(Stief)dochter komt terug met blauwe ogen

Discussion in 'De lounge' started by silkeoudeg, Dec 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silkeoudeg

Dec 10, 2011
    49
    0
    0
    Zelfstandig medewerker bediening en net afgestudee
    Almelo
    er moet mij iets van het hart en ik zit eigenlijk met een vraag.
    Sinds 15 november 2010 woont de dochter van mijn vriend, bij ons in huis omdat moeders haar kinderen zowel lichamelijk als geestelijk mishandelde.
    Vlak voor de de kerst maakte de rechtbank het officieel dat de woonplaats vanaf heden bij haar vader en mij zou zijn. Natuurlijk wij helemaal in euforie maar moeders niet (ook te begrijpen)
    De woensdag voor kerst had de kleine meid, met de gym (donkertikkertje) een blauwe bult op haar voorhoofd gekregen, kerstmiddag was de bult al weg en was er nog een lichte kleuring zichtbaar (geel/groen). Deze dag ging zij ook twee nachtjes bij mama logeren. 2e kerstdag (ochtend) komen wij haar ophalen en heeft ze één blauw/zwart oog vanuit de neus. De dochter van mijn vriend wist niet waarvan het kwam, echter lijdt zij wel aan een loyaliteitsprobleem en wil graag haar moeder beschermen aangezien ze bang is haar moeder te verliezen. 2e kerstdag 's avonds wordt haar andere oog ook blauw/zwart.
    Volgens moeders zou dit komen door de "oude" bult op haar voorhoofd, vader en ik vinden dit echter een raar verhaal.
    Weten jullie misschien of dit mogelijk is na zoveel dagen? Ik kan er namelijk niks over vinden op het internet. En wat moeten wij hier nu mee want mijn vriend zijn dochter neemt de moeder in bescherming en wij willen ook niet dat onze gezinsvoogd (aangesteld door de kinderbescherming/rechter) radicale beslissingen gaat nemen...

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    het lijkt mijn niet dat het gezakt is , maar wat betreft het melden zou ik wel doen, zo word er een melding gemaakt in het systeem zodat er een geschiedenis ontstaat en dat hulp instantie alles goed kunnen opvolgen ( kind staat toch centraal) ... en je hoefd natuurlijk niet te zegen denk dat moeder het heeft gedaan .... maar denk dat je het gewoon moet brengen zo van meisje x kwam vandaag weer thuis van een weekendje bij haar moeder en had een blauw oog en meisje x kan niet vertellen hoe dit komt.

3. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    Goh wat raar zeg, ik heb er nog nooit van gehoord, maar heb weleens gehoord dat iets van het voorhoofd naar de ogen kan zakken, dus het zou kunnen.
    Ik ken de moeder niet persoonlijk, maar het zou wel heel heftig zijn als ze de ene dag nog 1 blauw slaat en de andere dag oog 2..

Misschien aan de dokter vragen??

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,143
    113
    Het kan zeker wel zakken, maar in hoeverre is altijd lastig te zien. Mijn zusje heeft een hockeybal op haar voorhoofd gekregen en liep zeker een dikke week erna met 2 blauw/groene ogen rond.

Echter in dit geval zou ik toch even navraag doen. Maar zou zo iemand dan echt twee keer op zo'n zichtbare plek slaan?

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het kan zijn dat het bloed naar beneden zakt als het nog niet is opgenomen door het lichaam. Maar of dat na zo veel dagen nog gebeurd? Ik heb daar eerlijk gezegd wel mijn twijfels over. Zeker mest de dag erna maar een lichte verkleuring te zien was en dat een paar uur na het ophalen het andere oog ook erg donker was lijkt me eerder een verse plek. Dat je stiefdochter het niet meer "weet" is meer een reaktie als ze iets verbergen. Hebben jullie een foto gemaakt? Ik raad je aan de huisarts te bellen en te vragen of dat mogelijk is en eerlijk gezegd toch ook de gezinsvoogd. Mocht het niks zijn dan is het zo uitgezocht maar is het wel wat is het dit keer nog goed afgelopen. Vergeet niet dat ze zelf nog te jong is zichzelf te beschermen, jullie moeten dit doen.

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nou een zwelling kan wel flink afzakken en blauw worden hoor! Volgens mij is het dus wel mogelijk.
    Ik heb zelf een keer een blauwe bult boven mijn oog gehad en pas een week later was het een aardige blauwe plek ONDER mijn oog...

Dus ik zou toch nog niet helemaal er van uit gaan dat het niet kan. Misschien door een arts naar laten kijken? Of is het ondertussen alweer helemaal weg?

7. silkeoudeg

Dec 10, 2011
    49
    0
    0
    Almelo
    De dochter van mijn vriend komt wel vaker terug met blauwe plekken, maar die zitten dan vaak op de armen of rug (handafdrukken etc)
    Het was alleen raar dat 2e kerstdag in de ochtend eerst het ene oog blauw was/werd en 's avonds het andere oog ook ging verkleuren...
    Mijn vriend (de vader) en ik zaten er meer aan te denken dat ze een klap op haar neus heeft gehad.
    Maar aangezien ze een loyaliteitsprobleem heeft en bang is om haar moeder kwijt te raken durft ze niks te zeggen. Wel had ze tegen een tante gezegd dat ze een haarborstel tegen haar gezicht had gekregen. Maar aan de kleuren te zien moet die haarborstel heel hard zijn aangekomen.

8. silkeoudeg

Dec 10, 2011
    49
    0
    0
    Almelo

Nou 's ochtends toen wij haar ophaalden was maar één oog verkleurd, 's avonds werd het andere oog ook blauw/zwart

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Mijn zoon had een vreselijke bult midden boven zijn neus en die is aan twee kanten onder zijn ogen eruit gezakt!! Helemaal blauw echt iedereen vroeg wat heb jij gedaan. Daarna werd het geel bruin en nou zie je nog een klein plekje op zijn voorhoofd 4 weken later.:$ Hij was op het schoolplein heel hard met z'n hoofd tegen iemand anders aangerend.

10. twinkle star

Hou het alsjeblieft goed in de gaten. Ik vraag me eigenlijk af waarom ze daar onbegeleid Hern mag als ze steeds zo terug komt. Dit is echt mega schadelijk.

11. silkeoudeg

Dec 10, 2011
    49
    0
    0
    Almelo
    Op dit moment is ze weer bij haar moeder (nieuwjaarsdag komt ze terug) Wij wouden met haar naar de huisarts maar die is op vakantie. We hebben wel foto's gemaakt....
    waar het mij om gaat is dat ik haar moeder nergens van wil beschuldigen....maar het is dus al eerder gebeurt en wij sturen de kleine meid liever niet naar haar moeder (+ vriend die ex-tbser) is

We maken ons ernstig zorgen...en 5 januari is pas de gezinsvoogd weer bereikbaar

12. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    ik zou haar ook zeker niet beschuldigen , maar wel meldingen maken op het moment dat ze met blauwe plekken terug komt zodat je een doc opbouwt waardoor je dan ook een rode lijn gaat zien als het vaker gebeurt .... en het werkt niet om alles in een keer te melden

13. twinkle star

Als je je ernstig zorgen maakt kun je altijd naar bureau jeugdzorg bellen en om een vervanger vragen.

14. silkeoudeg

Dec 10, 2011
    49
    0
    0
    Almelo
    De reden waarom zij nog steeds naar haar moeder gaat is omdat zij (redelijkerwijs) alle regeltjes opvolgt van de kinderbescherming en gezinsvoogd.
    Beide instanties zeggen wel dat dit zo niet kan en hopen de andere kinderen ook weg te kunnen plaatsen. Maar zolang moeders meewerkt met de instanties kunnen ze niks beginnen met de kinderen. Even een korte toelichting van thuissituatie moeders:
    4 kinderen van 4 vaders (jongetje 9 jaar, meisje 6 jaar, jongetje 2.5 jaar en baby bijna 1 jaar)
    Papa kind 1 mag zijn zoon niet zien van moeder
    Kind 2 is van mijn vriend en woont dus nu officieel bij ons.
    Kind 3 vader zelfmoord gepleegd door situatie met moeder
    Kind 4 van huidige vriend (ex-tbser, vastgezeten voor poging tot doodslag, zedendelict met volwassen, drugshandel en meer)

Vader van kind 4 en dus nieuwste vriend is alleen aanwezig in de weekeinden. Moeder scoort op iq 72 en heeft alleen groep 1 t/m 7 van bassisschool doorlopen. Moeders is zelf ook kind van de rekening.
    Kinderen (oudste 2, dochter nu niet meer) zwaar ondervoedt, leerachterstand, vaak niet op school, oude/vieze/kleine kleren aan en komen vaak zonder ontbijt op school....

En dan nog worden de kinder niet meteen uit het huis gehaald...ik vind het ook schandalig
    Maar als de dochter van mijn vriend nu weer is mishandeld dan wil ik dat ze nooit meer naar moeder gaat logeren.
    Normaal ben ik er niet van dat een kind haar moeder/vader niet ziet maar door onze eigen situatie ben ik daar nu wel anders over gaan denken.

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen in dit geval en in ieder geval met het kind naar de dokter gaan voor een deskundig oordeel. Op basis van zijn/haar bevindingen zou ik dan verder actie ondernemen. Sowieso begrijp ik niet dat een moeder die haar kinderen mishandeld haar kinderen nog onbegeleid mag zien. Hoe kan dat zo zijn besloten?

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wat een situatie zeg, goed dat je foto's hebt gemaakt. Schrijf ook in een agenda ofzo op wat welke dag gebeurt en hoe het er uit ziet etc. Anders morgen ook weer een foto maken.

17. twinkle star

Ja belachelijk hè? Als moeder de regels maar uitvoert....het is echt mega lastig daar goed zicht op te krijgen en dan nog moet een kinderrechter hier ook nog akkoord mee gaan. Maar als ik dit zo hoor is het idd een erg zorgelijke situatie. Maar meld wel alles wat er gebeurd! Ik ben er ook niet van dat kinderen een andere ouder niet mogen zien maar soms s het voor een kindje wel beter.

Heel veel sterkte, moet voor jullie niet makkelijk zijn haar mee te geven.

18. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    het ikan zeker zakken..

en dat gebeurd niet ineens.. ik had na ongeval grote bult op hoofd, paar dagen later ene oog dik en blauw.. en dat heeft paar dagen geduurd waarbij elke dag de kleur wat verder ging tot ook andere oog dik en blauw was..

maar het zal moeilijk zijn om er achter te komen of het nieuw letsel is, of als gevolg van die bult als meiske loyaal aan der moeder is.

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

O ik had alleen de beginpost gelezen, ik zie nu het antwoord op het onbegeleid mogen zien van haar kinderen. Tja, zo zie je maar weer....

Ik vraag me af hoeveel kinderen er nog slachtoffer moeten worden van mishandeling met soms zeer ernstige gevolgen, voor ze eens wat strenger gaan optreden.

20. silkeoudeg

Dec 10, 2011
    49
    0
    0
    Almelo
    Dank jullie wel allemaal voor alle wijze en opbeurende woorden. Mijn vriend en ik hebben net een melding gemaakt met jeugdzorg en we moeten nu wachten.
    We houdens onze vingers gekruist voor als ze terugkomt op nieuwjaarsdag!!

Share This Page