wat kun je doen als hond van andere mensen iedere keer ontsnapt en naar de mijne komt

Discussie in 'De lounge' gestart door sasje24, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nou zoals het kopje het al zegt....nu al 2 keer gehad dat zon grote soort herders hond ontsnapt en dan achter die van mij aan komt!
    die van mij kan niet zo goed met andere honden en ben er ook huiverig voor ( amerikaanse stafford) 1 keer was die van mij zelfs loops komt dat beest aangerend.....wat kun je hiermee doen??? ik heb die mensen nu al 2 keer aangesproken!!!
    ook is dat echt een zielige hond...altijd hoor je hem huilen!!!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

zeggen dat ze schutting moeten maken ;)

hier gebeurd het ook nog wel eens dat ik ineens 4 honden in de tuin heb. maar dan breng ik ze terug en zet ze in de tuin bij de buren af en sluit de schutting af.

we hebben gelukkig een goede verstands houding met de buren dus dat scheeld

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nee het zijn niet eens mijn buren...ze wonen een eindje van me af hoor....ik loop meestal ongeveer hetzelfde rondje....en ik kom niet eens langs hun huis zeg maar....maar die hond is bij hun los achterom en die zit altijd heel zielig te blaffen voor de poort want die kan wel gewoon naar buiten kijken zeg maar...maar er zit een weg tussen met huizen zeg maar met waar ik loop.....en dan nog komt ie al voor de 2e keer aangerent...en deze keer heeft ie een eindje moeten lopen maar dat heeft hij gezien want die rende eerst naar een ander klein wit hondje en toen kwam die weer op ons afgestormd!!!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wegjagen en als dat niet werkt, gewoon je sleutelbos of een werpketting naar hem gooien. Doe ook wel eens bij vervelende honden, waarbij het baasje nergens te bekennen is of een halve km verderop loopt. Maar meestal nemen ze zelf wel de benen als ik boos zeg dat ze weg moeten wezen.

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

De hond meenemen en de dieren bescherming bellen dat je een hond hebt gevonden.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

het is niet zo leuk voor de hond... maar je moet de hond mee naar huis nemen en dan de politie of dierenambulance bellen dat je een loslopende hond hebt opgevangen, en dat ze die moeten komen ophalen !
    en dit net zo lang dat de eigenaren luisteren (zal hun rond de 35 euro kosten iedere keer)

dit is denk ik de enige manier waarop de eigenaren eens gaan nadenken over een schutting, of een andere manier waarop de hond niet meer van de tuin af kan komen...

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja leuk bedacht meiden maar ik kan echt niet met 2 honden lopen!!! die van mij bijt als die het moe is....... en om dan zon groot best aan de halsband te moeten meenemen 15 min van huis werkt ook iet echt...en weg jagen daar trekt dat beest zich niks van aan.....dat doe ik al!!!

8. FairyLaughs

dan ga je toch samen met je man, of een vriendin wandelen? dan kan die 2e persoon de andere hond vasthouden !!

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nou ja ik had gehoopt dat ik dit ook gewoon al ergens kon melden want ze komen wel vaak meteen achter die hond aan gerend hoor...of ja paar min later zeg maar..maar even goed bedankt voor de tips meiden! maar ik ga toch echt dat beest niet mee naar huis nemen!!

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    naar het asiel brengen, als je dan niet willen luisteren. ik zou niet zeggen dat jij dat hebt gedaan maar zou hem er heen brengen! wat heb je eraan als er ruzie komt en 1 van de honden er slecht aan toe is, of hij een keer onder de auto ligt of erger.
    hier in de buurt heeft een man het wel gedaan en het heeft geholpen, het hondje wordt nu uitgelaten en hoeft niet meer zichzelf uitlaten... misschien wel lastig maar ik zie geen andere optie. of ze wat harder aanspreken maarja...

11. FairyLaughs

ja dat is het probleem... dierenambulance komt alleen maar als de hond ingesloten zit.. niet als hij los op straat loopt !!..

anders eens een goed gesprekje voeren met de eigenaar en uitleggen wat er allemaal kan gebeuren met het beestje als hij zo los loopt..
    (aangevallen door een andere hond, onder een auto komen.. (komt ERG vaak voor, en in de meeste gevallen lees:90% moet de hond een spuitje krijgen of overlijdt hij ter plekken.. ).. en zelfs giftige dingen eten die zomaar op de grond liggen !!

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

De hond wegjagen en idd met de eigenaren praten!
    Desnoods een stok naar zn kop gooien, alles om je eigen hond te beschermen hoor!!!

13. FairyLaughs

een stok gooien vind ik toch wel wat overdreven.. dat is gewoon dierenmishandeling !!

kun je niet dat stukje waar die hond woont overslaan in de wandeling? of een stukje om lopen?

14. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja ik kom niet eens langs die hond hoor....loop er een heel eindje vanaf zeg maar....en dat dat beest mij ziet lopen daar kan ik ook niks aan doen.. :) nou ja we zullen zien.....heb de eigenaren al 2 keer een preek gegeven want ik loop altijd langs drukke doorgaande weg dus hun ook benoemd dat die onder een auto kan komen...ja ja zeggen ze dan...sorry....ja daar verkoop ik wat voor!

15. adi

adi Niet meer actief

Ik moet hier altijd zo om lachen. Een hond is van nature een buitendier hoor, dat vertuttelende hebben de mensen de laatste jaren van gemaakt.
    Honden leven al eeuwen buiten op het land, rennen achter andere dieren aan, vinden hun eigen voer of krijgen de restjes van het avondeten van het gezin, bepalen zelf wanneer ze hun behoefte doen enz. En er is echt niks mis mee, die zijn perfect gelukkig.

TS, ik snap niet waarom jouw hond 'niks' heeft met andere honden? Dat zijn toch zijn soortgenoten?
    Iedereen zou het super zielig vinden als een mens zo verwijderd wordt van andere mensen dat ie zich kapot schrikt als ie eentje tegenkomt. Ik vind eigenlijk dat hetzelfde geldt voor alle diersoorten.

16. FairyLaughs

vroeger waren er ook nog geen auto's die met 80 of sneller rijden en die niet meer kunnen stoppen voor een hond...

tegenwoordig kan je het gewoon niet meer maken om je hond los te laten lopen... daar is het nu veel te gevaarlijk voor..

17. adi

adi Niet meer actief

Het is maar waar je woont hoor.
    Hier lopen in de wijken tig eenden rond, die steken 10x per dag de straat over, gewoon relaxed op hun tempo, en worden nooit aangereden. Kippen van mijn buurman scharrelen ook lekker door de wijk, en ik zie tig katten rondlopen. Geen dode dieren op straat.
    En ik woon niet eens in een dorp.

Daarom zou ik het niet weten waarom dat niet zou kunnen met een hond. Het is maar wat een dier gewend is, een slimme hond die buiten gewend is loopt niet zomaar onder een auto.

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou sorry hoor maar als die hond los loopt waar het niet is toegestaan en die 2 honden gaan straks het gevecht aan ben je verder van huis!!! een Am. stafford staat bekend om zijn hondagressie dus het is wachten om problemen! Ik heb maar kleine hondjes maar die zal ik ten alle tijden ook beschermen als er een hond aan komt die niet zo leuk is! Nee wachten tot je 2 honden hebt die elkaar in de hare vlieggen is slim, en ik zeg ook niet dat je zn hersens in hoeft te gooien... En omlopen omdat de eigenaar de hond niet binnen kan houden is toch van de zotte, ik zou echt niet alles gaan veranderen voor 1 zon hond hoor!

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja vagans idd ik ben het wel met je eens eigenljik!...

en daarbij mogen honden helemaal niet los lopen!!! je moet ze ten alle tijden aangelijnd houden zelfs in het bos hier bij ons!!!!!
    en ik zit er idd niet op te wachten dat die 2 zich grijpen want die van mij laat niet meer los!!!!
    en ik laat die van mij zeker snuffelen met andere honden hoor dat gaat ook wel goed maar ze is van kleins af aan heel pittig en op de cursus heeft ze ook 2 keer bovenop een andere hond gedaan..toen de andere op de grond lag zeg maar ze is erg dominamt..en als die andere hond dat ook is....tja ...en daarbij als ik die vrouw tegen kom als ze met haar hond loopt mag deze hond van haar nooit bij andere....dus ja...dan denkt dat beest maar als zij niet met me dat doet dan ga i kwel alleen ;)

nou ja bedankt voor de antwoorden!

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja het is bekend van het ras wat jij hebt dat 9 van de 10 honden ergens in hun leven ineens hondagressie ontwikkelen dus ik snap heel goed dat je dan zeker niet zit te wachten op een buurtende hond! En ik blijf er bij dat jij als eigenaar je hond ten alle tijden mag beschermen! En tuurlijk moet je de andere hond niet opzettelijk pijn doen, het is niet zijn schuld maar liever iets naar hem toe gooien om hem af te schrikken dan dat jou hond hem open scheurt, of andersom. Zonder baasje van die andere hond in de buurt moet je een flinke kerel zijn om 2 van zulke honden uit elkaar te krijgen!!!

suc6!

Deel Deze Pagina