Rugkrampen goed of slecht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DagmarLE, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden!!

Vandaag 5 weken zwanger en ik heb zo'n last van ongikrampen rug en buikkrampen. Dit zonder bloedverlies en het komt en gaat maar het zijn soms wel even heftige 'aanvallen'. Nou weet ik dat ongikrampen buikkrampen normaal kunnen zijn maar over rugkrampen hoor ik eigenlijk veel slechte verhalen. Laatst zei collega tegen mij (net zwanger, vruchtje bleek niet goed te zijn) dat ze door rugkrampen wist dat het niet goed zat en vorige miskramen zich ook zo aankondigde. Ik natuurlijk helemaal onzeker. Weet dat het voor ieder anders is maar zou graag toch wat geruststellende verhalen willen horen. Wie heeft hier nog meer last van? Ik heb trouwens pds (prikkelbaar darm syndroom) soms heb ik het gevoel dat de krampen hier ook van komen omdat als ik wat windjes eruit laat floepen (hèhè oeps:D) dit de kramp vermindert.
    Kan dat?

Hcg loopt volgens mij verder wel goed op. Hieronder foto de bovenste van 2 dagen overtijd en onderste van 7 dagen overtijd. (Testen zijn van etos zwanger reageren wel minder op hcg).

Bijgevoegde bestanden:

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook pijn in mijn rug, straalde enorm uit vanuit mijn darmen. Had ook last van mijn zij enzo.
    Bij mijn miskramen had ik mega veel buikpijn en bloed. Lastige fase hè als het pril is en je moet wachten

3. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @winddanser fijn om te horen dat je dit ook hebt gehad! Ben benieuwd of er meer dames zijn! Hier gelukkig de niet enorme buikkrampen en ook geen bloedverlies. Pf ja zeker lastig zeg dat wel. Je wilt zo graag bevestiging dat het goed zit allemaal en dat die gekke klachten erbij horen maar je weet het nooit!

4. Valiona

Valiona Lid

15 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook enorm last van mijn darmen gehad in het begin. Opgeblazen buik ook. (Ziekte van Crohn en prikkelbaredarm)
    En ook pijn en ongikrampen en rugpijn. (Vond het doodeng hoor..wist echt niet of het allemaal zo hoorde)

Is daarna beter geworden. Nog nooit zo goed gegaan met mijn darmen. Nu zijn ze helaas weer van slag ...

Even volhouden nog dan heb je hopelijk duidelijkheid!

5. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @valiona pf jeetje en ook nog ziekte van crohn das niet niks.. Gelukkig dat het even beter voor je geworden is en succes nog met de laatste lootjes!!
    Volgende week intake bij verloskundige dus dan vraag ik het meteen of het normaal kan zijn, pf ben benieuwd!

6. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Ik kreeg tijdens mijn zwangerschap eind 2015 ongeveer vanaf week 5 lage rugpijn. Het kwam en het ging, meestal in de avond erger. Zat met kussen of kruik in mijn rug. Bij 9 week iets bloedverlies.
    2 dagen later weer, gebeld en kon dag erna gelijk komen. (Echo stond voor een week later eigenlijk)
    Was helaas missed abortion, en is niet vanzelf losgekomen uiteindelijk.

Eind april mijn laatste menstruatie gehad, ben nu bijna 8 week alweer.
    En toevallig gisteren kloppend hartje gezien.
    Deze keer geen last van die rugpijn. Dus denk wel dat het voorteken was.
    Succes, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

7. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had tijdens de zwangerschap van mijn eerste als een van de eerste symptomen lage rugpijn. Dit heb ik zeker tot een week of 6/7 gehad. Daarna werd het minder, om vervolgens de gehele zwangerschap zo nu en dan terug te komen. Hier ook een PDS- klantje, trouwens. Maar ik heb ook altijd rugpijn tijdens menstruaties, dus volgens mij kwam het door het groeien van de baarmoeder wat ik gewoon goed voelde.

Laat je niet meteen bang maken. Veel vrouwen hebben rugklachten tijdens de zwangerschap. Dit hoeft geen slecht teken te zijn.

8. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @m0ppiejj balen dat het voor jou wel een slecht teken was en super dat je een kloppend hartje bij de echo hebt gezien!!

@poema19 dankjewel voor je bemoedigende woorden doet me erg goed! Zeker weten doe je natuurlijk nooit maar fijn om een positieve reden te horen wat het eventueel kan zijn! Krampen in me rug heb ik btw ook normaal als ik ongesteld ben en ik heb het dagen niet en dan ineens weer even buik en rugkramp.

9. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Inderdaad, maar heel fijn dat het nu goed lijkt te gaan!
    Als je het ook dagen niet hebt, zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Bij mij zakte het af en toe wel af, vooral als ik lag. Maar had er toch wel elke dag last van!

10. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moppiejj bedank voor je reactie!! Ik ga proberen me niet te druk te maken haha pf wat duren te dagen lang ineens zeg.. 23ste pas intake en dan wordt de eerste echo pas ingepland. Die wordt bij mijn verloskundige rond de 7 a 8 weken altijd gedaan. Is dus even tijd uitzitten!

11. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Okee kan je ivm je onzekerheid geen echo krijgen ipv intake?
    Ik heb afgelopen dinsdag eerst echo gehad. 7 juli intake en nog een echo.
    Is wel heel spannend inderdaad! En vooral dat laatste uur, drama haha!

12. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moppiejj haha ik snap je spanning helemaal! Heel fijn nieuws dat het hartje iedergeval klopt!! Nu gaat het een stuk beter weinig rugkrampen meer gehad vooral ongikrampen en steekjes hier en daar dus probeer het nog even vol te houden. Vraag iedergeval wel aan de verloskundige of de echo zo snel mogelijk gepland kan worden anders vreet ik me nagels op van de spanning haha.

Deel Deze Pagina