Als je geen tuinkraan hebt..

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hoe kan ik dan het opblaasbadje vullen?

Ik deed het steeds met emmers, maar na 20 keer lopen was ik kapot.
    Nu ik cts heb, best wel heftig aanwezig kan ik geen emmers meer tillen

Een buitenkraan komt er volgend jaar als we de tuin gaan renoveren, maar daar heb ik nu niets aan.

Zijn er ook slangen die op de keukenkraan kunnen?

Of zou ik een tuinslang onder de straal van de keukenkraan kunnen vasthouden, dus dat wel het water erin loopt? Weet iemand dit?

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ligt helemaal aan de keukenkraan die je hebt.. daar kan je vaak verloopstukjes voor halen waarop je de tuinslang kan klikken..

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wij doen het via de kraan in de keuken, zo de tuin in. Wij hebben inderdaad wel van de verloopstukjes.

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij klikken altijd de tuinslang met een hulpstuk op de keukenkraan dat werkt prima maar een buitenkraan lijkt me echt heerlijk!!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier draaien we eerst het randje van de kraan.. Daarna past de tuinslang er op.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook vanuit de keuken. Wij kunnen pas een buitenkraan laten maken als de vloer eruit gaat. Dan zal er vanuit de keuken (halverwege het huis) een waterleiding naar buiten gelegd moeten worden. En dat gaat voorlopig niet gebeuren aangezien die vloer er net in lag toen wij hier 2 jaar geleden introkken.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier doen we het ook met een hulpstuk, kan je in elk tuincentrum of in elke bouwmarkt kopen.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb zelf helaas nog geen hulpstuk gevonden dat op mijn kranen past :(

De tuinslang past wel op de wasmachinekraan in de badkamer... Heb alleen nog niet geprobeerd of hij het ook redt naar de tuin toe.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij doen het via de badkamerkraan ideaal kan er gelijk warm water in

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Prijs jezelf gelukkig, onderstaande heeft mijn man net gedaan omdat wij wel een buitenkraan hebben :)

Nee, maar zonder gekheid, je hebt eventueel ook van die klemmen, past altijd wel geloof ik maar die schieten er weleens af. Dat wil je ook niet :D Opzetstukken zijn ook prima, er is er volgens mij altijd wel eentje die past. Bij de Action hadden ze toevallig tuinslangen voor 6 of 7 euro (20m), weet je zeker dat het lang genoeg is.

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik heb ook geen tuinkraan, een rampenplan is het! Maar met een verloopstuk wel te doen gelukkig. 7 euro bij de praxis.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.103
    2.252
    113
    Brabant
    Wij hebben een kraan in de bijkeuken/schuur. Daar zit vast de tuinslang op.
    Op t wckraantje hebben we een verloopstukje gedraaid voor als we de auto wassen.

13. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wij hebben zo'n keukenmengkraan, maar die is ingebouwd in een omhulsel idee haha, kan je niks aanklikken. De wc kraan is wel een goede! Wel erg koud water. Ga morgen ff naar de pr.axis.

14. Tamio

Tamio Niet meer actief

Je moet dan wel eerst het uiteinde van de kraan erafdraaien hè. Zodat je op het schroefdraad een ander verlengstuk kan draaien. Dan moet je er ofwel 1 voor een binnenschroefdraad hebben, ofwel voor een buitenschroefdraad.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja ik draai ook het uiteinde eraf, daardoor heb ik juist lekkage gekregen :D Ik mis echter het juiste opzetstuk, het wil nóg niet echt zoals ik het in gedachten had, grrr!

Deel Deze Pagina