Hapjes voor bij de barbeque

Discussie in 'De lounge' gestart door Babyengel, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wie o wie heeft er nog tips voor lekkere (en niet al te moeilijke) hapjes voor bij de barbeque? Ben op zoek naar wat recepten die ik nog niet ken..

Heb ieder jaar al slaatjes, gevulde eieren en stokbrood met kruidenboter en dat ben ik een beetje zat (en heb er geen trek in ;))

2. tulip

tulip Niet meer actief

- stukjes meloen met een beetje ham eromheen.
    - een stuk komkommer van 5 cm bijna helemaal uitgehold en gevuld met sellerie salade.
    - romatomaatjes open gesneden en dan met een stukje mozarella er tussen en een prikkertje weer op elkaar.

3. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Wij hebben een ontzettend lekker kookboek. Van de AH met alleen maar barbeque recepten. De lekkerste is een salade met cherrytomaatjes (geroosterd op de barbeque) met feta en uitjes. Daarbij een marinade van olie, knoflook, oregano, zout en peper. Heerlijk.

Het boek staat vol met lekkere recepten en marinades e.d.

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Toetje, verse annanas spiesjes ff roosteren op bbq en is lekker met warme chocolade saus. (wat is niet leker met chocosaus) hihi
    Of (oude) bananen zonder schil in alufolie, beetje bruine suiker en een likeurtje, folie dicht en ff smoren boven de bbq, heerlijke toetjes, jummm krijg trek. Hihi

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik maak vaak een salade van rucola, pijnboompitjes, kaas, croutons, zongedroogde tomaatjes en soms parmaham.
    Net even iets anders dan de standaard salade van ijsbergsla, ei, tomaat, komkommer en slasaus die ik van huis uit ken.

Knoflooksoldaatjes doen het hier ook erg goed en zijn een prima manier om van je oude brood af te komen. Brood in repen snijden en ruim besmeren met een mengsel van olijfolie, geperste knoflook, vers gemalen peper en zeezout. Even onder de grill tot ze krokant zijn, mjamm!

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik maak vaak fruitsalade:) hmm lekker van alles door elkaar!
    En vaak bakken we vaak wat in de frituur erbij..
    Verder.. Gerookte zalm erbij voor op stokbrood ofzo?

Krijg helemaal zin om te bbqen!

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    rucola, mango, rauwe ham en dan met een dressing van olie en wat citroensap. ook erg lekker

8. Thanks voor jullie ideeen.. zit in ieder geval al wat tussen! Toetjes voor op de bbq ook een goed idee met die ananas! De meloen met rauwe ham doe ik ook altijd (was 'm gewoon vergeten) gerookte zalm doe ik op wraps met paturain en beetje sla.. alleen die mag ik zelf nu niet eten. Meer tips blijven welkom, ik maak graag hapjes en wordt best druk :D

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik doe ook altijd tomaat en mozarella maar dan met een blaajde basilicum ertussen. Echt zo lekker!

10. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    En tonaat, mozarella en basilicum smaakt nog lekkerder met wat balsamico azijn..
    Wat ook
    Lekker is, een geroosterde paprika open op een aluminiumfolie leggen, wat mozarella, kruiden en cherrytomaatjes erin. Dichtvouwen en even op se bbq.
    Bruschettas, stoobroodje met wat paprika, tomaat, bieslook en gerapste kaas even roosteren op de bbq.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113

Deel Deze Pagina