Facebook account

Discussie in 'De lounge' gestart door MrsSnuggels, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zus76

zus76 Niet meer actief

Gelukkig kan je per persoon kiezen wat je van diegene wilt lezen. Zo hoef ik geen updates van hun spelletjes te weten, ook niet wat ze bij wie hebben gepost etc.

Zo heeft mijn schoonzusje de nare gewoonte om, wanneer wij eens wat nieuws hebben, een berichtje te plaatsen over wat zij nieuw hebben. Een soort van opbieden... Ook plaatst ze regelmatig berichtjes waarin ze keer op keer roept hoe heerlijk ze het vind dat ze co-ouderschap heeft en ze fijn van het weekend zonder kinderen kan genieten, zichzelf te pletter zuipen en de hele nacht doorhalen... En dat stuit me toch wel tegen de borst. Die arme kinderen ( 11 en 14 jaar) ontsporen totaal. Mogen tot midden in de nacht de discotheek in of 's avonds laat in het donker vanaf het huis van vriendinnetje in het donker door het bos alleen naar huis fietsen.

Om al die ergernissen niet meer te hoeven lezen heb ik haar uitgevinkt wat betreft het lezen van updates. Zo hoef ik haar niet te blokkeren of "ontvrienden" maar hoef ik haar ellende ook niet te lezen...

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ja, dat kan. :)
    'Show in newsfeed' moet niet meer aangevinkt zijn.

3. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Je kan er ook voor kiezen dat ze niet op je naam kunnen zoeken!
    Zo kunnen er geen collega's/mensen die je niet wil spreken je niet zoeken
    En dan kan je er ook nog voor kiezen dat niemand je zomaar kan toevoegen!
    (Moet je ff bij je privacy instellingen zoeken)
    Als ik foto's/berichtjes plaats wat een bepaald persoon niet mag lezen, scherm k dat berichtje voor diegene af
    Voor de rest staat alles op alleen vrienden

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik snap niet helemaal waarom je mensen moet toevoegen die alleen maar z*iken. Hup, Block er op! Heb je toch niks aan.

Ook snap ik niet dat je collega's of je leidinggevende toevoegt! :$:$
    Dat zou ik dus echt nooit doen.

Verder wat iedereen al zegt. Je kan zelf een selectie maken uit mensen waarvan jij wilt dat ze betreffende post zien. ;)

Misschien heb je hier ook wat aan:
    Uitlegparty: Bescherm je Facebook-profiel | B R I G H T

Ik doe trouwens ook hetzelfde als wat Micchan doet. De privacy instellingen zijn heel uitgebreid, maar je moet je er wel even in verdiepen.

5. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik heb alleen een zakelijk account op facebook, geen prive-pagina. Vooral ook omdat ik niet prive gevonden wil worden door evt. nieuwe klanten.

6. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Maar waarom heb jij je leidinggevende op fb? Zou ik zelf nooit doen. Het lijkt me verstandiger om werk en prive gescheiden te houden.

Mijn profiel is volledig afgeschermd en heb ook maar een beperkt aantal goede vrienden en familie als contacten.

7. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt ik ben weer wat wijzer. Ga in ieder geval de privacy instellingen weer eens bekijken. Kan op termijn het account nog opheffen ;)

Deel Deze Pagina