Facebook (oa van man) maakt me constant verdrietig...

Discussie in 'De lounge' gestart door Cabb, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik begrijp een paar dingen wel, ik ben zelf namelijk ook erg selectief in mijn lijst op FB en heb alles op 'alleen vrienden' gezet, ik hoef dus zelf ook geen oud klasgenootjes uit groep 8 ofzo erop te hebben.... wtf hebben die nog met mij en mijn foto's berichten te maken?! en ik vind het inderdaad ook stom dat mijn man nog exen er in heeft staan.... why? wat mot je dermee om bij elkaar te gluren..... ? ik heb alleen familie en vrienden die ik in real life ook zie.

Tot zover, verder denk ik wel dat het inderdaad hormonaal is dat je er zo over begint te tieren tegenover je man :) dat had wel in een iets normaler gesprek gekunt, want ik snap ook dat je in je FB lijst mensen kunt hebben waar je het bestaan bijna niet eens meer van af weet, vooral als je dus je vriendenlijst niet opschoont.

WAt die naam betreft, tja, dat is persoonlijk... als jou gevoel erbij weg is (mogen wij belachelijk vinden, maar het is nou eenmaal zi) dan moet je wat anders uitzoeken

2. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Als dat je enige zorg is, kan ik je gerust stellen. Je hebt straks helemaal geen TIJD meer om je druk te maken over dit soort dingen.:D

Trouwens, ik denk echt dat dit een hormonaal dingetje is hoor. Als je een paar maanden verder bent denk je echt niet meer aan die andere griet en aan de afgelopen week. Je snapt waarschijnlijk niet eens meer waarom je je favoriete naam wilde opgeven.

Echt, doe geen domme dingen door overhaaste beslissingen te namen een paar dagen voor je due date.

3. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Lees in een enkele reactie dat fb jaloezie veroorzaakt, nou sorry hoor maar dan draag je jaloezie gewoon bij je als je van fb jaloers word! Jouw man wilt wel fb, jij had al laaaaang besloten om geen fb meer te willen, so be it. Het is volgens mij een volwassen vent die denk ik zelf heel goed kan beslissen wie hij wel en niet op fb wil. Gooi dit gedoe gewoon opzij en geniet van je laatste week/weken zwangerschap. Gebruik de mooie naam die jullie hadden bedacht. Als je een naam moet verzinnen die niemand heeft ben je over 100 jaar nog niet klaar.
    Succes met de laatste loodjes!

4. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Wat jammer dat je gevoel nu zo negatief is door dit incident.

Ik zou er nog eens goed over nadenken voor je beslist de naam niet te willen geven.

Dalijk geef je jullie kindje een andere naam en krijg je er spijt van.

En ik denk dat je man het ook niet in de gaten heeft gehad dat jij er zo verdriet van hebt.

Succes met de eindbeslissing en met de laatste loodjes.

En dikke knuffel omdat jij die wel kan gebruiken:)

5. Jaloezie wordt maar door één ding veroorzaakt; onzekerheid. Er zijn natuurlijk wél tig dingen die ervoor kunnen zorgen dat die jaloezie op komt zetten. Heb (of had..) ik ook last van. Tot in het extreme. Gelukkig houdt mijn man er rekening mee én geeft hij me geen enkele reden om jaloers te zijn. Tegenwoordig kan ik lachen om verhalen waar vrouwelijke collega's bij betrokken zijn en heb ik zitten janken om het 'hoera-zwanger'-kaartje wat hij van z'n collega's kreeg omdat ik het zo lief vond, in plaats van omdat ik vreselijk onzeker werd door de 'Liefs, Linda' die erop stond en m'n man er al vandoor zag gaan met deze Linda ;)

Roepen dat jaloezie onzin is en dat 'iemand eens normaal moet doen' en 'niet zo kinderachtig' gaat écht niet helpen. Er zit vast een reden achter die wij niet kennen en door TS het idee te geven dat iedereen haar gedachten belachelijk vindt, wordt het er niet beter op..

TS, de enige oplossing die hiervoor is, is erover praten met je man.. Jaloezie kan je echt gek maken. Jou, maar ook je man. Begrip is zo belangrijk in situaties als deze. Komt vast goed! :

Oh en.. Die naam zou hier ook niet meer gebruikt worden :)

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Je hebt idd wel gelijk.
    Er zitten genoeg mensen tussen die alleen maar foto's erop zetten van wat een geweldig leven ze toch hebben;);)
    Die aan anderen willen laten zien wat ze allemaal hebben, hoe vaak ze op dure vakanties gaan, wat een dure cadeaus ze krijgen van hun man, hoe verliefd ze nog zijn op elkaar enz.
    De negatieve dingen in hun leven zullen ze er vaak liever niet opzetten natuurlijk en zo krijg je een beeld van mensen dat alles daar altijd maar goed en leuk gaat.
    Maar eigenlijk weten we wel dat het niet altijd rozengeur en manenschijn is in de meeste huwelijken en relaties.
    Toch worden we jaloers op anderen omdat het gras aan de overkant toch net iets groener lijkt;)
    Maar daarvoor ga ik mijn facebook niet verwijderen want je moet zelf gewoon een beetje realistisch zijn. (ik geef toe dat dat mij ook niet altijd lukt)
    Ik verwijder wel eens mensen die ik amper ken omdat die vaak alleen maar bij je willen gluren.

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hihi ik herken me hier ook wel een beetje in.
    Een berichtje dat mijn man van een collega kreeg waarin xxx stond kon ik ook niet uitstaan:D en hij moest ook niet te lang naar een andere vrouw kijken want dan was ik woest...
    Hoe ik ook probeerde om minder jaloers te zijn, het lukte me niet.
    Kon je 100x zeggen dat ik me aanstelde maar ook dat werkte niet.
    Gelukkig ben ik zo langzaamaan, na veel praten met mijn man, minder jaloers en gaat het een stuk beter tussen ons.

8. Ja precies! Ik denk ook echt dat dat het enige is wat kan helpen. Ik bedoel, ergens realiseer je je ook wel dat wát je denkt niet normaal is, maar dát je het denkt, daar kun je soms vrij weinig aan doen..

9. Cabb

Cabb Niet meer actief

Bedankt voor de lieve reacties.

Man begon er net over dat ie het inderdaad niet zo'n slimme actie van zichzelf vond en er inderdaad gewoon simpel niet bij na had gedacht wie er nog in zijn lijst stonden. Ook heeft hij uit zichzelf nog even zijn lijst nagekeken en aardig wat mensen verwijderd waar die niets mee heeft.

En de naam, heeft ook een bepaalde betekenis voor ons samen met onze eerste ontmoeting en denk dat die herinnering een heel stuk sterker is dan die aan waar dit topic over gaat.

10. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Uit zichzelf mensen verwijderd waar hij niets meer mee heeft?

Als jij er niet over begonnen was dan had hij het waarschijnlijk niet gedaan, omdat hij er helemaal niet mee bezig was op de manier zoals jij dat bent :)

Maar goed, wel fijn dat hij zich wil aanpassen voor jou :)

11. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik weet niet of je het zo negatief bedoeld als het nu op mij overkomt maar in een relatie is het toch normaal dat je je aanpast aan elkaar. Dat gaat hier zeker wel beiden kanten op(denk dat ik meer aangrpast heb voor hem en dat heb ik met alle liefde gedaan). En uit zichzelf bedoel ik dat ik het hem niet gevraagd of hij dat wilde doen maar uit zichzelf wilde doen want hij had die meid eigenlijk ook niet meer in zijn lijst willen hebben maar gewoon door niet goed te kijken stond ze er nog in. En hij wil me gewoon geen pijn doen, en zeker niet om zoiets.

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #92 Yummy, 13 mei 2014
    Laatst bewerkt: 13 mei 2014
    Hij gaf aan dat hij het niet zo'n slimme actie van zichzelf vond? Jeetje, hij heeft toch helemaal niets fout gedaan?
    Er is 1 ding wat ik op kan maken uit je berichtjes en dat is dat jij ontzettend onzeker moet zijn. In plaats van het verwijderen van Facebook en je man controleren (en eigenlijk ook beperken in zijn doen en laten) is het denk ik veel belangrijker dat je aan de slag gaat met je onzekerheid. Het lijkt me namelijk echt niet fijn om zó onzeker te zijn. Sterkte!

En dit is overigens niet verkeerd bedoeld, maar ik vind het oprecht heel erg om te lezen hoe je hierop reageert en hoe je ermee omgaat.

13. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee, ik bedoel het niet negatief maar het klinkt niet helemaal vrijwillig op deze manier, vind ik.

En ik ben het er zeker mee eens dat je je weleens aan moet passen aan elkaar in een relatie :)

14. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Ik zou echt niet weten wie mijn vriend allemaal in zijn lijst heeft.. wat ik wel weet (en dat per toeval) is dat hij exen op facebook heeft. So what? Laat ze lekker.. betekent niet dat als het over is je elkaar opeens helemaal niet meer kent. Ik vertrouw hem 100% dus waar zou ik me druk over maken? Waar maak jij je dan werkelijk druk over? Ligt het aan jou, of ligt het aan hem?

Ergens begrijp ik je wel.. maar vraag me af of het de moeite waard is voor jou om daar zo erg mee te zitten?

15. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Zolang je man niet flirt met de dames op z'n facebook, heb jij er eigenlijk niets over te zeggen. Het is zijn facebook, niet de jouwe. Ga je niet bezighouden met wie hij er allemaal op heeft staan. Sommige mensen hebben nou eenmaal honderden "vrienden" erop staan, waarvan slechts een handjevol echte vrienden zijn die ze regelmatig spreken. Je man heeft niet eens iets te verbergen, anders zou hij er alles aan doen om te zorgen dat jij er niet in kon kijken. Het staat nota bene open op jouw laptop :)

Wat de naam voor jullie kleine betreft, dat snap ik wel. Niemand wil een naam kiezen waar een nare associatie aan vast hangt. Mijn ex vond bijvoorbeeld ook een bepaalde naam mooi voor onze dochter, ik niet. Na de geboorte kwam ik erachter dat het de naam was dat zijn zusje zou hebben gekregen als zijn moeder geen miskraam had. Nou, ik kan je vertellen dat ik verschrikkelijk blij was dat ik het geen mooie naam vond.

16. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Alsjeblieft zeg ;)

17. rums

rums Niet meer actief

Ik moest even checken of je zwanger bent: check! Je hormonsters steken de kop op.

Mannen zijn heel anders dan vrouwen grote kans dat hij er eens aan gedacht heeft dat hij iemand in zijn lijst heeft met die naam. Etc etc.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hij doet je geen pijn hè, dat doe je zelf.
    Door zo onzeker te zijn.

Ik vind dat je je zeker moet aanpassen in een relatie, maar belangrijker nog, je eigen ding niet verliezen. En voor mij zou dit die grens echt overschrijden.
    Ik zie het als wantrouwen naar je partner toe.
    Mijn vriend moet mij vertrouwen, ik bepaal zelf met wie ik spreek, en dat geldt ook voor mijn vriend. Tenzij er een reden is waardoor het vertrouwen beschadigd is, is het mijns inziens ongezond om dat voor een ander uit te maken.

Maar als het voor jullie werkt, fijn dat het zo is opgelost.

19. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wow...waarom ben je zo vreselijk bezig met je vriend zijn facebook account? Ik snap niet in waarom hij toestemming zou moeten vragen met wie hij facebookvriendjes mag zijn. Heel eerlijk gezegd komt het een beetje over a la tienerperikelen...een verhaal wat je zou kunnen horen van tienermeisjes in de trein ofzo.

Is er een reden waarom je je vriend niet vertrouwd?

20. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Het eerste gedeelte van je bericht ben ik het helemaal mee eens. Over het hele facebook gebeuren. Ben er ook behoorlijk klaar mee, kan er alleen nog geen afstand van doen :).

De meid die jij niet mag, kan ik ook nog begrijpen. Zou het ook niet leuk vinden dat m'n vriend iemand in zijn lijst heeft die mij niet mag en andersom.

De rest (andere vrouwen, ex collega's, de naam) gooi ik ook maar op je hormonen. Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina