Oke het klinkt uber dom ik weet het. Maar ik gind het echt enorm vervelend. Ik verwar me in cijfers ( of nja niet zo exact) Maar bijv huisnummer 167 word honderzesenzeventig. 194 word honderdnegenenveertig. En zo heb ik dat met alle cijfer combinaties. Ik vind het jeel vervelend aangezien ik me op mijn werk dus altijs verbeter daar ik met huisnummers werk En ik krijg het maar niet voor elkaar om het goed te zeggen!!!
Dyslectie? Dat heb ik en ben er ook heel slecht in. Als sommigen mij hun telefoon nummer geven is een ramp!!! Ik wissel altijd wel iets om tenzij ze de cijfers los van elkaar zeggen Ik vind het ook alles behalve logisch! In Amerika spreken ze die 167 goed uit. Eerst de honderd, dan de 60 en dan de 7 Maar nee wij hier ik Nederland moeten het weer andersom doen pfft
Kan ook met cijfers. Ik heb tijden gehad dat ik niet wist hoe een 3 geschreven moest worden, ik wist het wel maar naar welke richting die opening moest
Nou ik kan het dus wel schrijven. Al gaat het soms wel mis en als iemand dan bijv 25 zegt en ik wil dat schrijven ik begin met de vijf. Maar voorak het uitspreken is een drama En het komt echt mega dom over *bloos*
Ik denk dat veel mensen het hebben. In het dagelijks leven heb ik er geen last meer van. Alleen met eventuele testen die ik moet doen voor werk terwijl ik er op het werk zelf geen problemen mee heb. Dus dat komt door de tijdsdruk en hoef ik hopelijk niet meer te doen. Met telefoonnummers en met onze postcode. Stel ik heb postcode 3663ne en iemand vraagt me wat mijn postcode is. Pffff dan moet ik altijd gokken want ik kan dan ook 6336 zeggen
Ik heb het met 67 en 76 bijvoorbeeld gaat altijd fout... Voel me dan ook echt dom maar volgens mij hebben idd veel mensen dat hoor. Probeer me er niet zo veel van aan te trekken want soms kan ik me er echt druk om maken namelijk als iemand inderdaad een telefoon nummer opleest. Nu ik iets rustiger daar in ben gaat het ook beter.
Thanks! Vooral het onderste stukje op wikipedia herken ik enorm! Rekenen vind ik (nog steeds ) moeilijk en tel inderdaad veel op mijn vingers haha. Ook boeit het me niet omdat ik er geen bal van snap haha. Simpele optel sommen gaan nog maar zodra ik op papier moet gaan schrijven voor optel aftrek en keer sommen gaat het mis. Ik heb dit probleem idd ook al vanaf de basisschool alleen was ik volgens hun toen gewoon slecht in rekenen.
Ja dyscalculie. Ik heb dat zelf ook en heb daar vooral op de havo veel last van gehad. Lastige formules lukte me wel maar de meest simpele rekensommen kan ik niet en ik raakte volledig in de war als ik het op een bepaalde manier geleerd had en het stond er anders(verhaalvorm). Ik ken de tafels niet, kan niet delen, procenten moet je al helemaal niet aan beginnen en ik kan dus niet klokkijken(analoog). Dat laatste komt veel voor bij mensen met dyscalculie. Oja, in de supermarkt is het altijd een verassing wat ik moet betalen want dat kan ik niet inschatten.
Ik heb het ook een beetje! Ik ben dus meer van de Engelse getallen, daar zeggen ze natuurlijk eigenlijk honderd zestig zeven. Maar ik een mezelf aan om bij Nederlandse getallen eerst de 1 op teschrijven van 100 dan ze 7 en dan tussen de 1 en 7 zet ik de 6 dat is makkelijker. Of ik herhaal een getal maar dan niet als 167 maar als 1, 6, 7? Ook met telefoonnummers zeg ik zelf nooit 06 29 34 88 12 maar noem ik ze enkele getallen op.
In your defence, in het nederlands is het ook raar. ik moet ook altijd goed opletten. Als iemand zegt 165 schrijf ik eerst de 1 ruimte vrij dan de 5 en dan zet ik de 6 in de vrije ruimte die ik overlaat. Ook herhaal ik het cijfer voordat ik het opschrijf. Engelstalig zijn deze cijfers veel logischer.
Klopt in het Engels heb ik er dus ook geen moeite mee. Maar het is wel heel vervelend aangezien ik constant raar aangekeken word op mn werk haha.
Ik heb dit ook in lichte mate. Ik wissel de cijfers altijd om, vanaf het getal 30 tenminste. Op de basisschool deed ik het al. Ik voelde mij toen oerdom als ik het weer eens omdraaide, omdat ik dat maar niet onder de knie kreeg. Ik ben ook niet erg goed in rekenen/wiskunde. Maar sinds ik weet wat het is en waarom ik dat steeds doe, heb ik er een stuk minder moeite mee.
O dit heb ik ook, maar ik heb echt het gevoel dat ik het me zelf heb aangepraat! Vroeger had ik hier nooit last van en sinds ik weet dat dit bestaat draai ik cijfers om. 49 word 94 enz.. Het rare is dat ik het ook onbewust doe. Terwijl ik hier vroeger echt nooit last van had geloof ik. Ik ben trouwens wel erg goed in (hoofd)rekenen. Hetzelfde geld voor het verschil tussen links en rechts. Had ik nooit moeite mee maar toen ik 10 jaar geleden een meisje in de klas had die het verschil niet kon aangeven weet ik het vaak ook niet meer. Nu moet ik eerst een L maken met mijn duim en wijsvinger voordat ik weet wat links is.
Ja ik heb het dus al zolang ik me kan herinneren. ( overigen heb ik idd ook het links rechtsprobleem haha)