vanaf welke leeftijd heeft je kind een tv op hun kamer

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd naar ervaringen met welke reden heeft je kind dit gekregen.

onze dochter is 6 en de andere 3.

ik hoor jullie graag

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ze zijn nog erg jong maar ik denk niet dat ze dat ooit krijgen. Hebben wij als kind ook nooit gehad, pas toen ik op kamers ging kreeg ik mijn eerste tv. Op onze slaapkamer is ook geen tv. Dus ik denk niet dat we dat ooit gaan doen.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn eerste gedachte: als ie een bijbaantje heeft waar hij hem zelf van kan betalen. :D

Wat mij betreft op de leeftijden die jij noemt echt nog niet. Ik wil dan nog zicht hebben op wat mijn kind kijkt en of ze dat niet doet als ze 's avonds eigenlijk al moet slapen. Bovendien wil ik niet dat ze de hele tijd achter de tv hangt. Als ze iets wil kijken, doet ze dat maar in overleg met de andere gezinsleden in de huiskamer.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb nooit een eigen tv gehad!
    Maar ik heb een andere overgenomen van vrienden van ons, dus nu krijgt de oudste (bijna 12), mijn oude (is een klein plat ding).
    Vond ik een goede oplossing, maar een hele nieuwe zou ik denk ik niet kopen.
    Ze hebben samen wel een eigen pc, maar dat heb ik gekregen voor hun schoolwerk.

5. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik heb nog geen kinderen, maar een TV op hun kamer gaan ze niet krijgen. Ik heb het nooit gehad en nooit gemist. Ik hou t.z.t. graag een beetje in de gaten wat ze kijken en het is funest voor je slaapritme. Ik weet nog wel van vroeger dat ik in groep 2 al klasgenoten met TV op de slaapkamer had..

6. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hier een jongen van 10 en meisje van 8, beide bijna jarig.
    Maar een tv vind ik absoluut niet nodig.
    Geeft alleen maar onnodige prikkels.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Onze zijn heeft met 6-7 zijn tv gekregen met ingebouwde dvd aan de muur.
    Helaas/gelukkig maakt hij er niet veel gebruik van en heeft hij al zeker 1jaar niet meer aangestaan.
    Ik vind het wel handig als kinderen vroeg wakker zijn of ziek zijn!

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oh, en we hebben geen kabel aangesloten,dus hij mocht/mag alleen dvd's kijken. ;)

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als ze een computer op hun kamer hebben met internet kunnen ze ook tv en/0f filmpjes kijken dus daar ben ik ook wel benieuwd naar dan.
    Dan heb je niet echt een tv nodig.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Met een jaar of 12-13 denk ik.

11. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben snel overprikkelde kinderen, dus dan op hun eigen kamer de rust vinden, geen tv aansluiting alleen dvd zodat we weten wat ze kijken

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    echt niet. Tv's zijn niet voor op de slaapkamer is mijn idee.

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik was een jaar of 10 (ruim 20 jr geleden) toen ik zelf een tv op mijn kamer kreeg. Voorlopig is het hier niet aan de orde. We wachten tot hij er zelf om gaat vragen, dan zie ik wel verder.

Overigens heb ik vanaf mijn 15de geen tv meer op mijn (slaap)kamer gewild. Dat ging namelijk ten koste van mijn nachtrust (bleef maar zinloze series ed kijken)

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Onze dochter krijgt helemaal geen tv op de kamer, mijn man en ik hebben dat ook niet. Het brengt ( naar ons idee) een hoop onrust in een plek die rust moet brengen. In het weekend leg ik 's avonds nog wel eens de tablet naast haar bed ( dan slaapt ze al.. ) zodat ze 's ochtends even op dat ding kan.. Levert mij een half uur tot uur op;)

15. Mmmm.. ik ben wel erg een uitzondering hier zie ik al.

16. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Mijn dochter van 3 heeft een tv op de slaapkamer. Hij word misschien 1 dag van de 28-31 dagen gebruikt, vaak minder. Hij is er meer voor als ze ziek is of ik boven karweitjes moet doen en dan kan ze lekker op haar kamer spelen of tv kijken.

Ze heeft geen afstandsbediening en die zal ze tot over 4-5 jaar niet krijgen.

Zelf aan/uit zetten kan ze niet, staat op de kast.

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik ben nu 21 en nog nooit een tv op mn kamer gehad. mn kinderen krijgen dat ook niet. ook geen eigen pc, tot ze die echt nodig hebben voor school

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Als ze het huis uit gaan. Wij hebben zelf ook geen tv op de slaapkamer (vind ik ook nergens voor nodig).

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik hoop nooit :)

Ik haat kabel-tv :) Meer vanwege de stomme reclameblokken en dat je niet zelf kunt bepalen wat je kijkt; wij kijken dus ook nooit tv behalve 'on demand' van Netflix of via het media centre. Ook vind ik dat mijn kind maar een boek moet pakken :D Flauwe en strenge mama ben ik :cool:

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik denk dat het er ooit wel van komt, maar voorlopig: nee echt nog niet. Zelf vond ik het als puber echt heel vervelend de ene keer dat ik iets wilde zien er dan met 2 zusjes, moeder en vader overlegd moest worden wie wat wanneer kon kijken. Maar hoop ook dat die tv in de toekomst dan ook eigenlijk alleen voor dat soort moment gebruikt hoeft te worden. Aan de andere kant kijk je nu ook al veel via internet dus tegen die tijd wie weet hoe het er dan allemaal weer uitziet ;)

Deel Deze Pagina