weeenstorm was op het moment zelf niet prettig, maar het feit dat het binnen twee uur bekeken was, geweldig! Verder ook geen complicaties gehad.

En de derde? Tja, we zullen het zien.

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier was de 3e een relaxte bevalling, dus ik vind het een fabeltje! Mijn eerste was eenmaal de eerste dus wat zwaarder, al had ik het me toen veel zwaarder verwacht. De 2e was een hele heftige. Ik had gebroken vliezen een uurtje weeën, uurtje niks (5cm) en toen 5 supersterke weeën en toen kwam ze al. Gewoon heftig omdat het snel ging, helemaal niet fijn. Maar de 3e was gewoon relaxed, rustig met weeën begonnen, kon ze goed opvangen, met 10cm vliezen gebroken, alleen tijdens het staan van het hoofdje dacht, hu? hier klopt iets niet. en idd, ze had haar handje naast haar hoofdje. ;)
    En de 4e en 5e waren helemaal relaxed want ik had nauwelijks weeën.

13. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ik wil na de derde nooit weer bevallen:D

Ik was 10 dagen over tijd, en had steeds veel harde buiken. (dit bleken weeen). Maar zo voelden ze niet, kwamen ook zeer regelmatig. Ik bleek vijf cm ontsluiting te hebben:$. Oh wat had ik nog een lol, mooier kon niet. Maar toen besloten ze mijn vliezen te breken. Ik was direct niet meer aanspreekbaar. Kwam in 1 wee terecht van 1 uur en 26 minuten. Toen lag ze op mijn buik.

Nee dan doe ik liever de eerste en tweede nog een keer over.;)

Kort maar zeer krachtig was het;)

14. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Sluit me aan, volgende bevalling NIET sneller a.u.b.!!!

Met mijn eerste werd ik om 4:00 wakker van een mega sterke wee, iets na 4:00 kwam de 2e wee en braken mijn vliezen en toen ging het helemaal los. Binnen no time persdrang en gelukkig was de vk er (eindelijk!) om 4:45. Snel haar spulletjes gepakt en hoewel ze 't liever niet deed moest ik een knip en toen was mijn zoon er om 5:05.....

Jomidi, hoe was jouw eerste bevalling dan?

Ben dus wel een beetje bang, 't was een soort lange paniekerige weeenreeks. Hoop nu dat mijn vliezen niet meteen breken, maar dat ik gewoon wat langer krijg voor de ontsluiting enzo...

15. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    waren je vliezen bij de 2e meteen gebroken?

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nou bij mij ging het zo

de eerste: deed wel pijn maar was te doen
    de tweede was een ware HEL!
    en de derde was het makkelijkst van allemaal als ik niet naar de gyn geweest was had ik hem onder het lopen gekregen...ik heb echt bijna niets gevoeld

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    De vliezen braken om 23.00 uur terwijl ik lag te slapen en om 23.49 was ze er.:$

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    zelf nog geen ervaring maar ik weet dat de 3e bevalling bij mn moeder een makkie was ;)
    heeft nooit moeilijke bevallingen gehad trouwens, bij alle 4 niet. alleen was nummer 4 al met 32 weken gekomen ;)

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oeh waar kan ik tekenen?:D

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Voor hier geldt....deels een fabeltje ;)

Eerste bevalling was heftig met vacuum. (8 uurtjes)
    Tweede bevalling relax en heerlijk thuis (4 uurtjes)
    Derde bevalling ben ik ingeleid (alleen vliezen gebroken rest kam vanzelf opgang). De gyn waarschuwde me dat een 3de bevalling vaak veel heftiger is en langer kan duren. 2,5 uur later stond hij weer naast mijn bed om ons te feliciteren met onze dochter :D
    Oké heftig?? Ja had een weeenstorm van hier tot ginder en geen rust meer tussen de weeen door, maar goed we hebben het overleefd ;) en ach heel cliché maar wel waar...zodra ik ons dochtertje in mijn armen had was ik alles alweer vergeten.

Deel Deze Pagina