Als ik bij onze meid in het ondje kijk dan zie je onder het tandvlees de vorm van de tandjes maar je voelt nog niks. Toch is het als een paar avonden echt raak en begint ze te krijsen als ze in bed ligt, zo kan ik pas om half 2 naar bed. Als ik mijn vinger n haar mondje doe wordt ze rustig. Heb het idee dat ze toch last heeft van de tandjes maar hoe weet ik dat nou zeker. Kon ze het maar vertellen.
Bij mijn jongste is er zaterdag een tandje doorgebroken! (ja mamma is trots ) Van de week dacht ik, hij kwijlt wel erg veel de laatste dagen en hij wou ook overal op 'bijten'. In zijn mondje was eigenlijk nog niks te zien maar ik heb toen toch maar 2 soorten bijtringen gekocht. Donderdagavond begon het huilen en onrustig zijn. Vrijdag kwam er een rood wangetje bij.. en nog meer huilen. Dus 's avonds dentinox erop gedaan en hij was gelijk en stuk rustiger en is lekker in slaap gevallen. 's Morgens al vroeg wakker en was vooral tevreden als hij iets in zijn mond kon doen. 's Middags wou ik voor zijn slaapje nog een keer dentinox erop doen maar er kwam opeens een beetje bloed op het wattenstaafje. Dus ik kijken, voor zover hij dat toe liet, en ja hoor, daar was een spleetje te zien met een wit puntje! Al met al wel een stuk eerder dan verwacht, aangezien er nog weinig te zien was van de week, had ik verwacht dat het nog wel even ging duren. Maar zijn eerste tandje is er!
ja mij is dus vertelt dat je niks hoeft te zien, maar dat de klachten er wel al kunnen zijn...en dat kan dan weer weg gaan, en ineens komt het weer...en weer weg...en dan weer en ineens is er zo'n bult.. mijn zoontje had het 2 weken terug, diarree, kwijlen, veel bijten, onrustig, huilen....ineens wa shet over deze week...e nu begint het weer!...nu lijkt zn tandvlees wel dikker...maar is nog steeds iwt...staat echt strak zegmaar
hier ook 2 weken lang klachten gehad maar stond er zelf niet bij stil dat het tanden konden zijn aangezien hij net 4 maanden was. en sinds vorige week een puntje, en nu ondertussen 2 streepjes van tandjes. 2 tandjes steken allebei nu een stukje uit, alleen zijn de klachten nog niet over. nog steeds rode wangen en verhoging, kwijlen, slecht slapen en vandaag ook ineens diarree voor het eerst
Hier zitten we al maanden met pijn in het mondje, veel kwijlen, overal op bijten. Ook sinds een tijd allemaal bobbels, en sinds een week of 2 zie je ook wit onder het vlees, dat daar echt een tand zit zeg maar. Maar er is nog steeds niets door...
Bij ons PRECIES hetzelfde!! strak tandvlees, geen tandje te bekennen maar vannacht herkende ik m'n kindje niet mee! hij is altijd energiek en vrolijk en slaapt wel de laatsete tijd onrustiger maar vannbacht was het onbedaarlijk krijsen! hebben we nog nooit gehad...we schrokken ervan en zelfs met lopen/borst werd hij niet rustig...toen ik over z'n tandvlees beneden wreef werd hij rustig...vond het zo zielig!!!
Heb je niets in huis tegen de pijn? Onze dochter wordt regelmatig 's avonds huilend wakker, dan smeer ik alleen t spulletje erop en ze slaapt meteen weer verder.
hier ook al weken last van tandjes; de ene keer meer dan de andere keer. Al heel lang tandjes te zien in tandvlees, maar komt niks door.... Dentinox gesmeerd, ruim 2 weken, maar zag dat het maar 2 weken mocht. Huisarts vertelde dat het wel wat langer mocht, dus doen het nu alleen voor het naar bed gaan 's avonds. Heeft er overdag niet zoveel last van momenteel. Bij het CB zagen ze wel al streepjes, maar zeiden dat het nog wel weken kon duren.... We zien wel; houden het in de gaten....
heb nu niets nee...tot nu toe was 't niet zo erg...wij wonen in griekenland dus moet ff kijken wat ze er hiervoor hebben. bestaat er ook een homeopethisch middeltje? van vsm ofzo?? laat ik dat meenemen door iemand, we verwachten as zaterdag familie!
Ik gebruik zelf Dentinox, maar je hebt ook Chamodent van vsm, en Gengigel schijnt ook heel goed te werken.
dank je! ik ga even informeren of iemand het wil/kan halen dan! hoop dat het gaat helpen!overdag is er niet veel aan de hand, vooral 's avonds...
Hier ook, overdag lijkt ze er geen last van te hebben. Hopelijk kun je nog regelen dat iemand het voor je mee brengt, maar ze zullen daar denk ik ook wel iets hebben bij de apotheek?
ja heb iets gehaald bij de apotheek. dat gaan we gebruiken wanneer/als hij weer zo'n pijn heeft als vannacht. ik gebruik het liefst zo min mogelijk medicijnen, hij heeft nog een heel leven voor zich okm medicijnen te slikken haha! nee hoor, als hij echt pijn heeft gaat die zalf er lekker op en schijnt binnen 2 minuutjes te werken voor 3 uur! en een nichtje neemt voor me die druppels van VSM mee. als dat helpt (darmkramp druppels werkten hier super!) alleen: in de zalf zit ook alcohol (vsm druppels ook...) dus liefst gewoon zo weinig mogelijk... vandaag was onze kleine overigens heel rustig en vrolijk. geen vuiltje aan de lucht maar dat gegil vannacht...zucht ik herkende m'n kindje niet meer! vond het zo angstig! hebben jullie dat ook?
Dat gegil doet mijn dochtertje gelukkig niet... Mijn dochtertje krijgt 's avonds ineens hoge koorts, is de hele dag huilerig. Ik voel dan in haar mond en voel niks nieuws. Een week later voel en zie ik ineens een tandje. Dan denk ik achteraf. Aha...toch weer last gehad van tandjes! Ze heeft er al 6 binnen een maand gekregen!
Ppff ook hier de tandjes die het probleem zijn denk ik. Kwijlen alsof de kraan openstaat!! Bijten op alles, frustratie, niets is goed. Drinkt en eet slecht! Rond avond eten begint de ellende nu sinds 2 dagen. Voelt alsof het al een week duurt. Maar het is zo zielig, ze heeft zon pijn! Ik heb gister gewoon een zetpil gegeven. Wist me geen raad meer en heb dat maar gebruikt als uiterste redmiddel, nadat ik de bijtring, komkommer en dentinol had geprobeerd. Heb het matras iets opgehoogd zodat ze wat scheef ligt. Helpt ook wel aardig vermoed ik. Sterkte allemaal!!!
ja zielig he?? onze kleine was voor het eerst van z'n leven zo ontroostbaar! duurde maar een uurtje bij elkaar maar toch, wij zijn gewend dat het zo'n energiek geellig vrolijk mannetje is en als je hem dan zo pijn ziet lijden dan is dat zo 'vreemd'...ik voelde me machteloos! gelukkig is m'n man veel stoerder en heeft geduld. het stopte ook wel vrij snel relatief toen ik hem over z'n tandvlees ging wrijven en toen hij eigenlijk zelf bekaf was van het huilen...ach gut! sterkte ook voor iedereen!
wat ik me nou afvraag.. hier zijn ze tanden al door zijn tandvlees heen, je ziet al 2 stukjes gewoon uitsteken. maar toch blijft ie al die klachten houden..zouden er nog meer 'onderweg' zijn
dan zijn er vast meer onderweg denk ik.. want die al door zijn is de druk nu vanaf. Bij mijn zoontje is er zondag 1 doorgekomen en meteen was hij een stuk vrolijker en heeft UREN geslapen. Helaas beginnen de klachten vandaag weer.. en ja hoor ik voel een bobbel naast de 1e.. de 2e is onderweg.
ppfff ja het is een heel traject die ze af moeten leggen om tandjes te krijgen. Maar wat zullen ze er blij mee zijn, kunnen ze lekker knagen! het is inderdaad pittig om alleen maar te kunnen troosten en die pijn niet weg te kunnen nemen.