Wij hebben een paar maanden terug een buggy van Prenatal gekocht. We gebruiken hem niet zo heel vaak maar als we hem gebruiken, dan moet ie natuurlijk wel goed zijn... Nu ging de buggy steeds vaker rare dingen doen, eerst liepen de wieltjes ineens heel stroef. Dus prenatal gebeld en die zeiden, even insprayen met siliconenspray. Gedaan, maar geen resultaat. Vervolgens begon de buggy steeds vaker raar te schudden als je ermee loopt. Wanneer we de handvatten verder uit elkaar doen wordt het schudden minder. Goed, ik naar Prenatal. Zij bellen met de fabrikant. De fabrikant zegt meteen al te weten dat wij de buggy te zwaar beladen hebben... Maar hij mag worden opgestuurd, dan gaan zij kijken... maar zij weten zeker dat het daardoor komt en dan moeten we zelf een nieuw frame betalen a 50 euro (buggy was 120). Maar wij belasten de buggy helemaal niet, alleen Femke zit erin en die was 8kg toen wij hem kochten, en is nu 11kg, we hangen er geen boodschappen aan of in. Hoogstens een klein zakje van de drogist. Ik ga er dus eigenlijk al vanuit dat de fabriek met die conclusie gaat komen, dat het onze schuld is. Wat zijn dan de te ondernemen stappen? Wij kopen niet een nieuwe (voor ons) dure buggy zodat we die na een paar maanden alweer weg kunnen doen. Ik wil dus eigenlijk, zonder bijbetalen, een vervangende buggy dan.
Da's een lastige... Heb dat met een andere winkel gehad, de zitting was ingescheurd (en mijn zoontje woog 7 kg) en na 2 weken scheurde de andere buggy op precies dezelfde plek!!!! En mn andere zoon is even zwaar haha ik kreeg doodleuk te horen dat dat niet onder de garantie valt GRRR maar uiteindelijk mn rechtsbijstand gebeld en zij doen nix omdat de waarde onder de 200 euro lag...
hmm, tja in zo n geval doen wij (of mijn man moet ik eigenlijk zeggen) altijd een beetje brutaal. Hij schrijft een brief/mail met de klacht erin en refereert met een cctje aan de consumentenbond. Moet zeggen dat ze uiteindelijk allemaal happen