Een easybase past op alle auto's, die maak je vast door middel van de gordel er doorheen te pielen. Een isofix kan alleen in de nieuwere auto's die de juiste aansluiting hebben.
Easybase Past in alle auto's want die gaat met n gordel. Family fix is met isofix en kan alleen in auto's met dit systeem.
Ahaa! Dan moet ik me er toch nog wat beter in verdiepen Ik heb een maxicosi cabriofix (komt van de quinny buzz), dus dan zou ik de family fix moeten nemen?
De maxi cosi cabriofix past op de easybase. Het verschil met de easybase en familyfix is vooral de prijs maar ook het bevestigingssysteem. De easybase 1 en 2. Past in alle auto's en maak je vast met de gordel. Op de easybase 1 past alleen de maxi cosi cabriofix op en ook geen vervolgstoeltje groep 1. Op de easybase 2 past de maxicosi cabriofix en de maxicosi pebble op maar ook niet een groep 1 stoeltje. Als je er eentje op mp koopt: de easybase 2 staat er ook het cijfer 2 bij op de zijkant. De easybase 1 staat alleen het woord easybase op de zijkant. De familyfix bevestig je aan die haken op de achterbank van nieuwere auto's en is dus niet geschikt voor alle auto's. Op de familyfix past de maxi cosi cabriofix, de maxi cosi pebble en de maxi cosi pearl (groep 1 stoeltje) De familyfix doe je dus langer mee dan de easybase. Maar zoals gezegt je hebt die haken nodig in je auto (isofix)
Het is een super makkelijk ding! Heb er geen seconde spijt van gehad en wel 10000 euro plezier dat ik die maxicosi gewoon op de achterbank kon zwiepen als het ware zonder geklooi met erachteraan klimmen voor die gordels. (Driedeurs auto toen)
Ja het lijkt me ook echt ideaal. Vooral nu ik ook mn zoontje van 2 jaar heb. Scheelt me een hoop werk als ik de maxicosi er gewoon op kan zetten zonder die ellendige gordel elke keer eromheen te moeten doen.
ik heb het bij dl wel gedaan met gordels(toen geen geld voor een base) maar nu komt dat ding er echt! de cosi met inhoud is op het laatst zo zwaar, en als je dan ook nog helemaal moet worstelen om die gordel erom te krijgen.. zou hem bijna vast kopen
In veel auto's kan isofix gewoon nagemonteerd worden. Veel mensen weten dit niet en zo duur is het niet. Ik had in mijn ford focus ook geen isofix en even bij de dealer gevraagd voor 40 euro kon ik twee haken mee krijgen die ik zelf heel.makkelijk kon monteren en tadaaaa ik had op 1 zitting op de achterbank ook isofix..
Wij hebben hem ook gehad en wat een ontzettend genot is dat, als het regent. Binnen enkele seconden staat de autostoel vast en zit je zelf droog op je eigen plekje. Hij was echt het geld waard. En op marktplaats zijn ze niet eens zo duur meer.