Eind vorig jaar heb ik mijn facebook verwijderd. Ik werd er constant zo verdrietig van. Vriendinnen die geen tijd hebben om iets met je af te spreken maar vervolgens zie je wel constant foto's voorbij komen dat ze zo'n gezellige avond hebben gehad met iemand anders. Zwangerschappen, huwelijksaankondigingen en ziekten van familieleden ontdekken op facebook... Waar gaat het heen en waarom praat niemand meer met elkaar? Sinds ik geen facebook meer heb hoor ik inderdaad wat minder maar hoef me niet meer te ergeren of rot te voelen over dingen die je op facebook leest. De contacten die ik nu wel irl heb geniet ik des te meer van. Hoor veel meer mensen hierover klagen maar niemand hakt de knoop door om dan maar niet meer op facebook te zitten. Nou heb ik al een paar keer duscussies met mijn man gehad over facebook. Hij heeft het nog wel en wil het graag houden omdat hij een hoop ex collegas heeft waar hij npg contact mee wil houden. Ik snap dat niet... We zijn nu al een tijdje samen en heb nog nooit iemand ervan hier op visite gezien, of dat we bij hun uitgenodigd worden. De mensen waar dit wel mee gebeurt hebben we ook gewoon whatsapp en telefonisch contact mee. Maargoed, ik wil hem absoluut niet vragen of zelfs dwingen facebook te verwijderen. Hij zegt het regelmatig dat hij het ook wil verwijderen maar doet dit nooit helaas... Nou komt het. Wij hebben er best lang over gedaan een leuke naam voor ons kindje te verzinnen. Na maanden twijfelen waren we er eindelijk uit. Uitgebreid over gehad en we kenden allebei niemand met die naam. Nou staat zijn facebook ook op mijn laptop ingelogd en je klikt welleens een linkje aan die dan naar facebook lijd en zo zag ik toevallig dat hij wel een meid in zijn vriendenlijst had staan met de naam die we gekozen hebben. Dus ik vroeg aan hem wie dat was (hij kende immera niemand met die naam). Bleek het een vriendin van zijn exvrouw te zijn. Een tijdje geleden tijdens een discussie over facebook had hij nog gezegd dat hij echt alleen maar mensen erin had staan waar hij graag contact mee wilde houden, dus alleen excollegas en familie enzo. Je kan je wel voorstellen hoe verbaasd ik was. Naast verbazing voelde ik ook gigantisch veel boosheid in me opkomen en heb ik zitten janken en tieren op de bank en toen was ik zo boos dat ik ook een andere naam wilde verzinnen voor ons kleintje. Hij vond het maar raar want wist niet eens dat ze nog in zijn lijst stond en zag er verder geen kwaad in maar ik ben er nu een week later nog van slag van... baby kan ieder moment komen en ik weet nu niet wat ik met de naam wil.... Ook kwam ik erachter dat hij een vriendin van een excollega van hem in zijn lijst had staab.... normaal boeit me dat niet zo maar die meid heeft blijkbaar een hekel aan mij en haar vriendje mocht mij ook niet in zijn facebook vriendenlijst hebben toen ik nog facebook had. Haar vriend was hele goeie vrienden met mijn vriend maar is hier nog nooit op visite geweest omdat dat niet mag van haar. Een hele tijd geleden had mijn man haar uit zijn lijst verwijderd omdat hij het ook maar een stom mens vond en ergerde er zelfs aan als ze toch op zijn tijdlijn verscheen omdat een andere kennis haar dan getagd had ergens in ofzo. Nou had ze ook bij dr vriendje lopen janken dat mijn man geen facebook vriendjes meer met haar wilde zijn. Bkijkbaar heeft ze hem weer een verzoek gestuurd en mijn man die bijna aan niemand een hekel heeft heeft dit zonder erover na te denken gewoon geaccepteerd... en dan niet zo goed snappen dat ik me daardoor gekwetst voel. Ja nadat ik het uitvoerig heb uitgelegd snapt hij het helemaal en heeft ie beiden dames alsnog verwijderd en beloofd nog eens kritisch naar zijn vriendenlijst te gaan kijken. Sorry voor het lange verhaal maar moest het gewoon even kwijt. Ik denk dat ik het meeste heb aan reacties van mensen die ook een beetje klaar zijn met facebook.
eerlijk? waar maaaak je je in vredesnaam allemaal druk om. en je laatste zin snap ik ook niet zo ( of misschien wel want je wil alleen begrip) meid kom op. dit gaat volgens mij echt nergens over hoor.
Ja en zon reactie heb ik dus niks aan maargoed dat is te verwachten op een openbaar forum. Weet dat er zat mensen zijn die het wel zullen snappen en voel me alleen al stukken beter door het neergezet te hebben. Misschien toch maar gewoon een dagboek kopen volgende keer . Maarja das ouderwets
Ik snap ook niet waar je je druk om maakt. Ik heb ook vriendinnen of vrienden van mensen die ik ken op facebook. Bijvoorbeeld de man van mijn vriendin. Of de vriendin van een goede vriend. Wat maakt het uit. Klinkt mij een beetje in de oren als ziekelijke jaloezie naar je vriend toe en een extreme controledrang van zijn gedrag.
Ik snap ook niet zo goed waar je je druk over maakt. Het zijn alleen Facebook vrienden toch, hij ziet ze niet eens in real life... Ik zou niet weten wie mijn man allemaal op Facebook heeft, een aantal wel natuurlijk maar of er exen of weet ik wat bij zitten, geen idee! Het is maar internet...
tja als je alleen reacties wilt als aaaaaaaaah zielig, jaaaa ik snap je helamaal moet je het idd niet op een forum zetten.
Ik denk dat je hormonen heel erg mee spelen maar ik vind je wel een beetje aanstellerig. Hoezo een andere naam? Kom dat is toch onzin?! Hier heet de dochter van een collega/vriend hetzelfde als onze dochter. Ik vond het een mooie naam klaar als ik overal bij stil moet staan hadden mijn kinderen henk pien en klaas geheten want die kennen we niet.
De naam van je kindje, waar jullie het allebei over eens waren, gewoon houden hoor! Over een paar jaar ben je dit debacle allang vergeten en heb je gewoon een prachtnaam voor je kind. Meid, gewoon genieten nu van de laatste momenten van je zwangerschap. Straks heb je je baby in handen en is al het bovenstaand van totaal ondergeschikt belang!
Dit dus. En als je klaar bent met Facebook, ga je dan niet met die van je man bezighouden. Je ergert je alleen maar. Laat hem lekker doen wat hij wil met zijn Facebook. Dat van die naam kan ik me wel voorstellen dat je dat niet leuk vindt. Had hij wel even kunnen zeggen.
Ik snap je alleen met inachtneming dat je op het punt staat te bevallen. . Ik denk toch dat het je het daarom wat erger inziet dan het werkelijk is. Je man is toch een volwassen vent die dit zelf mag en kan beslissen.
Haha 52 actieve gebruikers die dit onderwerp gebruiken... Meid, maak je niet druk... Of heb je een reden om hem niet te vertrouwen? Want dat kan jou gedachtes wel verklaren!
Nou, ik denk dat ik het wel een beetje snap hoor. Maar ik (en vriend) hebben geen facebook. Reden: ik hoef niet alles van iedereen te weten (en andere mensen niet van mij) + de mensen die ik wil spreken, spreek ik toch wel. Alleen de jaloezie (als dat het is) naar die andere vrouwen toe snap ik niet zo goed. In mijn ogen is er namelijk geen enkele reden voor aangezien ze alleen maar in een contactenlijst staan en je vriend geen verder contact met ze heeft.
O ja, een tip: Facebook noemt iedereen 'vrienden'. Dat zijn het totaal niet, je vrienden ken je van je dagelijks leven. Op Facebook zitten -naast deze vrienden- alleen maar kennissen. Zo moet je het zien
Snap zoooooooo goed wat je bedoelt. Ben het helemaal met je eens. Facebookvrienden pff wat heb je eraan? Het veroorzaakt afgunst jaloezie en ergenissen. Je voelt je populair met veel likes maar hoeveel van die likers zie je ook echt in het dagelijkse leven.. ik post wel eens wat van mn zoontje omdat ik zo trots ben en dat andere graag laat zien.. dom eigenlijk want vrienden komen wel bij me langs om te zien hoe hij er nu uitziet... zit ook soms met de gedachten om mn account eraf te gooien. Knap dat je t hebt gedaan! Snap dat je boos en verdrietig bent. Laten we van het goede uitgaan en dat hij haar gewoon echt niet meer in beeld had. Dan is dat afgesloten en klaar. Nu nog even van fb afgooien graaaag. Laat het niet teveel energie kosten meid dat is zonde van deze laatste bijzondere tijd. Mannen zijn nu eenmaal gekke wezens soms Kies een nieuwe naam, niet omdat zij iets te maken had met je vriends zn ex want die eer verdient een ex niet maar gewoon omdat je graag een originele naam hebt Google er op los en ga een hele bijzondere naam zoeken. Succes meis
Gewoon die naam houden. Jullie vinden die naam mooi. En dat je via via iemand 'kent' met de naam maakt toch ook niet uit. Dat zal in de toekomst vast ook nog vaker voorkomen, met welke naam dan ook. En misschien moet je de facebookpagina van je man gewoon mijden. Wat je niet ziet is er niet toch? Ik begrijp waarom je die van jezelf hebt verwijderd maar je man maakt zijn eigen keuzes.