Ik ben het er helemaal mee eens dat fb hiervoor wordt gebruikt en dat mensen dit delen. maar deze dingen blijven maar gedeeld worden terwijl op een gegeven moment daders soms al gepakt zijn. dat filmpje van dat paardje gisteren had ik mijzelf nu liever bespaard... dat zou op de 1 of andere manier dan boven al die gedeelde items gemeld moeten worden, zodat het niet over een jaar weer voorbij komt (als het niet eerder is)....
dat vind ik ook wel jammer ja,dat je bijna nooit weet hoe het afloopt met de daders. en dan nog de straffen hier in nederlands slaan nergens op wat zal ze krijgen een taakstraf 1maand de cel in???
Nou als er een hond vermist wordt die in mijn buurt loopt dan stuur ik hem wel door. Alle beetjes helpen. Maar als er hond losloopt in Groningen terwijl ik in Limburg woon bij wijze van dan schiet het niet op. Net als vermiste kinderen, geplette ponies, geslagen kindertjes etc. etc. Ik doe alleen delen als ik denk dat het zinvol gaat zijn. Wat ik trouwens nog het meest kansloos vind zijn de berichten over ernstige ziektes en als ik die niet like en deel dan ben ik een harteloos figuur. Nog nooit gedaan en niet van plan... Er is echt niemand mee geholpen als ik zielige verhalen en foto's van ernstig zieke of misvormde mensen/dieren doorstuur.
Ik vind het misselijkmakend, voor mij is FB ontspanning, maar om de haverklap al dat leed op m'n netvlies gebrand, bah... Er zijn zoveel andere manieren: een aparte FB-pagina, een beginscherm met waarschuwing, of idd personen blokken (ga ik maar eens doen dus ). Ik deel alleen wanneer ik denk dat het nut heeft, zoals MamaPeetje ook zegt, een vermiste hond/kat/hamster hier in de omgeving zal ik delen, van een andere provincie dan weer niet. Andere dingen, zoals het branden van kaarsjes etc., deel ik ook niet...
hier net zo heb zelf poosje terug op mijn profiel gezet wie nu nog zoiets doorstuurde of wat dan ook ik die zonder pardon verwijder rot filmpjes ook
weet je wat mij nou ook de hele tijd bezig houd,ik heb het niet gekeken dus en weet niet hoe dat afgelopen is met de shetlander? is hij dood?? of wat? mischien wil ik het wel niet weten maar het mij echt bezig
Hier heb ik dus ook last van. Heb bewust de filmpjes niet bekeken, maar door alleen al een foto te zien van het arme geplette dier blijft het maar spoken...
Ik ben zó ontzettend blij dat ik dat van die kat niet gezien heb! Zou zeker een week van slag zijn geweest. Trouwens het is geen shetlander,het is een nog kleiner ras,iets met een F ofzo. Ben blij dat die Napoleonshit opgepakt is en die griezelige zeug op dat paardje ook. Volgens mij is de pletlander niet dood. Hoop het niet.
Ik herken het Diaan. Ik heb door geklikt naar het einde van het filmpje en daar was hij niet dood, maar liep weg met dat k..wijf nog op zn rug. Ik moest het ook gewoon weten. Het was niet akeliger dan het begin van het filmpje. Wat er tussenin allemaal gebeurd is weet ik iet.
grinik weet je wat er staat?pletlander. ja geplet dus en geslagen en uitgeput en voledig het vertrouwen in de mens kwijt
Ik ergerde me altijd aan die foto's van kleine kinderen met een enorm gezwel of die compleet verminkt zijn waarbij staat dat als je de foto deelt, er 1 euro naar ze toe gaat. Dat is dus dikke bullshit (gebeurd dus niet) en ondertussen smijt je wel iedereen die choquerende foto's onder hun neus. Ik kijk dan altijd naar als het mijn kind was dan... en dan zou ik er ook niet iedereen lastig mee willen vallen zonder dat het iets oplevert. Als er werkelijk een inzameling is, dan is het natuurlijk een heel ander verhaal maar dit zijn gewoon van die nep dingen en ik schrik er steeds weer van als ik mn facebook open. Ben het dus helemaal met je eens! Video's kijk ik niet eens, die keuze kun je zelf ook maken. Ik heb een keer een video op play gedrukt omdat erbij stond "laf hoor!" en je verder niets zag. Bleek het een video te zijn van 5 agenten die 1 hond doodschoten omdat die aan het blaffen was naar de agenten. bah! Sinds dien speel ik geen video's meer af van personen die ik niet in mijn lijst heb.
Hmm volgens het AD loopt de pony samen met 2 anderen.. inmiddels alweer jaren goed verzorgd in de wei en worden er geen filmpjes meer mee gemaakt.
Ook ik erger me aan al die foto's en video's maar als ik ze niet wil zien kijk ik gewoon niet en negeer ze, ik vind Facebook verder veels te leuk
Ach, zo schokkend is het eigenlijk ook niet dit te delen op FB.. In verschillende landen laten (te dikke) toeristen zich voor een paar uur een heuvel op dragen door een ezel, die dit hele dagen doen waarbij temperaturen van 40 graden geen uitzondering zijn. Voorbeeld, heel toegankelijk, Lindos op Rhodos, Griekenland. Alleen bij dat aanblik word ik al verdrietig!
Kijk, iedereen kan het wel heel erg vervelend vinden, maar het is gewoon een feit dat het werkt. Kijk maar eens naar wat er allemaal rond gaat, inclusief foto en al! Ondanks dat ik dergelijke beelden vreselijk vind, ik vind het nog veel erger wanneer dit ongestraft door kan gaan! Wat heb je liever? Daarnaast was het eerste plaatje nog niet heel schokkend.. Dus de meesten die dit al heel schokkend hebben ervaren, zijn het filmpje gaan kijken? Waarom? Inderdaad foto's met doodzieke kindjes waarbij er gevraagd wordt om likes en delen om zo te kunnen bidden voor het betreffende kindje.. Tsja, dat heeft natuurlijk geen enkel nut en vind ik het echt triest dat deze foto's massaal de wereld over gaan!
Vind ik ook schandalig! Alleen probleem is dat buiten nl je er zo weinig aan kan doen. Wat dat betreft hebben de dieren hier gelukkig al meer rechten. Sterker nog, toen ik daar op vakantie was (jaren terug) ben ik weggegaan omdat ik het niet eens kon aanzien hoe ze die beesten behandelen. Maar dan niet alleen ezeltjes, ook honden worden in sommige landen alleen als alarmsysteem gezien en niet als dieren, afschuwelijk! En dan nog maar niet over circussen te praten, voor de gein wel eens achter een circus langs gelopen om te zien hoe die beesten het hebben? Heb het bewuste paardenfilmpje ook niet gezien, dieren en kinderleed is iets waar ik echt momenteel absoluut niet tegenaan maar ik hoop echt dat de daders gepakt worden die dit geflikt hebben en dat ze door het nl volk uitgekotst worden!
Ik bekijk die filmpjes niet, kan ik ook niet tegen. Soms plaats ik wel een reactie. Ik word sowieso knetter van al die stomme doorstuurrommel. Of die reclametroep dat je iets moet liken en het dan kan winnen...Om nog maar te zwijgen over die uitnodigingen van spelletjes... Ik reageer gewoon niet op al die verzoeken.