facebook ik kap ermee!!!

Discussion in 'De lounge' started by diaan1982, Jul 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knap

knap Niet meer actief

Ja.
    Vermiste kinderen deel ik meestal zeker. Maar dat is wat anders als mishandeling van dieren/mensen..

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    ik heb het ook niet gekeken hoor maar er stond wat bij met koeie letters dan weet ik al weer genoeg......andere filmpjes kijk ik ook niet hoor
    kijk ook geen nieuws lees ook geen krant.....kijk liever tekenfilms met de kids

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik word er ook zo ziek van! Vanmiddag weer die pony, laatst die vrouw uit Nijmegen, eerder die hond...
    Daar is Facebook toch niet voor?

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Wat bedoel je?

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Behalve dat het delen van filmpjes helpt om monsters op te pakken is het ook nog eens goed dat deze mensen aan de schandpaal worden gezet. Deze straf lijkt me toepasselijker dan een paar maanden gevangenis. Zoals bijvoorbeeld die malaise moeder die haar 8 maanden oude baby ernstig mishandelde. zij kreeg maar twee jaar, maar die rotkop van haar wordt door niemand meer vergeten zodat ze altijd en overal wordt geweerd.

6. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik deel nooit, vind het zelf vervelend zoveel meldingen en nare foto's onder ogen te krijgen, zal daar dus zelf ook niet nog eens gaan bijdragen. Inderdaad zijn het vaak dezelfde soort mensen die dergelijke berichten delen, vaak nog voorzien van een tekst, waarvan ik het uberhaupt al niet nodig vind deze te gebruiken.. maaaaajaaaaa (of moet er nog een h achter?)!! Om even in de trant van FB te blijven.. ;)

Toch werkt het delen van deze berichten uiterst effectief, en in dit geval zal je inderdaad via FB de beste resultaten bereiken. Begrijp dan ook wel dat dit massaal gedeeld wordt. Zelf laat ik het aan me voorbij gaan, kijk niet en ga ook geen reacties lezen. Delen doe ik ook niet, zoveel FB vrienden heb ik toch niet, en zie dat alles al door meerdere vrienden gedeeld wordt!

7. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ook de reden waarom ik nooit wat deel (op Amber Alerts na dan).
    Facebook wordt langzamerhand ook een schandpaal voor dit soort dingen en jammer genoeg worden er ook berichten gedeeld met onjuiste informatie. Het gebeurt vaak genoeg dat iemand beschuldigd wordt (met naam en foto en soms zelfs het volledige adres erbij) zonder bewijs of wat dan ook.
    En er bestaat ook nog zoiets als photoshop.

Een tijdje geleden werd er een foto gecirculeerd over een hond die in een sporttas in het water was gedumpt. Er werd serieus een heksenjacht op de vermoedelijke dader georganiseerd en er werd ook gedreigd om zijn appartement in de fik te steken. Mensen die het hier niet mee eens waren en er wat van zeiden, werden ook nog eens bedreigd door die meute (speciale facebook groep). Hoe ver en hoe laag kan je dan gaan zeg... ;)

Daarbij kunnen sommige berichten jarenlang blijven circuleren terwijl de dader allang opgepakt en gestraft is. Dat is natuurlijk ook nutteloos.

Dat was even in het algemeen.
    Die filmpjes met die pony's is ook om naar van te worden natuurlijk, en ik hoop echt dat de daders gepakt en gestraft worden. Maar ik kijk altijd uit met wat ik deel. Ook omdat ik jonge mensen en mensen met kleine kinderen (die meekijken over papa's en mama's schouder) in mijn lijst heb staan, die ik daar niet mee wil confronteren.

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Hier net zo, ik scroll alle filmpjes hiervan voorbij... Zowieso, ik waag me er niet meer aan, dacht ook een leuk practical joke filmpje te kijken, zie je een vrouw die zo geschrokken was van een nep-inbreker de wegrennen, komt er net een auto aan, en de snelheid was aardig hoog... Tis een tijd heel erg geweest, wordt gelukkig weer minder

9. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Die vent die die walgelijke dingen deed is nu wel opgepakt..
    T heeft twee kanten er zijn al veel mensen opgepakt door t delen van deze zieke dingen ik lig er ook wakker van maar het stelt me wel gerust dat deze mensen gepakt worden

10. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

Jun 23, 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Ik kan ook heel slecht tegen dit soort filmpjes/foto's
    Ik bekijk ze ook niet, omdat ik weet dat ik dit niet meer van mijn netvlies krijg.
    Toch vind ik het wel goed dat dit soort filmpjes word gedeeld op sociaal media. Mede daardoor zitten vele dierenbeulen, overvallers ect ect al op de plek waar ze horen te zitten.....Hotel traliezicht !

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Nou mijn zoon kijkt geregeld met mij mee en een.foto van bijvoorbeeld een onthoofde kat met 4 jonge jongens erbij nee dat hoeft hij niet te zien. Het zijn altijd dezelfde personen die het delen.

12. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    Hier sluit ik me bij aan. Op mijn facebook ook steeds dezelfde mensen die dit soort berichten posten en dan gaat het 9 vd de 10 keer niet om mensen die echt vermist zijn, maar om 'grapjes' van vrienden.

Facebook zou eigenlijk een aparte pagina ervoor moeten maken waar je dan zelf lid van kunt worden. En dan kunnen de instanties daar hun oproepen doen.
    Of je kunt dan af en toe zelf ff kijken. Ik hou er niet van dat mensen voor eigen rechter gaan spelen. Komt meestal niet veel goeds van.

Amber alerts deel ik wel altijd!! Op twitter en op facebook, dat kun je niet genoeg herhalen!

13. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    even off topic
    klopt jou onderschrift wel? datum vd kids?

14. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Bovenin bij de post van het filmpje of foto kan je aanklinken of je het gene nog wil zien of niet of dat je het wil rapporteren voor spam. Ik klik altijd aan dat ik het niet neer wil zien. Ik kan er ook niet tegen. En de gene wie vaak dit soort filmpjes of foto's deelt heb ik aangevinkd dat ik der niet meer in mijn nieuws overzicht wil hebben. Ik kan er ook niet tegen namelijk

15. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hm blij dat ik niet op facebook zit.

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik kan er ook niet tegen. De filmpjes klik ik niet meer aan. Maar de fotos van bv een hond die verminkt is of een onthoofde kat komen vet in beeld...misselijkmakend.

En ook ik vind dat ze gepakt moeten worden, in het kader van de ponys van gisteren zijn er dus mensen herkend en opgepakt. Daarvoor werkt het dus wel.....maar ik vind het te vreselijk om te zien!

17. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,209
    513
    113
    Tja, we leven nou eenmaal in een verpeste wereld vol zonde, het is de realiteit wat we op Facebook terugzien. Ik vind het zelf een goede manier om dit soort problemen aan de kaak te stellen. Maar je kunt idd de berichten van mensen die dit doen, op non-actief zetten. Dan hoef je ze niet eens uit je lijst te gooien. Doe dit ook wel een bij mensen die om de 5 minuten een nieuwe zinloze status typen.. ;)

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik krijg gelukkig zelden filmpjes, wel vaker van die foto's maar scroll gewoon snel verder want wil zoiets niet zien.

Als het te vaak van een persoon afkomt dan verwijder ik diegene. Ik heb geen behoefte aan zoiets. Zit er voor mijn plezier op en niet om verdrietig te worden.

19. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik doe vaak niet mee maar met die pony kon ik t niet laten zo erg vond ik t....

Maar om dan iemand er gelijk af te gooien vind ik wat overdreven...

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik kan er ook niet tegen en deel zoiets niet!

Heb al een paar keer op fb vermeld in een status dat ik die dingen niet hoef te zien en mensen die het wel delen onder de categorie kennissen komen en ik hun en zij mijn status niet meer kunnen lezen.

Ik word er namelijk echt onpasselijk van!

Share This Page