Omdat mannen zelf niet zwanger worden en dus niet met verlof gaan daar gaat het hele verhaal nou juist om. Daarnaast gaan vaders met een topfunctie 9 van de 10 keer ook niet parttime werken na een bevalling. Ik vind het overigens een prima regeling en volgens mij wordt het hier totaal verkeerd opgevat.. Het Er staat nergens dat ze dit aan hun personeel gaan voorstellen, wellicht is het gewoon een regel voor de vrouwen die hun eitjes willen laten bevriezen. Dus als je zelf al de wens hebt om liever eerst carrière te maken en daarna pas aan kinderen te beginnen vind ik dit een heel goede tegemoetkoming van de werkgever. Je hebt toch altijd een keuze?
Zow hé....! Belachelijk! Dat het kan, dat het mag en dat het gebeurt.... In en in triest. En eerst carrière maken vind ik sowieso al bijzonder. Misschien gewoon een keuze maken en niet zo tornen aan de natuur, zonder medische reden. Als mijn baas zoiets zou voorstellen zou ik per direct gaan, nadat ik hem hard heb uitgelachen! Dan is een vervanger of een nieuwe net zo goede medewerker toch veel goedkoper?? Maar goed, dat is mijn bescheiden mening...
Vandaag kwam dit op mijn Facebook voorbij, zo te zien nog niet gepost? Reactie van dr. de Sutter uit Gent op dit alles. De Tijd staat even still (Urgh, link doet het tijdelijk niet, even afwachten tot de site weer beschikbaar is)
tuurlijk is het niet appeltje eitje om te doen, maar als het je aangeboden word, waarom niet? al beslis je wel gewoon om een jaar later al zwanger te worden, het is niet zo dat je dan een contract aangaat dat je niet voor je 30e of 35e ofzo zwanger mag raken... ik zie het gewoon als een aangeboden (zelf keuze idd) extra iets waar je eventueel gebruik van kunt maken!
Nou zo raar vind ik het niet hoor. De vrouw kiest er dan toch zelf voor? Als zij graag eerst carriere wil maken en dan pas kinderen wil, en daar zelfs haar kans uberhaupt kinderen krijgen verkleint, dan kan dat toch? Als je goed leest, krijg je geen bonus in de vorm van geld, ze vergoeden gewoon de behandelingen. Pas als een bedrijf vrouwen met een kinderwens minder gaan betalen dan een vrouw zonder, dan word het pas ziekelijk. Welkom in 2014.