kosten aangepast vaccineren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miffy, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hallo dames,

zijn er hier ook dames die aangepast hebben gevaccineerd
    en weten hoeveel de kosten van de huisarts zullen zijn??
    ik kan overal op internet terug vinden hoeveel de vaccinatie zelf ongeveer zal kosten
    maar niet de afspraak bij de HA, en de HA zei dat deze niet vergoed word door de verzekering

alvast bedank voor jullie antwoorden

2. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik heb ook aangepast gevaccineerd en dat is gewoon allemaal vergoed geworden. Maar misschien komt dat, omdat als je bij de huisarts laat vaccineren je dan de vaccins moet gaan ophalen bij de apotheek, omdat de huisarts ze niet in huis heeft. Waarom laat je het niet doen bij het consultatiebureau? Er zijn ook antroposofische Consultatiebureaus die graag met je meedenken over aangepast prikken. En die zijn er echt niet tegen hoor, die helpen je juist op weg als je het graag anders wil doen.

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Als je in deze subforum op het knopje zoeken klikt en de term vaccinatie gebruikt kun je een hoop vinden ;) misschien krijg je hier ook reactie's op maar weet dat er ontzettend veel topics over geweest zijn ;)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij geven geen Hep B en heb nu via recept huisarts dktp-hib besteld bij de apotheek. Kost 47 euro per stuk.
    Volgens de apotheker krijg ik het niet vergoed, alleen als er een medische reden is. Ik stuur het wel op naar de zorgverzekering (moet 'm hier nog halen bij de apotheek dus weet niet of ik gelijk moet betalen)
    Omdat we starten na 6 maanden met vaccineren krijgt ze 3x DKTP-hib (6 maanden, 8 maanden en 14 maanden, en waarschijnlijk rond 5-7 jaar 1 ipv met 3+9 en 9 jaar). Wij geven de Pneumokokken niet gelijk maar met 7, 9 en 11 maanden. Ook daar 3 ipv 4.
    De standaard vaccins hoef ik niet zelf te betalen, wel als je ziektes skipt. Achteraf had ik misschien de hib ook wel weg willen laten maar vond in elk geval de Hep B onzin om te geven.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het ligt er een beetje aan hoe je aangepast vaccineert.
    Caitlyn gaat pas op z'n vroegst met 6 maanden de eerste krijgen en wij gaan enkel de DKTP twee keer geven en dan na een maand of 6-7 nog een keer de herhalingsprik daarvan, (die normaal bij 11 maanden gegeven wordt).
    Dat kan dus gewoon bij het CB en je hebt dan in principe tot het 18e levensjaar de tijd om die prikken te geven en tot die tijd kost het je dus ook niks, heeft de arts mij uitgelegd.

Als je geen combi-vaccins wilt geven, betaal je ze zelf. De afspraak bij de huisarts zit in de basisverzekering, dus lijkt me vreemd als je hem om deze reden ineens wel zou moeten betalen.

6. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Op Vaccin Vrij! - Over gezond opgroeien zonder vaccins
    Staat een overzicht van de kosten, valt best mee al krijg ik ze liever vergoed ;)
    Ik wil zelf nog op gesprek met de HA om het monovaccin tegen polio te vragen voor wanneer m'n meisje 1jr is.
    HA bezoek wordt altijd vergoed vlgns de basisverzekering

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Sorry TS dat ik inbreek op jou stuk.

Ik had een vraag voor Rozemarijke, maar haar inbox is vol dus kan geen prive bericht sturen.

Beste Rozemarijke,

Ik zag dat je met je dochters aangepast vaccineerd. Voor mijn gevoel staat het vaccineren mij erg tegen, maar denk toch dat het voor mijn kleine wel belangrijk is. F.ay heeft wel de eerste prik gehad met 2 maanden.

Hoe is jou vaccinatie schema? En zou je mij er wat meer over willen vertellen?

liefs Rozeroos

8. raspberry

Oja, ik moet m'n inbox idd dringend even leeg maken... :D

Wij gaan enkel de DKTP doen, niet de Hib/HepB. Onze oudste reageerde al sterk op de vaccinaties, wat voor ons reden is geweest om te besluiten dat met een volgende later te gaan doen.
    Toen bleek Caitlyn een hartafwijking te hebben, die getriggerd wordt door koorts en vaccinaties, en om die reden dus een heel sober vaccinatieprogramma voor haar.
    Van de DKTP zijn er maar 3 nodig, ipv de 4 die aangeboden worden, (was al bekend uit onderzoek toen Thirza gevaccineerd werd). Advies daarvan is 2 maal de DKTP en dan na 6-7 maanden nog een herhalingsprik. Hoe later je start, hoe beter je kind antistoffen opbouwt. Dus als je bijvoorbeeld met 6 en 7 maanden de eerste twee geeft, kun je met 13 of 14 maanden de herhalingsprik geven.
    BMR heeft Thirza niet gehad en gaat Caitlyn ws ook niet krijgen. Thirza heeft een aantal maanden geleden wel weer de DTP gehad, (weer sterke reactie trouwens).

In jouw geval kun je dus straks met 3 maanden de tweede DKTP doen en dan met 11 maanden de herhalingsprik, (er mag max een jaar tussen zitten en minimaal 6 maanden).

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Wij doen alleen dtp
    De rest laten we vallen
    Maar uit jullie reactiee begrijp ik dus dat het huisarts wel vergoed word
    Thnx dames!!

10. Djooys

Djooys Niet meer actief

Rozemarijke,
    Geldt dat dan ook voor de Pneu?

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

ty voor de info Rozemarijke

12. raspberry

Weet ik niet :(

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Pneumokken zijn 3 entingen voldoende als je na 6 maanden start. Tussen de eerste 2 moet minimaal 1 maand zitten en de 3e na minimaal 2 maanden.
    Als je ze na 1 jaar geeft, zijn 2 entingen voldoende.

Deel Deze Pagina