Mijn grootste ergernis: Plonswc's

Discussion in 'De lounge' started by Vogelhuisje, Jan 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

plons of plateau?

1. plons

2. plateau

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

Apr 2, 2014
    879
    1
    18
    Oké meiden even iets heel anders en luchtigs...

Plons wc's....

Daarmee bedoel ik die vervelende wc's die blijkbaar tegenwoordig de standaard zijn... Als je een grote boodschap doet plonst alles naar beneden... Waarna al het water (of als je even pech hebt je kleine boodschap van daarvoor) net zo hard weer omhoog komt... Waardoor alles daarbeneden kletsnat wordt...

Echt ik kan eerlijk zeggen dat het op dit moment (ja ik ben een gezegend mens) een van mijn grootste ergernissen is...

En dan heeft zowel onze wc beneden als boven (ook daarin gezegend ik weet het een wc boven is een grote luxe) hetzelfde grote plonsgehalte...

Soms vraag ik mij af of ik nou verstopt zit door de zwangerschap of mijn stiekeme angst voor DE PLONS... Tuurlijk je kunt het redelijk opvangen door net voor de grote boodschap een papiertje erin te gooien of tussen de kleine en grote boodschap even door te trekken (zorg wel dat je iets omhoog komt anders wordt alles alsnog nat door het doortrekwater)... Maar onze wc papier voorraad is ook niet oneindig net als de hoeveelheid wc papier die de wc aankan...

Oké volgens mij was dat het wel... Dat was voor vandaag mijn klaagmomentje... Iets waar ik echt mee kan zitten, en ja ik weet dat het geen wereldprobleem is maar voor mij toch zeer ongemakkelijk...

(Zo heb ik nu alle ethische kwesties afgedekt zodat ik ongestoord kan zeuren over het feit dat ik een plons wc echt vervelend vind, zonder dat mensen vallen over het feit dat mijn leven blijkbaar zo gemakkelijk is dat ik het lef heb te klagen over een plonswcprobleem...?)

*klaagmodus uit...

Herkenbaar? Tips? ;)

2. Cakes

Cakes Actief lid

Nov 21, 2014
    198
    0
    0
    Hahahahaha!
    Ik begrijp je punt!
    Ik heb hier zeker wel is last van gehad maar een ergernis laat ik het niet worden want ik kan er niks aan veranderen.
    Succes!

3. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Meer papier gebruiken ;).

4. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Vreselijk, wij hebben er ook eentje..
    Nu leg ik altijd eerst minstens een drie dubbele laag wc papier in de pot haha.

Hééél herkenbaar!

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Nee, wij hebben geen plonswc ,maar ik zie het wel helemaal voor me :D

Ik denk dat ik verder geen tips heb dan dat je heel veel moet gaan oefenen om niet in 1 keer alles te lozen, zeg maar! heel veel bekkenbodemspieroefeningen dus.
    (ik snap dat dat heel moeilijk is als je echt op knappen staat)

sterkte!

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Grappig. Onze wc heeft dat niet. Dus een vriendin vond het zo raar dat wij een wc met een "tafeltje" erin hebben.

7. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

Apr 2, 2014
    879
    1
    18
    Heerlijk hebben mijn ouders ook! Dus het is echt genieten als ik daar kan gaan hihi...

En je moet juist alles in 1x lozen want dan werkt het papiertje in de wc... Maar als je niet alles in 1x kunt lozen dan moet je tussendoor echt elke x een papiertje ervoor gooien en dat is behoorlijk stressvol je kunt niet even lekker rustig gaan zitten... (Oké laat maar dat kan nooit met 2 kleine kids... Maar toch het idee alleen al lijkt me heerlijk;))

8. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Toen we in Nederland woonden hadden we zo een wc waar je bruine kunstwerk bleef liggen nu een plons en ech zoveel beter.
    Ik vind die ouderwetse wc' s zo smerig en stinken je ruikt het veel langer daarna ook nog.
    Met een plons wc is dat veel minder.
    En ik hoef ook.niet echt te zien wat er net uit gekomen is hahaha

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Onze wc heeft dat niet, maar in mijn ouderlijk huis hadden we er wel zo één. Ik moet zeggen dat ik er nooit echt last van heb gehad. Dus eh, leg jij drollen of torpedo's dat het zo hard terugplonst? :D

10. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik leg bij 'plonswc's' altijd een paar velletjes wc papier op het water.
    Dan plonst het niet meer!

11. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

Apr 2, 2014
    879
    1
    18
    Nou mijn darmen hebben nogal de neiging om lui te worden zodra de eerste zwangerschapshormonen binnen zijn haha dus laten we het houden op knikkers...

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat vraag ik me ook af :D, ik heb altijd obstipatie door de morfine en helaas is mijn ontlasting daardoor altijd erg hard maar toch heb ik geen probleem dat het water terug plonst.

13. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

Aug 22, 2014
    1,297
    75
    48
    Toen ik een keer heel nodig moest was bij me vriend vroeger... toen kon ik de wc niet meer doortrekken want ik was geen plonswc gewend...:)

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik ook! Ik heb echt nooit een plons aan m'n kont :D

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Wij hebben ook een "tafeltje". Daarvoor hadden we een plonsplee. Ahoewel ik dat toch liever heb. Een tafeltje is zo vies,zie je alles liggen 😱

16. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    wahahaha! Leuk ;)

Maar ik vind het ook ranzig, en onhygienisch! Helemaal als het om een penbare wc gaat. Kijk, de pot bij je thuis... daarvan wéé´t je hoe vaak je die schoonmaakt.... de pot bij de v&d... ook al zit er zo´n lief oud vrouwtje met gevulde schotel naast.... nee.. plonswc´s zouden verboden moeten worden.

Ik zet ze op de verbodlijst, ze staat onder het carbiet schieten.:D

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    De tip!!! Drink een liter olie.. Dan plonst het nietzo :)

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus. Plus dat je kans hebt dat er op den duur urinekringen in dat tafeltje slijten wat je zelfs met chloor niet meer wegkrijgt.

Doe mij maar een naar mijn idee hygienischere plonswc die wij gelukkig zelf ook hebben.

19. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    Oja ik vind het niet echt een luchtig onderwerp... Meer een stinkend onderwerk

20. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

Apr 2, 2014
    879
    1
    18
    Mee eens!

Enne een liter olie drinken??? Hoe doe je dat haha :p!!

Share This Page