fabeltje of feit???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bernadet26, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    mijn dochter is echt super snot verkouden en nu hoorde ik van mijn schoonmoeder dat je dan een halve ui op dr slaapkamer moest leggen, daar gaat dr neusje van open
    is dit nou een fabeltje of werkt het echt???

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Werkt echt! Heb het laatst ook bij mezelf gedaan en merkte 's morgens gelijk verschil.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    idd het werkt echt!

4. misa

misa Niet meer actief

Heb er geen ervaring mee, maar ik hoor er vaker positieve dingen over!

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ja werkt echt, als je zelf een ui snijdt gaan je ogen vaak tranen en je neus lopen. Komt door de ui dus als een kleintje slaapt werkt de geur en gaat het neusje lopen.

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

je hele kamer meurt ernaar maar t werkt
    Wel ringen snijden dan geurt het het meest.

7. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 1 werkt het beter dan bij de ander (zo is het bij ons thuis in iedergeval) Zelfs de huisarts heeft het voor ons zoontje aangeraden. Door de sterke geur, gaat alles prikkelen van binnen en gaat de boel een beetje open staan. Grof snijden en dan op het kamertje, bedje een beetje hoog ... gewoon uitproberen.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja het opend de slijmvliezen, de neus blijft dus lekker open, slaapt je kindje beter, en helpt tegen de verkoudheid.

Je hebt wel dagen het idee dat er een pan hachee ontploft is in de kleine zn kamertje, maar ach, alles over hebben voor je kind

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bij ons werkte het...ook in de badkamer hete kraan open en stomen maar|!

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja het werkt. Mijn jongste slaapt bij ons op de kamer en we hebben het wel eens voor hem gedaan, en ik merkte het bij mezelf. Overigens kan ik niet zeggen dat mijn jongste er voldoende aan had. ;)

11. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik probeerde vanalles toen Liza verkouden was; luuf, neusspray, bedje omhoog en....in stukjes gesneden ui. Haar kamertje stonk verschrikkelijk (luuf én ui!), maar had wel het idee dat het hielp.feit of fabel, je kunt het altijd proberen...baat het niet dan schaadt het niet.

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Jeps, werkt zeker!

Ik gebruik het zelf ook bij een verstopte neus 's nachts en bij zoonlief nu dus ook. Het maakte hier de afgelopen weken zelfs verschil tussen wél en niet wakker worden 's nachts (en voor mama dus wél of niet eruit hoeven ;)). Hier is de keus dus snel gemaakt, haha

Gevalletje: baat het niet, dan schaadt het niet! Alleen je huis meurt naar hutspot, hahaha :D

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Hahaha t werkt super gebruik t zelf ook altijd zeker nu ik zwanger ben kan er lekker door ademen en dus goed slapen

14. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Moet je kleine niet zoals mij zijn.
    Ik kan uien snijden zonder te huilen, heb er gewoon geen last van :(
    Snapte ook niet waarom mijn moeder altijd zo'n stinkding bij mijn bed zette als ik verkouden was :D

Prei daarintegen... daar lopen de tranen van over mijn wangen.

Dus mocht de ui niet werken... is prei een optie ;)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.065
    3.859
    113
    Ik heb het ook een keer of 2 geprobeerd, maar behalve dat het hele huis stonk, hielp het niets. Misschien zaten de neusjes gewoon té verstopt.

16. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Heb het zelf ook gebruikt toen ik zwanger was! Werkt super!!!!

17. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    heb het gister avond maar geprobeerd dus en ja hoor ze heeft de hele nacht door geslapen:D in tegenstelling tot die nacht ervoor toen ben ik er wel 20x uitgeweest.
    dr neusje zit nog wel dicht maar blijkbaar gaat het goed met slapen.
    laat de ui dus nog maar een paar daagjes liggen in de hoop dat het snel voorbij gaat
    weg met die snottebellen;)

18. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Super!
    Moet je er wel even op letten dat je de ui weer een aantal keer opnieuw door snijdt, dus in kleinere stukjes. De snijvlakken van vannacht drogen in en dan werkt het minder goed. Als je hem opnieuw in kleinere stukjes snijdt, komt er weer nieuw 'sap' vrij!

Als je hem al fijngehakt had, moet je dus ff een nieuwe ui pakken. Hier doe ik het altijd zo:
    1e nacht: ui door de helft
    2e nacht: ui in vieren
    3e nacht: ui in achtsten en daarna een nieuwe.

Gelukkig kosten die dingen praktisch niks :D

19. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik kreeg vroeger ook een ui naast m'n bed.. werkt prima ;) (luuf en dat soort spul hadden mijn ouders nooit..)

20. adi

adi Niet meer actief

Ja hoor werkt prima.

Wat ook een 'fabeltje; is maar ook prima werkt bij de verkoudheid is Luuf, OP DE VOETEN smeren, en dan sokjes aantrekken in bed.
    Vraag me niet hoe, maar het werkt wel!

Deel Deze Pagina