mijn dochter is echt super snot verkouden en nu hoorde ik van mijn schoonmoeder dat je dan een halve ui op dr slaapkamer moest leggen, daar gaat dr neusje van open is dit nou een fabeltje of werkt het echt???
Ja werkt echt, als je zelf een ui snijdt gaan je ogen vaak tranen en je neus lopen. Komt door de ui dus als een kleintje slaapt werkt de geur en gaat het neusje lopen.
Bij de 1 werkt het beter dan bij de ander (zo is het bij ons thuis in iedergeval) Zelfs de huisarts heeft het voor ons zoontje aangeraden. Door de sterke geur, gaat alles prikkelen van binnen en gaat de boel een beetje open staan. Grof snijden en dan op het kamertje, bedje een beetje hoog ... gewoon uitproberen.
Ja het opend de slijmvliezen, de neus blijft dus lekker open, slaapt je kindje beter, en helpt tegen de verkoudheid. Je hebt wel dagen het idee dat er een pan hachee ontploft is in de kleine zn kamertje, maar ach, alles over hebben voor je kind
Ja het werkt. Mijn jongste slaapt bij ons op de kamer en we hebben het wel eens voor hem gedaan, en ik merkte het bij mezelf. Overigens kan ik niet zeggen dat mijn jongste er voldoende aan had.
Ik probeerde vanalles toen Liza verkouden was; luuf, neusspray, bedje omhoog en....in stukjes gesneden ui. Haar kamertje stonk verschrikkelijk (luuf én ui!), maar had wel het idee dat het hielp.feit of fabel, je kunt het altijd proberen...baat het niet dan schaadt het niet.
Jeps, werkt zeker! Ik gebruik het zelf ook bij een verstopte neus 's nachts en bij zoonlief nu dus ook. Het maakte hier de afgelopen weken zelfs verschil tussen wél en niet wakker worden 's nachts (en voor mama dus wél of niet eruit hoeven ). Hier is de keus dus snel gemaakt, haha Gevalletje: baat het niet, dan schaadt het niet! Alleen je huis meurt naar hutspot, hahaha
Hahaha t werkt super gebruik t zelf ook altijd zeker nu ik zwanger ben kan er lekker door ademen en dus goed slapen
Moet je kleine niet zoals mij zijn. Ik kan uien snijden zonder te huilen, heb er gewoon geen last van Snapte ook niet waarom mijn moeder altijd zo'n stinkding bij mijn bed zette als ik verkouden was Prei daarintegen... daar lopen de tranen van over mijn wangen. Dus mocht de ui niet werken... is prei een optie
Ik heb het ook een keer of 2 geprobeerd, maar behalve dat het hele huis stonk, hielp het niets. Misschien zaten de neusjes gewoon té verstopt.
heb het gister avond maar geprobeerd dus en ja hoor ze heeft de hele nacht door geslapen in tegenstelling tot die nacht ervoor toen ben ik er wel 20x uitgeweest. dr neusje zit nog wel dicht maar blijkbaar gaat het goed met slapen. laat de ui dus nog maar een paar daagjes liggen in de hoop dat het snel voorbij gaat weg met die snottebellen
Super! Moet je er wel even op letten dat je de ui weer een aantal keer opnieuw door snijdt, dus in kleinere stukjes. De snijvlakken van vannacht drogen in en dan werkt het minder goed. Als je hem opnieuw in kleinere stukjes snijdt, komt er weer nieuw 'sap' vrij! Als je hem al fijngehakt had, moet je dus ff een nieuwe ui pakken. Hier doe ik het altijd zo: 1e nacht: ui door de helft 2e nacht: ui in vieren 3e nacht: ui in achtsten en daarna een nieuwe. Gelukkig kosten die dingen praktisch niks
Ik kreeg vroeger ook een ui naast m'n bed.. werkt prima (luuf en dat soort spul hadden mijn ouders nooit..)
Ja hoor werkt prima. Wat ook een 'fabeltje; is maar ook prima werkt bij de verkoudheid is Luuf, OP DE VOETEN smeren, en dan sokjes aantrekken in bed. Vraag me niet hoe, maar het werkt wel!