Facebook (oa van man) maakt me constant verdrietig...

Discussie in 'De lounge' gestart door Cabb, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Dat je boos/teleurgesteld bent over de naam, kan ik me echt wel iets bij voorstellen.. Dat zou ik zelf ook niet leuk vinden..

Over de rest.. Ik denk dat het aan je hormonen ligt.. Dan is alles minder leuk en komt vaak alles harder aan..
    Goed van je dat je wel er met je man over praat. Dat moet je vooral doen!

Sterkte

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Zolang hij alleen maar vaag internetcontact met ze heeft hoef jij je niet druk te maken. Van een afspraakje zal het denk ik niet snel komen.

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Van die naam jammer, dat had hij kunnen zeggen ..ik zou hem overigens niet veranderen !!

Voor de rest , maak je niet druk !!

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik denk dat het voor jou inderdaad veel beter is om geen FB meer te heb en en ook niet te gaan neuzen in die van je vriend.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Wat betreft die naam snap ik echt niet waarom je deze zou willen veranderen. Omdat iemand ergens in de omgeving ook zo heet?! Kijk als het nou echt iemand is in je eigen vriendenkring, dan okee maar dit niet.

Voor de rest snap ik eigenlijk ook niet waar je je druk om maakt.

6. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Allereerst;

Je verwijdert je facebook omdat je er last van hebt in je privéleven, en nu dat het verwijderd is heb je er nog steeds last van. Ik denk dat daar een groot deel van je frustratie zit, omdat je hebt er nu nog steeds geen controle over.

Dan het volgende. Je maakt je druk omdat je een naam voor de kleine hebt die je nog niet eerder hebt gehoord in je vriendenkring. Dat is voor jou blijkbaar een pré. Je dacht dat dat voor je man ook zo was en nu blijkt dat je man iemand kent met die naam en dat het hem niet stoort.

Vind je het nu vervelend omdat de naam voor je kleine al "bezet" en niet "uniek" is, of vind je het vervelend dat je man en lijn wat dat betreft toch niet op 1 lijn zitten?

Voor beide optie's valt wat te zeggen. De naam die jij aan je meisje wil geven is blijkbaar niet zo uniek. waarschijnlijk kom je in je verdere leven genoeg mensen tegen die die naam hebben, misschien zelfs een week nadat je kleine is geboren. Dat hou je toch niet tegen. Ik zou dat echt los laten.
    Dat je man en jij niet op 1 lijn zitten is jammer, maar niet de moeite waard om over te ruziën. Hij vindt de naam blijkbaar zo mooi, dat het hoe dan ook bij jullie meisje past en niemand die daar wat aan kan veranderen. Die insteek zou ik ook leren als ik zou was.

Please correct me if i'm wrong.;)

7. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je gevoel deels wel. Zelf ook om die reden anderhalf jaar geleden mijn eigen account verwijderd. Sinds kort wel weer op Facebook, maar alleen voor een paar familieleden en naaste vrienden en vriendinnen. Maak jezelf niet gek met de fb pagina van je man. Waarschijnlijk haalt hij er andere dingen uit dan jij (bijv een beetje van mensen op de hoogte blijven die er verder weinig toe doen). Accepteer dat gewoon van hem. En mocht het toch de naam voor jullie zijn, dan zou ik hem gewoon aanhouden.

En tegen de rest die zo bot reageert; nuanceer je commentaar af en toe eens. Besef dat sommige mensen gewoon anders in elkaar steken en houd daar een beetje rekening mee. Je mag best je mening geven, maar houd daar bij wel rekening met ieders gevoelens.

8. Cabb

Cabb Niet meer actief

Haha ja dat weet ik wel. Alleen wel appart dat iedereen er alles op zet wat je misschien nog niet eens aan al je vrienden zou vertellen maar dat moet iedereen zelf weten.

Had een groot deel van de reacties wel verwacht maar daar kan ik wel doorheen lezen. Staan ook een paar tussen waar ik wel wat mee kan. Gelukkig begrijpt mijn man een stuk beter wat ik ermee probeer te zeggen dan de meesten hier.

Ik ben niet jaloers en vertrouw mijn man gewoon hoor. Ook vallen die hormonen wel mee haha was erger voor ik zwanger was.

En de reden waarom ik op zijn facebook zat? In de zwangerschapscursus die we gevolgd hadden hebben we inmiddels van iedereen een kaartje gehad dat ze bevallen zijn behalve 1 stel. Ik maakte me zorgen of er misschien wat mis was dus ik denk ik kijk even of ze op facebook zitten en gelukkig zag ik dat ze bevallen zijn van een gezond kindje. En ja als je facebook opent en hij staat ingelogd op mijn laptop (ik sta ook op zijn laptop ingelogd op bijvoorbeeld dit forum dus niet zo raar).

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    nou als ik iedereen moest zien in rl die ik op fb heb..
    mag ik wel een agenda gaan kopen ;)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Pff, wat lijkt het mij vreselijk om zo onzeker te zijn dat je zelfs om dit soort dingen druk kunt maken, ik hoop maar dat het je hormonen zijn.

En dat jij geen fb wilt, prima, maar mag je man zijn eigen keuze maken?

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113

Had een groot deel van de reacties wel verwacht maar daar kan ik wel doorheen lezen. Staan ook een paar tussen waar ik wel wat mee kan. Gelukkig begrijpt mijn man een stuk beter wat ik ermee probeer te zeggen dan de meesten hier.

misschien dan voortaan gewoon bespreken met je man en niet hier. hoef je je ook niet te ergeren aan al de reacties waar je niets aan hebt

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik ga niet zeggen dat ze gelijk heeft als ik dat niet vindt. Dan moet ze het hier niet neerzetten op een forum en vragen om meningen.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Respect voor het geduld van die man. Waar iemand zich al niet druk over kan maken.

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    vind dit sowieso al raar. want ts heeft dit een half uur geschreven en als het uitgepraat was met haar man had ze het nu toch niet op het forum hoeven zetten? of ze heeft in het afgelopen kwartier ineens met haar man gepraat. vind het maar vaag. mer vrees ik toch... ik krijg niet de reacties die ik wil dus geef er maar een draai aan. :)

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Natuurlijk ben je gekwetst! Je bent bijna 40 weken zwanger, dan ben je al gekwetst als je aan je laatste stukje chocola begint :p

Ik denk echt dat het je hormonen zijn hoor. Soms denk je dat je niemand kent met dezelfde naam maar heb je toch een persoon gekend met die naam maar ben je het vergeten omdat die persoon totaal onbelangrijk was. Waarschijnlijk is je man daarom er niet opgekomen dat hij iemand kent met die naam.

Ik zou me er helemaal niet druk om maken. Blijf gewoon compleet uit de facebook van je man. Je vertrouwt hem toch zeg je dus kom er gewoon niet meer op, klik het weg. Dan hoef je je daar al niet meer druk om te maken

16. Nati

Nati Niet meer actief

Dat dacht ik ook. Ik vind het trouwens raar dat je Facebook niet wil vanwege het ontbrekende persoonlijke contact, maar vervolgens wel daar kijkt of dat stel al ouders geworden zijn! Had je ze dan niet gewoon moeten bellen aangezien dat je voorkeur heeft?

Een gedeelte van je verhaal snap ik trouwens wel, hoor, want dat tegenwoordig alles maar op Facebook gegooid wordt vind ik soms ook wel irritant. Ik heb ook het gevoel dat daardoor soms wat minder persoonlijk contact is, maar ik gebruik het juist om op de hoogte te blijven van waar mensen mee bezig zijn en lees heen over die 'ik ga nu lekker een kopje koffie drinken met die en die vriendin, gezelliiiieeee' berichten waar ik niks aan heb.
    Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat en als jij er niets meer mee te maken wil hebben is dat je goed recht, maar dan zou ik me ook niet meer bezig houden met het account van je man.

En die naam zou ik lekker houden, hoor! Het is een verre kennis, die dezelfde naam heeft, maar geen goede vriendin of familie.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben normaal gesproken een heel begripvol iemand :D,
    maar nu denk ik zelfs waar maak je je druk om?

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik ben het met je eens. Ik snap er ook niks van. Ts had dit beter meteen met haar man uit kunnen praten.

Ts: verspil geen energie aan dit soort zaken, zoals fb of je hier druk maken. Bewaar de energie, die heb je snel hard nodig.

19. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Niet meer kijken op zijn Facebook, je controleert je man. Als je niet had gekeken was er nu niets aan de hand geweest, dus er komt alleen maar gezeur van ;)

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    gewoon heel die laptop het raam uit! :D

Deel Deze Pagina