Fabeltjes... Wat moest ik lachen!

Discussion in 'Borstvoeding' started by yake, Oct 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Sommige mensen. . .ongelooflijk :(

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Moet wel even zeggen dat die vent niet perse wakker hoefde te worden, sommige mensen (lees vaak geen kinderen hebben) weten dat gewoon echt niet. Dus tja dat ze pas 2 maanden was zegt hem waarschijnlijk helemaal niets :D! Hier vroegen ze een tijdje geleden op een verjaardag wat voor stukje taart Benthe wilde hebben :$ whaha, acha weten hun ook niet denk ik dan maar ;)!

3. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    wat n opmerkingen allemaal :)
    van hilarisch tot gemeen/kwetsend.

Ik hoor er ook veel:

- melk die na een paar maanden toch echt op is!
    - vrouwen die geen goede melk zeggen te hebben (heel toevallig als ze weer moeten werken en/of willen stoppen met bv. Als je t mij vraagt gewoon een excuus zoeken)
    - bruin bier drinken is goed voor t zog (wat n woord)
    - wat onze kraamhulp zei vond ik echt schandalig: drink maar lekker een wijntje: slaapt ze goed van (jaja zo'n ukkie alcohol geven, al is t maar n beetje)
    - als je bv geeft kun je niet ongi worden
    - pas vroeg ook al iemand: mag ze nu nog geen taart??
    - krijgt ze nu nog bv? das nu toch helemaal niet meer nodig!? (Nee, ze heeft vast genoeg aan een beetje groente en fruit en een kwart boterham)
    - alleen de ochtendvoeding en avondvoeding zijn nog belangrijk na 6 maanden (door de arts vh CB, grrr)

Tja, mensen denken soms echt dat ze er verstand van hebben.
    Ook denken mensen dat je helemaal geen alcohol mag drinken. Ik drink weleens na een voeding een half wijntje, das echt wel uit de melk na meer dan 3 uur!

4. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

Sep 24, 2008
    635
    0
    0
    China
    Wat een grappige opmerkingen allemaal!
    Hier in China kunnen ze er ook wat van hoor.

Mijn dochter kreeg nogal laat tanden. Dat kwam doordat ik te weinig melk had gedronken tijdens de zwangerschap (een nederlandse vrouw die te weinig melk drinkt en kaas eet.....???) En nu moest ik haar maar snel bottensoep laten eten.

Pasgeboren babies krijgen vaak fv en water al in het ziekenhuis. Want ja, de eerste dagen heb je nog zo weinig voeding. Gek he, dat het vaak niet zo lukt met bv.

En ja dat generatieverschil; mijn schoonmoeder had erg veel melk maar niet genoeg voeding (ze mocht haar zoon ook maar kort voeden per borst).
    En als ik het dagboek van mijn moeder lees; ik zat al aan de sinaasappelsap, liga etc toen ik 7 weken was. Goh, wat zou ik nu knap, intelligent en sterk geweest zijn als ze meer info hadden toen....

Share This Page